مقالات دوربین مداربسته

دوربین مداربسته هایلوک

دوربین مداربسته هایلوک

اگر به دنبال دوربین مداربسته با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید حتما انواع دوربین مداربسته هایلوک را بررسی کنید. کمپانی هایک ویژن به عنوان یکی از معتبرترین برندهای جهان در زمینه دوربین مداربسته  از سال 2018 محصولات میان رده­ خود را با برند هایلوک (Hilook) به بازار معرفی کرد. این برند با قیمت بسیار مناسب، نصب و استفاده آسان و اطمینان بالا، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. تجهیزات نظارتی مداربسته هایلوک با تمرکز بر کاربری­ در پروژه ­های کوچک و متوسط ارائه شده ­اند. در این نوشتار قصد داریم محصولات هایلوک را معرفی کنیم. در آخر نیز راه ­های انتخاب و خرید تجهیزات دوربین مداربسته هایلوک را ارائه کنیم. جهت مشاهده انواع دوربین مداربسته هایلوک اینجا را کلیک کنید.

محصولات هایلوک

هایک ویژن محصولات HiLook خود را در دو قالب محصولات تحت شبکه و محصولات آنالوگ تولید می­کند. هر کدام از آنها انواع مختلفی دارند. در این بخش ویژگی ­های مهم هرکدام را بیان خواهیم کرد.

محصولات تحت شبکه هایلوک

تجهیزات نظارتی تحت شبکه یا IP به تجهیزاتی گفته می­شود که درآنها انتقال اطلاعات بر بستر اینترنت انجام می­شود. به همین جهت دارای تفاوت­های زیرساختی و امکانات متفاوت­تری نسبت به تکنولوژی آنالوگ است. محصولات برپایه این تکنولوژی به همین نسبت میتوانند کاربری ­های متفاوتی داشته باشند. از جمله این تفاوت­ها می­توان به امکانات هوشمند سازی و استفاده از کابل شبکه به جای کابل کواکسیال اشاره کرد.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه هایلوک

این دوربین ­های هایلوک در شکل ­های بولت و دام، کیوب (cube) تولید شده می شوند. بطور کلی انواع بولت آنها مناسب کاربرد در مکان­های بیرونی (Outdoor) است. انواع دام و کیوب نیز عمدتا منایب کاربرد در مکان­های داخلی (Indoor) هستند. البته عامل تعیین کننده در این امر جنس بدنه فلزی یا پلاستیکی و همچنین دارا بودن استانداردهای مختلف IP67، IP66 و … است. کیفیت تصویر آنها در حال حاضر حداکثر پنج مگاپیکسل، لنز آنها تا 12 میلیمتر و در انواع ثابت، وریفوکال (Varifocal) و موتورایز است.

همچنین، قابلیت دید در شب یا IR آنها در حال حاضر تا 30 متر است. همگی آنها نیز دارای قابلیت PoE (تغذیه برق از طریق کابل شبکه) می باشند. از دیگر ویژگی ­های آنها می­توان به فشرده سازی هوشمند H.265+، دید در شب هوشمند یا EXIR، تکنولوژی هوشمند WDR؛ به منظور ضبط تصاویر با نور زیاد و یا نور از پشت، قابلیت صدای دو طرفه و … اشاره کرد.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه WiFi هایلوک

دوربین مداربسته IP هایلوک در انواع بی سیم یا WiFi نیز تولید می­شود. برخی از ویژگی­های آنها عبارتند از:

کیفیت تصویر دو مگاپیکسل، لنز 2.8 میلیمتری، دید در شب، قابلیت  ارائه تصاویر واضح و با کیفیت در برابر نور شدید از پشت یا DWDR، برد wifi تا 50 متر، صدای دو طرفه و … .

البته، بطور کلی امکانات آنها به غیر از wifi بودنشان از دوربین ­های تحت شبکه با سیم محدودتر است. جنس بدنه­ آنها پلاستیک بوده و به همین خاطر، کاربری آنها مخصوص فضاهای بسته و داخلی است. به عنوان مثال تکنولوژی WDR بکار رفته در دوربین ­های مداربسته تحت شبکه با سیم هایلوک قوی­تر از نوع دیجیتالی آن یعنی DWDR است که در دوربین­های بی سیم به کار رفته است.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ هایلوک

دوربین مداربسته PTZ (pan-tilt-zoom) یا اسپید دام به دوربین­هایی گفته می­شود که قابلیت چرخش افقی، عمودی (با زوایای مختلف بسته به برند و مدل دوربین) و زوم از راه دور را دارا هستند. بیشترین کاربرد دوربین مداربسته اسپید دام، در مکان­هایی است که به پوشش گسترده در زوایا و با زوم­های مختلف احتیاج باشد. بطوریکه، استفاده از یک دوربین مداربسته تحت شبکه اسپید دام برابر با استفاده از چند دوربین مداربسته ثابت است. از این دوربین­ها مثلا در ورزشگاه­ها، پروژه­های کنترل ترافیک، فروشگاه­ها و پارکینگ­های عمومی که در هر لحظه چند اتفاق در حال رخ دادن است استفاده می­شود.

دوربین مداربسته IP اسپید دام هایلوک در حال حاضر جزو مجبوب­ ترین برند­ها در این دسته است. چراکه، با دارا بودن کیفیت عالی و امکانات لازم برای اکثر پروژه ­ها از قیمت بسیار مناسبتری نسبت به رقبای خود برخوردار است. برخی از ویژگی­های عمومی این دوربین­ها عبارتند از:

کیفیت تصویر از دو تا چهار مگاپیکسل، چرخش افقی تا 360 درجه و چرخش عمودی تا 180 درجه، فشرده سازی با فرمت H.265+، لنزهای وری فوکال و موتورایز از 2.8 تا 120 میلیمتر و لنز اپتیکال از چهار تا 25 برابر تصویر، دید در شب تا 100 متر در برخی از مدل­ها  و یا دید در شب هوشمند، جنس بدنه فلزی، قابلیت WDR، صدای دو طرفه و … .

بطور کلی مصرف برق این دوربین ­ها نسبت به دوربین مداربسته ثابت بالاتر است. اما، دوربین مداربسته PTZ هایلوک با بهره گیری از تکنولوژی ­های PoE و ePoE (مصرف برق از طریق کابل شبکه) در بسیاری از مدل­های خود توانسته مصرف برق این دوربین ­ها را کاهش دهد.

  • دستگاه ضبط تصویر NVR هایلوک

دستگاه NVR دستگاهی است که در سیستم­ دوربین مداربسته تحت شبکه برای ضبط و ذخیره­ تصاویر از آن استفاده می­شود. برند هایلوک، متانسب با دوربین ­های تحت شبکه خود این دستگاه­ها را در دو نوع wifi و معمولی تولید کرده است. مهمترین مشخصه ­های ­یک دستگاه NVR تعداد کانال­ها، رزولوشن تصویر، پهنای باند و HDD آنهاست. که مشخص میکند چه تعداد هارد اکسترنال جهت ذخیره تصاویر میتواند به آن متصل شود.

در حال حاضر، برند هایلوک دستگاه NVR با سیم خود را با حداکثر 16 کانال، رزولوشن ذخیره تصاویر تا هشت مگاپیکسل ، پهنای باند 40 تا 160 mbps و یک یا دو HDD با قابلیت اتصال هاردهایی با شش یا هشت ترابایت، تولید میکند. دستگاه­های NVR بی سیم یا wireless هایلوک مخصوص دوربین­ های wireless هستند. و با فراهم کردن امکان اتصال بی سیم و آسان برای پروژه ­های حفاظتی و امنیتی کوچک گزینه­ مناسبی هستند. این دستگاه ­ها دارای حداکثر هشت کانال، رزولوشن تصویر حداکثر شش مگاپیکسل و پهنای باند حداکثر 40 Mbps هستند. تمامی آنها نیز دارای یک HDD می­باشند. همچنین؛ هر دو تکنولوژی با سیم و Wireless دارای قابلیت فشرده سازی تصاویر با فرمت ­های H.264 تا H.265+ هستند. که فرمت­های بالاتر باعث کاهش حجم ذخیره سازی می­شود.

  • ­پکیج تحت شبکه هایلوک

پکیج دوربین مداربسته تحت شبکه هایلوک در دو نوع PoE و Wireless وجود دارد. این پکیج شامل تمامی تجهیزات لازم (تعدادی دوربین، دستگاه NVR، کابل­های مورد نیاز و …) برای راه اندازی یک سیستم حفاظتی و امنیتی بخصوص برای پروژه­های کوچک است. از نظر قیمت نیز انتخاب یک پکیج مناسب، مقرون به صرفه ­تر از انتخاب جداگانه تجهیزات مورد نیاز یک پروژه کوچک است.

محصولات آنالوگ هایلوک

هایک ویژن تجهیزات آنالوگ HD هایلوک را نیز با عنوان Turbo HD به بازار عرضه کرده است. این محصولات از تکنولوژی HDTVI پشتیبانی میکنند. و تصاویر با کیفیت HD را بر بستر کابل کواکسیال ارسال می­کنند. این تجهیزات شامل دوربین مداربسته TurboHD هایلوک، دوربین مداربسته اسپید دام توربو اچ دی هایلوک و دستگاه ضبط تصاویر DVR هایلوک می­شوند. در این قسمت هرسه این محصولات را به اختصار معرفی می­کنیم.

  • دوربین مداربسته Turbo HD هایلوک

دوربین مداربسته آنالوگ هایلوک، مانند دوربین مداربسته TurboHD هایک ویژن با پشتیبانی از تکنولوژی HDTVI از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این محصولات، گزینه ­ای ایده ­آل برای پروژه ­های کوچکی هستند که به دنبال دوربین مداربسته ارزان قیمت به عنوان سیستم حفاظتی و امنیتی خود می­گردند. چراکه، علاوه بر برخورداری از بالاترین استانداردها و کیفیت تصویر بسیار بالا، نسبت به بسیاری از محصولات مشابه خود با برندهای دیگر ارزان­تر هستند. تنها تفاوت آنها با محصولات مشابه ­شان در برند هایک ویژن اندازه کوچکتر آنها، جنس بدنه و برخی امکانات پیشرفته ­است. امکاناتی که بیشتر در پروژ­ه های بزرگ­ و استراتژیک­ کاربرد دارند. دوربین مداربسته TurboHD هایلوک در شکل­های دام (Dome)، تورت (Turret) و بولت (Bullet) ارائه می­شوند. برخی از ویژگی ­های آنها عبارتند از:

  • کیفیت تصویر از یک تا چهارمگاپیکسل.
  • لنزهای ثابت، وری فوکال و موتورایز با اندازه­های 2.8 تا 12 میلیمتر بسته به مدل دوربین.
  • جنس بدنه فلزی، پلاستیکی (بیشتر دوربین­های دام و تورت) و در برخی مدل­ها ترکیبی از این دو. (بهتر است برای کاربری در فضای باز از دوربین­های با جنس بدنه فلزی استفاده شود).
  • استاندارد IP66، که نشانه مقاومت کامل در برابر آب و گرد و غبار است. و دوربین های با این استاندارد میتوانند، تحت بارندگی­های بسیار شدید نیز بخوبی کار کنند. همچنین برخی از این دوربین­ ها از استانداردهای بالاتر IP67 (با قابلیت غوطه ­وری درآب و مانیتورینگ زیر باراندگی شدید) و IK10 (مقاوم در برابر خرابکاری Vandal Resistance) نیز پشتیبانی می­کنند.
  • همگی آنها دارای قابلیت دید در شب یا IR هستند. برخی از مدل­ها دارای قابلیت دید در شب هوشمند نیز هستند.
  • بسته به مدل دوربین امکاناتی نظیر DNR (کاهش نویز دیجیتالی در نور کم) WDR (تصویر برداری با کیفیت بسیار بالا در موقعیت­های با نور شدید از پشت)، BLC، HLC و … میتواند وجود داشته باشد.
  • دوربین مداربسته اسپید دام TurboHD هایلوک

همانطور که در بخش محصولات تحت شبکه هایلوک گفته شد دوربین مداربسته PTZ یا اسپید دام دوربینی است که دارای قابلیت چرخش افقی، عمودی و زوم خودکار باشد. دوربین مداربسته اسپید دام TurboHD هایلوک نسبت به نوع تحت شبکه آن و همچنین نسبت به برند هایک ویژن دارای امکانات محدودتری است. به همین نسبت نیز برای کاربرد در پروژه های کوچکتر که به دوربین مداربسته ارزان احتیاج دارند، گزینه­ بسیار مناسبی هستند. برخی از ویژگی ­های کلی دوربین مداربسته PTZ آنالوگ هایلوک عبارتند از:

  • کیفیت تصویر تا 2 مگاپیکسل.
  • چرخش افقی (PAN) 360 درجه. چرخش عمودی (Tilt) از 15- تا 90 درجه. زوم اپتیکال تا 25 برابر تصویر و زوم دیجیتال تا 16 برابر تصویر.
  • لنز از 4.8 تا 120 میلیمتر.
  • دید در شب و یا دید درشب هوشمند در برخی از مدل­ها.
  • استاندارد IP66 (مقاومت کامل در برابر آب و گرد و غبار).
  • و قابلیت­های دیگری نظیر WDR، 3D NR، HLC و BLC.
  • دستگاه ضبط تصاویر DVR هایلوک

دستگاه DVR دستگاهی است که در سیستم­ دوربین مداربسته آنالوگ برای ضبط و ذخیره  تصاویر از آن استفاده می­شود. برند هایلوک متانسب با دوربین ­های آنالوگ TurboHD خود این دستگاه­ ها را تولید می­کند. مهمترین مشخصه­ های ­یک دستگاه DVR تعداد کانال­ها، رزولوشن تصویر، پهنای باند و HDD آنهاست که مشخص میکند چه تعداد دوربین میتواند به آن متصل شود. در حال حاضر برند هایلوک دستگاه DVR خود را با مشخصات کلی زیر عرضه میکند.

کیفیت تصویر از دو تا پنج تا مگاپیکسل.

تعداد کانال­ها از چهار تا 32 کانال.

فشرده سازی تصاویر با فرمت­های H.264 تا H.265 Pro+ در برخی مدل­ها. که باعث کاهش حجم  فضای اشغال شده می­شود.

قابلیت اتصال هارد (HDD) از یک تا دو هارد اکسترنال با حداکثر 10 ترابایت ظرفیت.

قابلیت دریافت پنج سیگنال ورودی HDTVI، AHD، CVI، CVBS و IP.

پشتیبانی از استاندارد ONVIF. که قابلیت اتصال به تجهیزات دیگر دوربین مداربسته از برندهای دیگر را در صورتی که آنها هم از این استاندارد پشتیبانی ­کنند، فراهم می­کند.

نرم افزار دوربین مداربسته هایلوک

آخرین نرم افزار مدیریت ویدوئی ارائه شده توسط این برند نرم افزار HiLookVision است. این نرم افزار قابل نصب بر روی PC و تلفن همراه است. این نرم افزار دارای قابلیت ­هایی نظیر مشاهده زنده، ضبط ویدئو، جستجو و پلی بک از راه دور، بک آپ، مدیریت هشدارها و … است.

نمایندگی دوربین مداربسته هایک ویژن

برند هایلوک به عنوان یکی از معتبرترین برندهای جهان در صنعت دوربین مداربسته توانسته است اعتماد بسیاری را بخصوص در پروژه ­های متوسط و کوچک به خود جلب کند. به همین واسطه در بسیاری از کشورهای جهان نمایندگی ­های فروش این برند مشغول به کار هستند.

شرکت فیدار پردازش خاورمیانه نیز به عنوان تامین کننده، مشاور، طراح و مجری سیستم­های امنیتی، نظارت تصویری و با بیش از یک دهه سابقه در این زمینه، نمایندگی هایلوک در ایران است. این شرکت محصولات این برند هایلوک را با گارانتی شرکت پارس ارتباط ارائه می­کند. در صورتی که متقاضی دریافت نمایندگی فروش محصولات هایلوک هستید، با مراجعه به وب سایت شرکت فیدارپردازش خاورمیانه و یا شبکه­ های اجتماعی این شرکت درخواست نمایندگی خود را ثبت کرده و در صورت داشتن هرگونه پرسش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

قیمت دوربین مداربسته هایلوک

همانطور که در بخش­های قبلی گفته شد قیمت دوربین مداربسته هایلوک نسبت به محصولات مشابه در برندهای دیگر ارزان­تر است. در واقع کمپانی هایک ویژن با تولید این برند قصد دارد تا با ارائه محصولی با کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب نیاز پروژه ­های نه چندان بزرگ و استراتژیک که بخش بزرگی از بازار را پوشش می­دهند، را برآورده کند. با مراجعه به سایت شرکت فیدارپردازش خاورمیانه و یا تماس با کارشناسان ما از بروزترین لیست قیمت دوربین مداربسته هایلوک مطلع شوید.

خرید اینترنتی دوربین مداربسته هایلوک

سایت فروشگاهی شرکت فیدارپردازش خاورمیانه؛ نمایندگی دوربین مداربسته هایلوک در ایران؛ با ارائه برترین و معتبرترین برندهای دوربین مداربسته مانند هایلوک، هایک ویژن، داهوا، تیاندی و ترو ویژن، انواع دوربین مداربسته هایلوک را بصورت اینترنتی به فروش می رساند. با مراجعه به فروشگاه اینترنتی شرکت فیدار پردازش خاورمیانه؛ ضمن مشاهده محصولات هایلوک از قیمت­ها و تخفیف­ های این شرکت مطلع شده و اقدام به ثبت سفارش آنلاین دوربین مداربسته مورد نظر خود نمایید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *