مقالات دستگاه ضبط کننده, مقالات دوربین مداربسته

دوربین مداربسته برای تشخیص چهره

دوربین های تشخیص چهره هایک ویژن

آیا دوربین های شناسایی چهره با تشخیص چهره تفاوت دارند؟

در جواب این سوال باید گفت بله این نوع دوربین ها با یکدیگر متفاوت هستند و از الگوریتم های مختلفی برای شناسایی استفاده می کنند.

دوربین های مداربسته ای که در بازار بعنوان شناسایی چهره یا face detection  معروف هستند فقط قابلیت تشخیص صورت را از دیگر اعضای بدن دارند که پس از تشخیص ،آن را برش داده و در پایگاه داده تصاویر ضبط می کند و قابلیت تشخیص چهره را که مربوط به چه کسی است را ندارند ولی دوربین هایی که قابلیت تشخیص چهره یا Face Recognition  را دارند با استفاده از الگوریتم های شناسایی که بر سخت افزار این دوربین های مداربسته بارگزاری شده اند این امکان را دارد که تشخیص و جستجو نماید که عکس شناسایی شده مربوط به چه کسی می باشد.

هوش مصنوعی پیاده سازی شده در این نوع دوربین مداربسته با استفاده از خاصیت یادگیری عمیق یا همان  Deep Learning  توانسته پس از تشخیص چهره فرد آن را با دیگر چهره های ثبت شده در پایگاه داده خود تطبیق دهد که مثلا چهره عکس با فرد مورد نظر چند درصد شبیه به هم هستند در زیر ویدیو به نمایش در آمده مربوط به دوربین های مداربسته و ان وی آر هایک ویژن میباشد که این قابلیت بطور کامل بازگو می نماید.

سخن آخر:برای استفاده از این نوع قابلیت های پیشرفته در پروژه های خود ابتدا با مشاورین فیدار پردازش خاورمیانه در ارتباط باشید تا بهترین راهکار را به شما معرفی نمایند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *