مقالات آموزشی, مقالات دوربین مداربسته

دوربین مداربسته هایلوک

دوربین مداربسته هایلوک

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته ابزاری است که به کمک آن می‌توانید تصاویر را به‌صورت ویدئو برای اهداف نظارتی ضبط کنید. نخستین‌بار ارتش آلمان در سال 1942 میلادی از این دوربین‌ها برای رصد مراحل پرتاب موشک‌های خود استفاده کرد. اولین دوربین‌های تجاری ساخته برند Veri con بودند که در سال 1942 به بازار آمریکا عرضه شدند. امروزه استفاده از انواع برندهای این دوربین‌ها در موقعیت‌های گوناگونی رواج یافته است. در این مطلب با ویژگی‌ها و انواع دوربین‌های برند هایلوک آشنا می‌شویم.

هایلوک بنر

 

چرا از دوربین مداربسته استفاده می‌کنیم؟

امروزه با روند رو به رشد جرائم و استفاده مجرمان از شیوه‌ها و ترفندهای گوناگون، اقدامات امنیتی بسیار اهمیت یافته است. یکی از رایج‌ترین این اقدامات نصب دوربین مداربسته است. استفاده از این دوربین‌ها عاملی اساسی برای حفاظت از دارایی‌ها و اموال ما است. برخی از مزایای نصب این دوربین‌ها عبارتند از:

  • گردآوری شواهد و مدارک: از فیلم‌های ضبط شده دوربین‌های مداربسته می‌توان برای تجزیه و تحلیل وقایع و روندهای وقوع جرم استفاده کرد. این مدارک به قضات نیز برای تسریع صدور حکم کمک می‌کند.
  • پیشگیری از اختلافات: در ادارات دولتی و نیز مراکز تجاری، مدیران بخش‌ها می‌توانند به محض پیش آمدن مواردی چون اختلافات وارد عمل شوند و از بروز اختلافات بیشتر یا درگیری‌های فیزیکی جلوگیری کنند.
  • آگاهی از اتفاق‌ها: زیر نظر گرفتن وقایع و رفتار کارمندان و کارگران و خدمت‌گزاران در مجموعه‌های مسکونی، اداری، امنیتی، نظامی و تجاری یکی دیگر از موارد مصرف دوربین‌های مداربسته است.
  • کاهش هزینه‌ها: نصب دوربین‌های مداربسته می‌تواند بعث حذف هزینه‌های غیرضروری مانند: استخدام نگهبان شبانه‌روزی شود.
  • پیشگیری از وقوع جرم: بسیاری از مجرمان با دیدن دوربین‌های مداربسته از اعمال مجرمانه صرفنظر می‌کنند.
  • کنترل اتاق خواب کودک: از دیگر موارد استفاده دوربین مداربسته، کنترل اتفاق‌ها و رفت‌وآمد در اتاق خواب کودک است و با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید از سلامت و امنیت کودک خود اطمینان حاصل کنید.

دوربین مداربسته هایلوک چیست؟

دوربین مداربسته هایلوک (Hilook) یکی از معروف‌ترین برندها و زیرمجموعه شرکت چینی هایک ویژن (Hikvision) است. برند هایلوک تولیدکننده انواع گوناگونی از باکیفیت‌ترین دوربین‌های مداربسته ارزان است که نخستین‌بار در سال 2018 به بازارهای جهانی معرفی شدند. دوربین‌های برند از نظر کارایی تفاوت چندانی با بهترین دوربین‌های شرکت هایک ویژن ندارند؛ با این تفاوت که در ساخت آن‌ها موارد صرفه اقتصادی و تولید محصولات با قیمت کمتر رعایت شده است.

 

 

معرفی شرکت هایک ویژن

شرکت هایک ویژن تولیدکننده انواع دوربین مداربسته هایلوک و زیربرندهای دیگر است. این شرکت با نام کامل (Hikvision Digital Technology) شرکتی فعال و گسترده در زمینه تولید انواع سیستم‌ها و ابزارهای ویدئویی نظارتی در کشور چین است که در شهر هانگژو (Hangzhou) فعالیت می‌کند.

کمپانی هیک ویژن که در سال 2001 میلادی تاسیس شده است، دارای 2400 نمایندگی در 150 کشور دنیا است. این شرکت همچنین یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تحقیق و توسعه با 4000 هزار کارشناس و کارمند را در اختیار دارد که در نوع خود کم‌نظیر است. برخی از انواع محصولات این شرکت عبارتند از:

  • دوربین‌های مداربسته گردان تحت شبکه از انواع: Speed Dome و Turbo HD
  • دوربین‌های تحت شبکه IP Camera
  • دوربین‌های مداربسته آنالوگ از انواع: HD و Turbo HD
  • دستگاه‌های ضبط تصاویر HD و تحت شبکه از انواع: DVR و NVR
  • سیستم‌های رمزنگاری و رمزگشایی تخصصی
  • سیستم‌های دزدگیر اماکن
  • سیستم‌های کنترل تردد

ویژگی‌های دوربین هایلوک

برند هایلوک با تولید انواع گوناگونی از محصولات از سال 2018 تاکنون توانسته است سهم بالایی از بازار این دوربین‌ها را در جهان به خود اختصاص دهد. مهم‌ترین دلایل موفقیت این برند، کیفیت بالا و قیمت ارزان آن بوده است. البته باید توجه داشت که این دوربین‌ها برای استفاده در پروژه‌‍‌های بزرگ مناسب نیستند. برخی از ویژگی‌های دوربین‌‌های هایلوک را با هم مرور می‌کنیم:

  • دوربین مداربسته هایلوک بهترین گزینه برای پروژه‌های متوسط و کوچک است
  • این دوربین‌ها به واسطه اعتبار شرکت هایک ویژن از اعتبار بالایی برخوردار هستند
  • دوربین‌های مداربسته هایلوک نسبت به انواع مشابه، قیمت مناسبی دارند
  • دوربین‌های مداربسته هایلوک، به نسبت قیمت خود، از بالاترین کیفیت برخوردار هستند
  • نصب دوربین‌های هایلوک بسیار آسان است
  • کارکردن با این دوربین‌ها آسان است و به آموزش تخصصی نیازی ندارد

دوربین هایلوک

 

دسته‌بندی دوربین مداربسته هایلوک

دوربین‌های مداربسته هایلوک در دو سری کلی آی‎پی IP و آنالوگ Analog تولید و عرضه شده‌اند. دوربین‌های آی‌پی هایلوک از قابلیت تصویربرداری تا 4 مگاپیکسل در بالاترین حد کیفیت برخوردار هستند. از دیگر ویژگی این سری می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • وضوح و شفافیت تصویر در تاریکی مطلق
  • امکان حالت EXIR 2.0 برای مادون قرمز بالاتر
  • امکان +265 برای بیشترین پهنای باند
  • امکان WDR برای حذف کامل نور اضافی و دیدن تصاویر به‌صورت واقعی

دومین سری از دوربین‌های مداربسته هایلوک سری آنالوگ این دوربین‌ها است، که این محصولات نیز نسبت به محصولات مشابه خود دارای امکانات بیشتری هستند. برای مثال این دوربین‌ها می‌توانند در بالاترین کیفیت تصویربرداری، امکان تصویربرداری با کیفیت 3 مگاپیکسل را در اختیار کاربران خود قرار دهند. مقدار بالاترین پهنای باند در این دوربین‌ها +264 است و فناوری EXIR 2.0 برای مادون قرمز بالاتر و شفافیت و وضوح در تاریکی مطلق در این دوربین‌ها نیز وجود دارد.

امکان سازگاری با تمامی برندها

یکی از ویژگی‌های رقابتی دوربین مداربسته هایلوک امکان سازگاری با دیگر برندهای دوربین مداربسته و سیستم‌های نظارتی است؛ این امکان با طراحی کلید OSD بر روی دوربین‌های این برند فراهم شده است و شما به کمک این کلید منو می‌توانید آن را به سایر دستگاه‌های برندهای دیگر متصل کنید. علاوه بر این، دستگاه‌های DVR برند هایلوک نیز می‌توانند به دوربین‌های برندهای دیگر متصل شوند و تصویری باکیفیت را به کاربر نشان هدند.

فناوری‌های برتر دوربین مداربسته هایلوک

دوربین‌های مداربسته هایلوک از فناوری‌های به‌روز و قابل اطمینانی برخوردار هستند که امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از این دوربین‌ها می‌توانید در فضای نرم‌افزار IVMS-4200 به‌راحتی استفاده و آن‌ها را مدیریت کنید. تمامی محصولات هایلوک با این نرم‌افزار همخوانی و سازگاری دارند.

از امکانات نرم افزار  IVMS-4200می‌توان به: امکان مشاهده تصاویر ضبط شده، امکان مشاهده تصاویر زنده، ضبط تصاویر به صورت ویدئو، پخش تصاویر از راه دور و جستجو در تصاویر ضبط شده اشاره کرد. دوربین‌های از حافظه SD نیز پشتیبانی می‌کنند. برخی از فناوری‌های این دوربین‌ها عبارتند از:

  • فناوری 3D DNR: باعث کاهش نویز در تصاویر می‌شود. نقطه‌های ریز تصاویر را کم می‌کند و تصویری واضح به کاربر نشان می‌دهد.
  • فناوری WDR: امکان ایجاد تعادل بین بخش‌های پرنور و کم‌نور را در دوربین‌های مداربسته هایلوک فراهم می‌کند.
  • فناوری PIR: به کمک وجود سنسوری الکترونیکی می‌تواند ورود افراد به محیط را تشخیص دهد و بعد از ورود افراد به محیط، شروع به ضبط تصویر کند.

 

دوربین بولت هایلوک

 

آشنایی با انواع دوربین مداربسته هایلوک

برند هایلوک دوربین‌های مداربسته گوناگونی تولید کرده است که هریک از آن‌ها امکانات و کارکرد متفاوتی دارند. برای خرید دوربین مداربسته هایلوک بهتر است ابتدا با انواع این دوربین‌ها آشنا باشید تا بتوانید دوربین متناسب با کاربرد مورد انتظار خود را انتخاب کنید. ویژگی‌های برخی از پرطرفدارترین این دوربین‌ها را با هم مرو می‌کنیم.

دوربین مداربسته دام Dome

این مدل از دوربین‌های هایلوک شکل نیم‌کره و اندازه کوچکی دارند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود کمتر به چشم بیایند و از زاویه مناسبی برای تصویربرداری برخوردار باشند. از این دوربین‌های مداربسته دام می‌توان در فضاهای داخلی و خارجی استفاده کرد و مزیت آن‌ها امکان چرخش 360 درجه و پوشش کامل محیطی است که می‌خواهید بر آن نظارت داشته باشید.

دوربین مداربسته بولت Bullet

دوربین مداربسته بولت Bullet به خوبی به چشم می‌آید و این ویژگی قابلیت بازدارندگی از جرایم را ایجاد می‌کند. ظاهر آن‌ها استوانه‌ای است و برای نصب در فضاهای خارجی مناسب هستند؛ زیرا بدنه‌ها ضد آب و گرد و غبار است.

دوربین‌های بولت در محیط‌های بزرگ و خارجی مانند: کارخانه‌ها، سیلو‌ها، انبارها، محیط وسیع مراکز تجاری و اداری و حتی مزارع کاربرد دارند. از مزایای این مدل از دوربین هایلوک می‌توان به امکان نظارت دقیق در فواصل طولانی، قابلیت ارسال پیام در برخی از مدل‌های آن و ارائه تصاویری با کیفیت بالا اشاره کرد.

دوربین مداربسته سی‌مونت Cmount

دوربین‌های سی‌مونت دارای لنزهای جداشدنی هستند؛ یعنی می‌توان از آن‌ها برای نظارت بر فاصله‌های گوناگون استفاده کرد؛ این ویژگی آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای نصب در راه‌ها، صنایع بزرگ و کارخانه‌ها تبدیل کرده است. دوربین‌های سی‌مونت در برابر سرما و شرایط جوی گوناگون مقاوم هستند. برخی از لنزهای دوربین سی‌مونت قابلیت پوشش دامنه‌ای وسیع از محیط را برای آن فراهم می‌کنند.

 

 

دوربین‌های مداربسته پَن‌تیلت (Pan Tilt) PTZ & Zoom

لنز این دوربین‌ها در 4 جهت حرکت می‌کنند و زوم دلخواه شما را ارائه می‌دهند. پن‌تیلت یک پکیج کامل از کنترل و نظارت است. این دوربین‌ها بهترین گزینه برای مکان‌هایی با تیم نظارتی حاضر هستند. کنترل محیط‌های بزرگ تجاری، صنایع، مراکز امنیتی، بانک‌ها و مراکز مشابه از موارد کاربرد این دوربین هستند. زوم اپتیکال، وضوح بالای تصویر، قابلیت تشخیص چهره و قابلیت Pan & Tilt از امکانات دوربین‌های پن‌تیلت یا PTZ هستند.

دوربین مداربسته روز و شب

قابلیت پوشش و ارائه تصاویر مناسب در دو حالت نور کم و زیاد، مهترین قابلیت دوربین‌های مداربسته روز و شب است. این ویژگی به کمک وجود تراشه‌ای حساس در این دوربین‌ها ایجاد شده است. عملکرد مناسب در نورکم، عملکرد مناسب در تابس مستقیم آفتاب و بدنه مقاوم برای نصب خارجی از دیگر ویژگی‌های دوربین‌های روز و شب هایلوک است.

دوربین مداربسته مادون قرمز

ایجاد بهترین شرایط نظارت بر محیط در تاریکی مطلق با فناوری دوربین‌های مداربسته مادون قرمز فراهم می‌شود. LED های این دوربین‌ها امکان ضبط باکیفیت تصویر در محیط‌های سیاه و سفید را برای آن ایجاد می‌کنند. این دوربین‌ها همچنین در نور روز، تصاویر رنگی و در تاریکی، تصاویر سیاه و سفید ضبط می‌کنند.

دوربین مداربسته آی‌پی IP

اگر می‌خواهید تصاویر زنده را از طریق اینترنت در مکانی دیگر دریافت و بر آن‌ها نظارت کنید، به دوربین مداربسته آی‌پی IP نیاز دارید. همچنین این تصاویر در دستگاه NVR و شبکه‌های ابری ضبط و ذخیره می‌شوند. نصب آن‌ها آسان است و هزینه تعمیر و نگهداری کمتری دارند.

دوربین مداربسته بی‌سیم

این دوربین‌ها می‌توانند بدون نیاز به سیم و کابل، تصاویر زنده را به دستگاه اصلی در فاصله‌ای معین ارسال کنند. این تصاویر همچنین از طریق اینترنت قابل دستیابی و نظارت هستند. استفاده در موزه‌ها، کتابخانه‌ها، مساجد و صنایع از موارد کاربرد این نوع از دوربین است.

دوربین مداربسته اچ‌دی HD

دوربین‌های HD هایلوک می‌توانند تصاویری با کیفیت 720P تا 4K را به شما ارائه دهند. با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید بالاترین کیفیت تصویر را در اختیار داشته باشید. وضوح بیشتر همچنین به‌معنای امکان بزرگنمایی تصویر است. امکان شناسایی افراد و سارقان از مزیت‌های این دوربین به‌شمار می‌آید.

راهنمای نصب دوربین مداربسته هایلوک

نصب دوربین‌های هایلوک کاری تخصصی است و بهتر است این کار توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات این دوربین‌ها انجام شود. هزینه نصب این دوربین‌ها شامل مواردی چون: کابل‌کشی، نصب دوربین (جای‌گذاری و تنظیم) و نصب دستگاه (اتصال هارد، شروع کار و آموزش) است. همچنین اگر می‌خواهید تصاویر را به‌صورت بر روی دستگاه‌های دیگر مانند تلفن همراه ببینید، هزینه انتقال تصویر نیز بر هزینه‌های دیگر افزوده می‌شود.

 

 

قیمت دوربین مداربسته هایلوک

قیمت دوربین‌های مداربسته هایلوک به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ نخستین عامل، مدل دوربین است؛ برای مثال دوربین‌های مادون قرمز قیمت بیشتری نسبت به برخی مدل‌های دیگر دارند. مورد بعدی، امکانات این دوربین‌ها است. میزان وضوح، فناوری به‌کار رفته، نوع لنز، امکان ارسال تصویر به‌صورت بی‌سیم و مواردی از این دست می‌تواند تعیین کننده قیمت دوربین مداربسته باشد.

خرید با گارانتی دوربین مداربسته هایلوک

خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات شرکت‌های خارجی در ایران همواره بر عهده وارکننده محصول و یا نمایندگی عرضه محصول است. شرایط گارانتی هایلوک همواره به توافق‌نامه گارانتی بستگی دارد. از نکات این توافق‌نامه‌ها می‌توان به مدت‌زمان گارانتی و موارد پوشش گارانتی محصول اشاره کرد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که دوربین هایلوک را از نمایندگی دوربین مداربسته هایلوک با بهترین گارانتی ممکن خریداری کنید. ما در این مورد شرکت و سایت فیدار پردازش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

خرید انواع مدل‌های دوربین هایلوک از فیدار پردازش

شرکت فیدار پردازش خاورمیانه یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه انواع تجهیزات شبکه، دوربین مداربسته، دزدگیر اماکن، دستگاه ضبط تصویر و رایانه و لوازم جانبی است. این شرکت همچنین نماینده رسمی محصولات کمپانی هایک ویژن، داهوا، ترو ویژن و برند هایلوک است.

شما در سایت فیدار پردازش می‌توانید به‌صورت آنلاین تمامی مدل‌های روز دوربین‌های مداربسته هایلوک و برندهای دیگر و لوازم امنیت و نظارت دیگر را به همراه قیمت آن‌ها مشاهده کنید. ما در این نمایشگاه و فروشگاه آنلاین، بهترین محصولات هایلوک را با بالاترین کیفیت، بهترین قیمت و خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می‌دهیم. با فیدار پردازش بالاترین سطح از امنیت و نظارت را در مجموعه‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی تجربه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *