مقالات آموزشی, مقالات دستگاه ضبط کننده, مقالات دوربین مداربسته

داهوا را بهتر بشناسیم

داهوا را بهتر بشناسیم

معرفی برند مشهور داهوا

برند داهوا در بین سازندگان دوربین‌های مداربسته شهرت بسیار زیادی دارد. این برند چینی دوربین‌های مختلفی را با مشخصات فنی نسبتا مطلوب تولید کرده و طرفداران زیادی بین طراحان سیستم‌های امنیتی دارد. دوربین مداربسته داهوا می‌تواند تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن در یونیت‌های ساخت این برند ذخیره نماید. برند داهوا تکنولوژی‌های انحصاری خاص خود را دارد تا بتواند به کاربرانش بهترین قابلیت‌ها را ارائه دهد. به همین دلیل است که داهوا با اینکه یک برند چینی است، توانسته فروش خوبی در دنیا داشته باشد. همچنین می‌توانید محصولات این برند را از نمایندگی دوربین‌های داهوا در ایران خریداری کنید.

DAHUA1

ویژگی‌های دوربین مداربسته داهوا

بدون شک برند داهوا از جمله تولیدکنندگان خلاق دوربین مداربسته در کل دنیا محسوب می‌شود. به طوری که برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها منحصر به فرد دوربین‌های مداربسته را فقط در تولیدات برند داهوا می‌توانید پیدا کنید. البته این ویژگی‌ها بیشتر در برخی مصارف خاص اهمیت خود را نشان می‌دهند و شاید در مواردی چندان کاربردی نباشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از خرید دوربین مداربسته داهوا نسبت به ویژگی‌های محصولات این برند شناخت داشته باشید.

سنسور CMOS

لنزهای 36 میلیمتری دوربین‌های مداربسته داهوا نور محیط را روی سنسورهای CMOS می‌تابانند. این دسته از سنسورهای دوربین جزو جدیدترین تکنولوژی‌هایی است که در صنعت ساخت و طراحی دوربین‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل کیفیت تصویربرداری به طور قابل توجهی افزایش یافته و تصاویر با وضعیت بهتری در مقابل چشمان کاربر قرار می‌گیرند. برای مثال دیگر نویزهای تصویر در تاریکی زیاد نیست و کنتراست رنگ‌ها بهتر به نظر می‌رسد.

بدنه با کیفیت

متاسفانه هنوز هم عده زیادی دیدگاه خوبی نسبت به تولیدات برندهای چینی ندارند. اما برند داهوا دوربین‌های مداربسته خود را به گونه‌ای تولید کرده تا دیگر کسی با دیدن محصولات چنین فکری نکنند. مدل‌های متنوعی از سری دوربین‌های تحت شبکه و دام داهوا دارای بدنه تمام فلزی هستند. یعنی دیگر دوربین به سادگی توسط سارقین صدمه نخواهد دید و در مقابل شرایط بد محیطی عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین جنس فلزی بدنه باعث افزایش عمر مفید دوربین خواهد شد.

DAHUA2

مقاومت در برابر شرایط سخت

دوربین‌هایی که در فضای باز مانند محوطه کارخانه‌ها یا انبارها نصب می‌شوند، معمولا ساعات زیادی در مقابل آفتاب یا رطوبت قرار می‌گیرند. اما یک دوربین مداربسته داهورا می‌تواند در چنین شرایطی بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهد. بسیاری از دوربین‌های این شرکت دارای گواهی IP66 و IK10 هستند. یعنی دوربین در مقابل آب و گرد و خاک مقاوم است و با بارش باران یا کار در محیط‌های آلوده خراب نمی‌شود.

قابلیت دید در شب

زمانی که به برخی مدل‌های دوربین مداربسته داهوا نگاه می‌کنید، سنسورهایی علاوه بر لنز اصلی دوربین می‌بینید. سنسورهایی که به دوربین کمک می‌کنند تا تصاویر محیط را در تاریکی مطلق شب مانند روز ذخیره نماید. همچنین از تکنولوژی مادون قرمز و فرابنفش در طراحی سیستم در شب استفاده شده تا کیفیت تصاویر ضبط شده در شب به طور قابل توجهی افزایش یابد.  

میکروفون داخلی

گاهی مواقع مامورین امنیتی نیاز دارند که علاوه بر تصاویر به صدای محیط نیز دسترسی داشته باشند. برند داهوا در تولید دوربین‌های خودش شرایطی را فراهم کرده تا بدون خرید تجهیزات اضافی بتوان به صدای محیط دسترسی پیدا کرد. میکروفون داخلی دوربین مداربسته داهوا می‌تواند صدای محیط را با کیفیتی نسبتا مطلوب ذخیره نمایند. همچنین امکان مشاهده صدا و تصویر به صورت همزمان نیز وجود دارد.

DAHUA3

ضبط تصاویر با کیفیت بالا در فرمت‌های مختلف

هنگام خرید دوربین مداربسته داهوا می‌توانید انتظار خود را از کیفیت‌های نسبتا قدیمی HD و Full HD بالاتر ببرید. به همین دلیل زمانی که مشخصات فنی دوربین‌ها را می‌بینید، در قسمت رزولوشن فیلمبرداری کیفیت‌ 4K را خواهید که جزو بالاترین رده‌های تصویربرداری محسوب می‌شود. همچنین تصویربرداری با چنین رزولوشنی مزایای دارد که عبارتند از:

  • امکان تشخیص چهره راحت‌تر سارقین
  • قابلیت کنترل بهتر نوشته‌های مهم در تصویر مانند شماره پلاک و ویژگی‌های ظاهری افراد
  • ضبط تصویر در فرمت‌های مختلف تا بتوان حجم فیلم‌های آرشیوی را کاهش داد
  • شرایط بهتر پخش فیلم دوربین‌ها در دستگاه‌های مختلف به دلیل تنوع فرمت بالا

تکنولوژی استارلایت

تکنولوژی استارلایت ( Starlight ) که به صورت اختصاصی در محصولات برند داهوا دیده می‌شود، مربوط به قابلیت دید در شب می‌باشد. به کمک این تکنولوژی می‌توان با کوچک‌ترین منبع نوری کاری کرد تا تصاویر دوربین در شب مانند روز روشن باشد. برای مثال می‌توان در زاویه دید دوربین یک منبع نوری بسیار کوچک با لومکس پایین قرار داد و دستگاه به کمک نور آن تصاویر را به صورت رنگی ذخیره نماید.

دسته بندی دوربین مداربسته داهوا

برند داهورا محصولات خود را در دو دسته بندی مختلف به بازار ایران عرضه می‌کند. به همین دلیل دسته بندی و مدل‌های دوربین مداربسته داهوا در بازار چندان متنوع نیست. البته بهتر است که به دسته بندی دوربین‌های مداربسته داهوا را بشناسید تا هنگام خرید به بهترین شکل ممکن عمل کنید. همچنین هر یک از دسته بندی‌ها دارای قابلیت‌ها و کاربردهای خاص خود هستند تا برای مصارف مخصوصی مناسب باشند. در ادامه شما را با هر یک از دسته بندی‌ها و ویژگی‌ها خاص هر کدام آشنا خواهیم کرد.

سری دوربین‌های تحت شبکه

همانطور که از نام این سری از دوربین‌های مداربسته داهوا  پیداست، از طریق شبکه‌های کامپیوتری به یونیت ضبط تصاویر متصل می‌شوند. یعنی می‌توان با استفاده از web Viewer و نرم افزارهای مخصوص به تصاویری ذخیره شده دوربین‌ها دسترسی داشت. طراحان سیستم‌های امنیتی زمانی از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده می‌کنند که قرار است چند دوربین در یک فضا قرار بگیرد.

دوربین مداربسته داهوا که در سری تحت شبکه قرار می‌گیرد، رزولوشن تصویربرداری چندان بالایی ندارد. همچنین از فشرده سازهای کدک H.264 یا MJPEG در دوربین‌ها استفاده می‌شود تا حجم فایل‌های روی بونیت اصلی به طور قابل توجهی کاهش یابد. همچنین دوربین‌های تحت شبکه داهوا دارای قابلیت‌ها و کاربردهای خاص به شرح زیر هستند:

  • دید در شب با برد بالا
  • بدنه باکیفیت فلزی دارای گواهینامه‌های مقاومت در برابر شرایط محیطی
  • کاربری در محیط‌های صنعتی، اداری، تجاری و سیستم‌های امنیتی تخصصی

DAHUA4

اگر شما هم قصد خرید این دسته از محصولات داهوا را دارید، می‌توانید از مدل‌های زیر استفاده کنید:

  • IPC-HDBW2200R-VF
  • IPC-T1B20P-L
  • IPC-B1B20P-L

مدل‌های دام یا HDCVI

دسته بندی و مدل‌های دوربین مداربسته داهوا که برای مصارف خانگی یا فضای داخلی مناسب هستند، HDCVI نام دارند. این دسته از دوربین‌های مدار بسته بیشتر به صورت دام طراحی می‌شوند و به دلیل طراحی زیبای خود به راحتی در داخل هر مکانی قرار می‌گیرند. کیفیت تصویربرداری در چنین دوربین‌های واقعا بالاست و اکثر مدل‌ها دارای میکروفون داخلی می‌باشند. همچنین می‌توانید دوربین‌های دام داهوا را حتی در فضای خارجی نیز نصب کنید؛ زیرا آن‌ها تمامی گواهی‌های لازم را دارند. اگر شما هم دوربینی با ویژگی‌های گفته شده را نیاز دارید، می‌توانید مدل‌های زیر را خریداری کنید:

  • HAC-HDW1400EMP-A
  • HAC-HDW2802TP-A

نکات مهم برای خرید دوربین مداربسته داهوا

خرید دوربین مدار بسته داهوا دارای نکات خاصی است تا شما بتوانید نتیجه خوبی در پایان خرید کسب کنید. مطمئن باشید که با بررسی این نکات هنگام خرید دوربینی را انتخاب می‌کنید که تمام قابلیت‌های لازم را دارد. به همین دلیل هنگام نصب و استفاده دیگر با مشکلات مختلف درگیر نخواهید شد.

نوع کاربری

بهتر است هنگام خرید این سوال را از خود بپرسید که دوربین باید در چه فضایی مشغول باشد. برای مثال می‌خواهید دوربین را در داخل دفتر کار خود قرار دهید یا آن را برای سیستم امنیتی یک محوطه بزرگ به کار بگیرید. به همین دلیل سعی کنید با علم بر نوع کاربری دوربین اقدام به خرید کنید تا در انتخاب مدل مناسب دچار اشتباه نشوید.

خرید با تعداد مناسب

دوربین‌های مداربسته داهوا توسط نمایندگی رسمی با هر تعدادی قابل خریداری هستند، اما تعداد دوربین باید کاملا مطابق با نیازهای شما باشد. همچنین خرید دوربین مداربسته داهوا با تعداد بالا در برخی سری‌ها کار چندان درستی نیست. به همین دلیل باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا به شما بگوید که فضای مورد نظر به چه تعداد دوربینی نیاز دارد.  

اصالت کالا و ضمانت نامه

ضمانت دوربین داهوا تنها توسط شرکت فراگستر الکترونیک انجام می‌شود. به همین دلیل هنگام خرید از انتخاب دوربین مداربسته داهوا که توسط شرکت دیگری گارانتی شده اجتناب کنید. با انجام این کار دیگر نگران تقلبی بودن دستگاه و دیگر مشکلات مربوط به آن نخواهید بود.

DAHUA6

توجه به قابلیت‌های ضروری

باید بدانید که دوربین مداربسته داهوا چه قابلیت‌هایی دارد تا به دو مشکل بزرگ برخورد نکنید. اول از همه باید قابلیت‌های ضروری خود را شناسایی نمایید. برای مثال اگر می‌خواهید که دوربین در فضای باز و تاریک استفاده شود، قابلیت‌های مقاومت در برابر رطوبت و دید در شب برای شما ضروری هستند. با انجام این کار دیگر نگران عملکرد ناقص نیستید و با مشکل دوم یعنی پرداخت هزینه بابت قابلیت‌های بیهوده برخورد نخواهید کرد.

راهنمای نصب دوربین مداربسته داهوا

توجه به برخی جزئیات می‌تواند راهنمای نصب دوربین مداربسته داهوا برای شما باشد. همچنین توجه به این نکات هنگام نصب می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که با توجه به این نکات اقدام به نصب نمایید یا از افراد متخصص کمک بگیرید.

پوشش تمامی نقاط و جلوگیری از ایجاد نقطه کور

اول از همه باید نقاط کور احتمالی فضای مورد نظر خود را شناسایی کنید. با انجام این کار می‌توانید دوربین‌ها را به گونه‌ای بچینید که تمامی نقاط محوطه را پوشش دهند. همچنین این ترفند باعث افزایش چشمگیر ضریب امنیتی شده و جلوی نفوذ افراد سودجو را می‌گیرد. البته شناخت نقاط کور و پوشش دهی آن‌ها نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد.

کابل کشی استاندارد

دوربین‌های دام داخلی داهوا با استفاده از کابل‌های مخصوص به یونیت اصلی متصل می‌شوند. اما اتصال درست دوربین‌ها به یونیت یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای نصب دوربین مداربسته داهوا است که باید در ذهن داشته باشد. با انجام این کار علاوه بر حفظ کیفیت تصویر و افزایش عمر مفید کابل‌ها، از دستکاری سیم‌ها توسط سودجویان در امان می‌مانید.

طراحی شبکه صحیح

دوربین‌های تحت شبکه دارای مراحل نصب نسبتا سختی هستند که باید توسط افراد خبره انجام شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که انجام این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید و وقت خود را برای چنین کاری هدر ندید. اول از همه شبکه دوربین‌ها باید دارای لایه‌های امنیتی مستحکمی باشند تا سیستم توسط نفوذگران در امان بماند. همچنین طراحی شبکه و اتصال تمامی دوربین‌ها باید به گونه‌ای انجام شود تا احتمال مشکلاتی مانند قطعی ارتباط دوربین‌ها به صفر برسد.

تامین حافظه ذخیره سازی کافی

همانطور که می‌دانید برخی از دوربین‌های مداربسته داهوا درای کیفیت تصویربرداری 4K هستند. به همین دلیل حجم فایل‌های ضبط شده آن‌ها بسیار بالا است. حال فرض کنید که در یک محیط نسبتا کوچک 5 دوربین تصاویر با چنین کیفیت بالایی را بخواهند ذخیره کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود که هنگام خرید و نصب دوربین‌ها، توجه ویژه‌ای به فضای ذخیره سازی داشته باشید. همچنین می‌توانید از یونیت‌های مخصوص برای ضبط ذخیره تصویر دوربین مداربسته داهوا استفاده کنید.

گارانتی دوربین مداربسته داهوا

کلیه دوربین‌های مداربسته داهوا در بازار ایران با گارانتی رسمی به فروش می‌رسند. شرکت فراگستر الکترونیک گارانتی دوربین مداربسته داهوا را بر عهده گرفته و خدمات مختلفی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. همچنین مدت ضمانت دوربین داهوا توسط این شرکت حدود 25 ماه است تا دو سال دیگر نگرانی خاصی بابت مشکلات مختلف نداشته باشد. کافیست هر زمان که با خرابی خاصی مواجه شدید، دوربین را در دست کارشناسان خبره شرکت فراگستر الکترونیک قرار دهید.

خرید دوربین مداربسته داهوا با گارانتی و ضمانت

شاید تصور کنید که خرید دوربین مداربسته داهوا با گارانتی و ضمانت اصلی کار نسبتا سختی باشد. اما سایت فیدار پردازش آمادگی دارد که شما را به ساده‌ترین شکل ممکن به تولیدات باکیفیت این برند چینی برسانند. کلیه دوربین‌های داهوا عرضه شده توسط فیدار پردازش دارای گارانتی رسمی شرکت فراگستر الکترونیک بوده و با ضمانت اصالت به دست خریداران می‌رساند.

DAHAU8

نمایندگی رسمی داهوا در ایران

شرکت فیدار پردازش خاورمیانه به عنوان نمایندگی دوربین‌های داهوا در ایران بهترین مکان برای خرید شماست. به همین دلیل اگر قصد خرید دوربین مداربسته داهوا را دارید می‌توانید از سایت ما کمک بگیرید. کلیه دوربین‌های داهوا عرضه شده توسط سایت ما دارای 25 ماه گارانتی معتبر شرکت فراگستر الکترونیک هستند. همچنین تیم ارسال سایت روش‌های مختلفی را استفاده می‌کنند تا محصولات شما در کمترین زمان ممکن به دستتان برسند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *