مقالات دوربین مداربسته

استاندارد نام گذاری محصولات هایلوک

استاندارد نام گذاری محصولات هایلوک

برند هایلوک یکی از معروف ترین برندهای تولیدکننده انواع دوربین می باشد. با توجه به اهمیت این دوربین ها در این مقاله قصد داریم به استاندارد نام گذاری محصولات هایلوک پرداخته و مهم ترین دوربین های این برند را بررسی نماییم.
استاندارد نام گذاری دوربین های آنالوگ هایلوک
دوربین های آنالوگ یکی از پرطرفدارترین انواع محصولات برند هایلوک می باشد که دوربین THC-T220-P  مخفف نام یکی از دوربین های آنالوگ هایلوک است. توجه داشته باشید که استاندارد نامگذاری محصولات هایلوک دارای شرایط خاصی می باشد مثلا در این نوع محصول کلمه اول مخفف کلمهTurbo HD camera  است‌. پس از این کلمه به طور کلی سه عبارتT,B, D قرار میگیرد که حرف D معرف دوربین Dome ، حرف معرف دوربین Turret  و حرف B معرف دوربین هایBullet می باشد. همانطور که مشاهده می فرمایید در مثال حرف t آمده است. پس از این حرف سه عدد مشاهده می شود که عدد اول نوع کیس، عدد دوم رزولوشن دوربین و عدد سوم عدد رزرو می باشد. در حال حاضر کاربرد ندارد. دقت داشته باشید که عدد اول نشان دهنده انداز کیس دوربین می باشد و از یک تا شش بوده، یک  کوچکترین عدد و شش نشاندهنده بزرگترین اندازه است. عدد دوم نیز می تواند مقدار ۱ ،۲ یا ۴ مگاپیکسل باشد. بعد از قرار گرفتن اعداد یکی از حروف m یا p را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده جنس بدنه دوربین می باشد. برای بدن های پلاستیکی  و برای بدن های فلزی m مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین دوربین عنوان شده بدنه پلاستیکی دارد.

استاندارد نام گذاری دوربین های تحت شبکه هایلوک
استاندارد نامگذاری دوربین های هایلوک در مدل های تحت شبکه نیز دارای قواعدی می باشد. دوربین IPC-B220-D که یکی از نمونه های این محصول می باشد به گونه ای نام گذاری شده است که کلمه IPc  در آن مخفف کلمهIP Camera  می باشد که به معنای دوربین تحت شبکه است. بعد از مخفف این کلمه یکی از سه حروف B, T, D  قرار می گیرد که حرف D نشان دهنده دوربین Dome  بوده، حرف  معرف دوربین turret  بوده و حرف  نشان دهنده دوربین  Bulletمی باشد. سه عدد بعد از این کلمات نیز مانند دسته دیگر دوربین های هایلوک به ترتیب نشان دهنده اندازه کیس، رزولوشن و رزرو دوربین می باشد که عدد سوم در حال حاضر کارآیی ندارد. توجه داشته باشید که در برخی از این دوربین ها پس از این سه عدد حرف اچ به چشم می‌خورد که نشان دهنده پشتیبانی دوربین از کد  +h۲۶۵ است و نبود حرف اچ در نام این دوربین نشان دهنده این است که این دوربین است h۲۶۴ پشتیبانی می کند. در برخی از مدل ها نیز در ادامه نام یکی از حروف یا Z قابل مشاهده میباشد. این حروف نوع لنز دوربین را مشخص میکند. حرف v نشان دهنده لنز  Varifocal می باشد و Z نشان دهنده لنز   Motorize است، اما چنان چنانچه مانند مثال بالا هیچ کدام از این دو حرف ذکر نشده باشد یعنی لنز دوربین ثابت است. توجه داشته باشید که تمامی دوربین های هایلوک POE هستند به جز مواردی که در انتهای نام آنها حرف دی وجود دارد. با این وجود دوربین عنوان شده فاقدPOE بوده و باید با آداپتور ۱۲ ولت روشن شود.
استاندارد نام گذاری دستگاه DVR  هایلوک
برای بررسی استاندارد نام گذاری محصولات های لوکس جمله دستگاه دی وی آر می توان به بررسی دستگاه DVR- 208Q-F1   که یکی از مدل های این دستگاه است پرداخت‌. عبارت DVR که در ابتدای نام این دستگاه آمده است مخفف کلمه Digital Video Recorder می باشد. اولین عددی که پس از مخفف کلمه وجود دارد بیانگر نوع کیس می باشد که عدد یک نشان دهنده کوچکترین اندازه و عدد ۲ بزرگترین نوع کیس ها را نشان می دهد. دو عدد تعداد کانالهای دستگاه را مشخص میکند. دستگاهی که به عنوان مثال آمده است دارای سری ۲ بوده و اندازه بزرگی دارد و تعداد کانالهای آن هشت است. بلافاصله پس از این اعداد حروفی چون G, Q, U, T می آید که نشان دهنده کیفیت ضبط دستگاه میباشد. حرف T نشان دهنده mp 8 کیفیت، حرف U نشان دهنده  mp5، حرف Q نشان دهنده 3mp وحرف G نشان دهنده HD 1080p Lite  می باشد. در انتهای نام این دستگاه ها یک حرف و یک عدد می آید که حرف ذکر شد F   و یا K می باشد که بیانگر پلتفرم دستگاه است. عدد عنوان شده نیز نشان دهنده تعداد هاردهایی است که دستگاه پشتیبانی می کند.
استاندارد نام گذاری دستگاه NVR  هایلوک
استاندارد نام گذاری محصولات هایلوک در دستگاه های دی وی آر به صورتی است که به عنوان مثال دستگاه NVR-208MG-c/8p که یکی از محصولات هایلوک می‌باشد کلمه اول آن یعنیNVR مخفف کلمه Network Video Recorder است. پس از این نخستین عددی که نمایش داده می شود بیانگر تعداد هارد دیسک مورد پشتیبانی توسط دستگاه می باشد که در مدل های فعلی عدد ۱ و ۲ قرار میگیرد . عدد دو و سوم  مشخص کننده تعداد کانالهای آن بوده که این دو رقم می تواند به صورت ترکیبی عدد 04,08 و یا 16 باشد. بخش بعدی نام دستگاه نشان دهنده جنس بدنه است. در صورت وجود حرف m جنس بدنه دستگاه فلزی بوده و در صورت نبود این حرف بدنه دستگاه از جنس پلاستیک خواهد بود. پس از این حرف h نوشته شد یعنی دستگاه پشتیبانی از کد اچ ۲۶۵ بوده و نبود آن برای پشتیبانی از کدک قدیمی‌تر h۲۶۴ می باشد. پس از یک خط تیره یک حرف به چشم می‌خورد که ورژن  پلتفرم دستگاه را نمایش می دهد و در بخش آخر پس از یک علامت اسلش ترکیب یک عدد با حرف اف دیده شده که تعداد کانالهای دستگاه را اطلاع میدهد. توجه داشته باشید که اگر در دستگاهی پس از این ترتیب یک حرف v پس از اسلش دیگر داشته باشد، نشان دهنده این است که دستگاه از ارتباط وای فای پشتیبانی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *