مقالات دوربین مداربسته

مقایسه دوربین مداربسته با سیم و بی سیم

مقایسه دوربین مداربسته با سیم یا بی سیم (wireless)

مقایسه دوربین مداربسته با سیم یا بی سیم (wireless)
زمانی که می خواهید در مورد نوع دوربین امنیتی یا سیستم مورد نیاز تصمیم بگیرید دانستن تفاوت بین دوربین مداربسته بی سیم و سیم دار بسیار مهم است. درحالی که این امر در ابتدا کاملاً قابل درک به نظر می رسد اما نکات ظریفی بین این مدل ها وجود دارد. ما می دانیم که نکات بسیاری در هنگام انتخاب سیستم امنیتی وجود دارد، بنابراین کارشناسان امنیتی ما دوربین های بی سیم و با سیم را از هم جدا می کنند و جزئیات و مزایای هر یک از آنها را برای کمک به شما در پیدا کردن بهترین راه حل امنیتی برای محاظت ازاموال تان در نظر گرفته اند.
دوربین های امنیتی با سیم
سیستم های با سیم بسیار سنتی هستند و اولویت استفاده از آن ها برای کارهای بزرگ است. همانطور که این دوربین ها با اسم شان شناخته می شوند، دارای سیم امنیتی بوده و نیازمند کابل برق، اتصال به اینترنت و انتقال تصویرهستند. در این نوع دوربین ها یک کابل از دوربین به ضبط کننده متصل می شود که بعدا به روتر شما متصل می گردد. دو گزینه برای استفاده از برق درسیستم های با سیم وجود دارد یک سیم برق جدا، یا یک کابل POE است. POE  یا POWER  در سیستم های اترنت فقط به یک کابل برای برق و اتصال اینترنت نیاز است.

مزایا

قابل اطمینان
توانایی اصلی سیستم های باسیم قابل اطمینان بودن شان است. سیستم های امنیتی سیمی به دلیل ارتباطات فیزیکی بین دوربین، ضبط کننده و روتر، به تداخل سیگنال های بی سیم حساس نیستند.
پشتیبانی از سیستم های بزرگ تر
یکی ازعوامل تعیین کننده اصلی در انتخاب یک سیستم دوربین مداربسته با سیم و بی سیم، میزان بودجه شما، وسعت محیطی که برای نظارت وجود دارد و تعداد دوربین های مورد نیاز است. بسیاری از صاحب خانه ها یا صاحبین کسب و کار با املاک بزرگ، پوشش زیادی را نسبت به نظارت برنقاط انتخابی می خواهند. به این ترتیب، آنها اغلب نیاز به بیش از چهار دوربین دارند و در این صورت به یک سیستم با سیم نیاز دارند که می تواند تمام دوربین ها را پشتیبانی کرده و پیوند دهد. سیستم های سیمی می توانند از 4 تا 16 دوربین پشتیبانی کنندعلاوه بر اتصال همه دوربین ها، فیلم های امنیتی نیز باید بر روی یک ضبط کننده DVR  یا ضبط کننده NVR، ذخیره شوند.
معایب:

زمان نصب
یکی از مهم ترین نقاط ضعف دوربین های مداربسته با سیم، فرآیند نصب آن است. اگر چه نصب یک سیستم امنیتی با سیم نیازی به کار حرفه ای ندارد، اما نیاز به اجرای چندین کابل دارد که ممکن است برای برخی از آنها دشوار باشدعلاوه بر این، سیستم های سیمی، زمانی که نصب می شوند انعطاف کم تری نسبت به سیستم های بی سیم دارند زیرا آنها نیاز به دسترسی به یک منبع برق دارند.
آسیب پذیری نسبت به قطع برق
یکی دیگر از ضعف های سیستم های امنیتی با سیم آسیب پذیری آنها در برابر قطع برق است. اگر برق منزل یا محل مورد نظرتان قطع شود، سیستم امنیتی نیز قطع خواهد شد. اگرچه قطع برق اغلب نادر است، اما این نکته ای است که باید در نظر گرفته شود. البته به عنوان یک راهکار می توان برای کنترل از راه دور املاک، آن را به یک ژنراتور پشتیبان وصل کرد.
مزایا و معایب:

برای زمان های طولانی سیستم های امنیتی  دائمی خوبی هستند
سیستم دوربین امنیتی با سیم برای صاحبین خانه و یا کسب و کار با مکان دائمی، به دلیل زمان نصب بهتر است چون سیستم های با سیم به کابل های اجرایی نیازمند هستند، نصب آن ها می تواند فرایند طولانی تری باشد. موقعیت دوربین ها و ضبط کننده به دسترسی به شبکه های برق بستگی دارد و شما باید کابل ها را بین دستگاه ها قرار دهید. پس از نصب، انعطاف پذیری سیستم های با سیم کمتر می شود زیرا دوربین های متحرک به کابل های بیشتری نیاز دارند. برای افرادی که به دنبال راه حل سریع و موقت امنیتی و بدون قدرت انعطاف پذیری هستند، این گزینه خوبی نخواهد بود.  با این حال، برای بسیاری، قابل اطمینان بودن زیاد و توانایی اتصال دوربین های بیشتر فرآیند نصب طولانی را جبران خواهد کرد.
سیستم های امنیتی بی سیم
سیستم های امنیتی بی سیم یک جایگزین عالی برای سیستم های سیمی هستند. هدف سیستم های بی سیم نسبت به سیستم های با سیم کاهش زمان نصب است. تفاوت اصلی بین سیستم دوربین های امنیتی با سیم و بی سیم این است که فیلم های امنیتی بی سیم از دوربین به ضبط کننده منتقل می شودسیستم های بی سیم به شبکه Wi-Fi شما متصل می شوند (یا به صورت بی سیم و یا با یک کابل)، با این حال هنوز نیاز به برق سیمی دارید.

مزایا:

نصب آسان
نصب و راه اندازی یکی از مزایای اصلی سیستم های بی سیم نسبت به سیستم های با سیم استهمانطور که دوربین های بی سیم برای انتقال فیلم به شبکه Wi-Fi متصل می شوند، نیازی به اجرای کابل از ضبط کننده به دوربین نیستبه همین ترتیب، دوربین های بی سیم از لحاظ موقعیت مکانی قابل انعطاف هستند. تنها محدودیتی که برای سیستم های بی سیم هنگام نظارت وجود دارد دسترسی به یک منبع برق است. همچنین سیستم های بی سیم شامل گزینه ای با عنوان کابل اجرا کننده از دوربین به ضبط کننده هستند که اگر یک ناحیه بدون پوشش بی سیم است می تواند مفید باشد.
برای صاحب خانه و مستاجرها ایده آل هستند
برخلاف سیستم های دوربین امنیتی سیمی که دائمی تر هستند، سیستم بی سیم برای راه اندازی، پیاده سازی و حرکت آسان استبه همین ترتیب، سیستم های بیسیم  برای اجاره دهندگان یا شرکت های تجاری در مکان های موقت ایده آل هستند.
معایب

تداخل
یکی از ناکامی های مهم دوربین های امنیتی بی سیم این است که آنها در معرض تداخل هستند، که در بعضی موارد می تواند آنها را کمتر قابل اعتماد سازددر دنیای ارتباطات امروز، سیگنال های بی سیم در هر زمان اطراف ما هستندبرای دوربین های امنیتی بی سیم، این سیگنال های رقابتی می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. سیگنال روتر و سایر روترها در همان پهنای باند با هم همپوشانی دارند و می توانند باعث ایجاد اختلال در دستگاه شوندتداخل می تواند به ویژه در مجتمع های آپارتمانی چالش برانگیز باشد. جایی که تقریبا در هر آپارتمان یک یا چند سیگنال بی سیم وجود دارد و اکثریت قریب به اتفاق از همان پهنای باند استفاده می کنند.
وابسته به سیگنال بی سیم
قدرت سیگنال بی سیم یا دامنه پوشش شما به تعدادی از عوامل از جمله روتر، میزان تداخل و مسیری که سیگنال برای گرفتن عکس شما نیاز دارد، مرتبط است. تمام دوربین های امنیتی بی سیم باید در محدوده Wi-Fi واقع شوند. اگر مقدار قابل توجهی از ساختمان یا فلزی بین دوربین و روتر بی سیم شما وجود داشته باشد، ممکن است برخی از مشکلات مربوط به اتصال را تجربه کنید در صورتی که این مورد پیش آید، می توانید تکرار کننده های بی سیم را برای گسترش و بهبود پوشش بی سیم خود به مناطق دارای سیگنال Wi-Fi قابل اعتماد اضافه کنیدعلاوه بر این، تکرار کننده ها می توانند به تقویت سیگنال بی سیم و اتصال بین دوربینی دورتر کمک کنندتکرار کننده های بی سیم برای نصب ساده و آسان هستندآنها به اتصال بی سیم موجود خود متصل می شوند و آن را به هر جایی که نظاره گر هستید، پخش می کنند.
نسبت به قطع برق آسیب پذیرند
به عنوان سیستم های بی سیم هنوز هم نیاز به یک اتصال برق سیمی سخت دارند، آنها به قطع برق با سیستم های سیمی حساس هستند.
سایز محدود
سیستم های امنیتی بی سیم  تنها محدود به چهار دوربین هستند که برای اکثر خانه ها بسیار کافی است با این حال، اگر دارایی متوسط  یا زیادی دارید، توصیه می کنیم یک سیستم سیمی را انتخاب کنید.
سیستم امنیت بی سیم
دوربین های امنیتی بدون سیم، انعطاف پذیر ترین و آسان ترین برای نصب هستندبا توجه به پیشرفت تکنولوژی باتری، دوربین های امنیتی بدون سیم به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و گزینه امنیتی خوبی هستند.
مزایا:

نصب یک پارچه
سیستم های امنیتی دوربین بی سیم، ساده ترین راه برای نصب را دارا هستند. زیرا آنها نیاز به دسترسی به منبع برق یا هر کابل دیگری را ندارند. به همین ترتیب، تقریبا در هر نقطه آنها را می توان به راحتی نصب کرد و راه اندازی سریع و آسانی داشت. با این حال، در نظر داشته باشید که دوربین های بی سیم نباید در دسترس نصب شوند، در غیر این صورت آنها به راحتی دزدیده می شوند.
برای صاحب خانه و مستاجرین عالی هستند
با توجه به نصب و کارکرد آسان آنها، دوربین های بدون سیم، انتخابی ایده آل برای اجاره دهندگان و صاحب خانه ها هستند که فقط نیاز به نظارت بر یک قسمت انتخابی دارند.
با قطع برق هم کار می کنند
یکی از مزیت های اصلی دوربین های امنیتی بدون سیم این است که آنها در معرض قطع برق مانند دوربین های امنیتی بی سیم و سیمی قرار نمی گیرند.
فضای ذخیره سازی ابری
برخلاف سیستم های سیمی و بی سیم که نیاز به اتصال به یک ضبط کننده DVR یا NVR دارند، دوربین های بدون سیم، فیلم های امنیتی را به ابر انتقال و ذخیره می کنند.
بدون کابل هستند
دوربین های بدون سیم هیچ گونه کابلی ندارند، بنابراین هیچ کابلی وجود ندارد و سارقین نمی توانند کابل ها را قطع کنند تا سیستم امنیتی غیرفعال شود.
معایب:

باتری ها نیاز به شارژ مجدد دارند
ضعف اصلی دوربین های امنیتی بدون سیم، نیاز به بارگیری مجدد باتری ها است.  دوربین های بدون سیم معمولا در زمان خواب یا حالت آماده به کار، انرژی خود را حفظ می کنند تا زمانی که دوباره راه اندازی شونداغلب اوقات در حالت آماده به کار و حالت صرفه جویی در مصرف انرژی هستند.
به سیگنال های وای فای وابسته هستند
همانطور که سیستم های بی سیم، مانند دوربین های بدون سیم وابسته به قدرت شبکه بی سیم و اینترنت شما هستنددر صورت نیاز، می توانید سیگنال بی سیم خود را با استفاده از تکرار کننده های Wi-Fi بهبود ببخشید.
سیستم های امنیتی باسیم و بی سیم
قبل از اضافه کردن هر سیستم امنیتی، امنیت فعلی اموال خود را ارزیابی کنیداندازه مالکیت و نیازهای امنیتی در نهایت تعیین کننده بهترین سیستم خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *