مقالات آموزشی

راهنمای رنگبندی هاردهای WD

وسترن دیجیتال

کمپانی وسترن دیجیتال که با نام تجاری وسترن دیجیتال (WDC) نیز شناخته می شود، یک تولید کننده آمریکایی است که در طراحی و ساخت و تولید هارد دیسکهای کامپیوتری فعالیت دارد.اگر تا به حال هاردیسک‌ های شرکت وسترن دیجیتال را خریداری کرده باشید مشاهده می‌کنید که دارای کدهای رنگی مختلفی هستند که انتخاب شما را  در مورد رنگ هارد دچار سردرگمی می‌کند. هارد دیسک‌های شرکت وسترن دیجیتال با رنگ‌های مختلف در 6 نوع قرمز، آبی، سبز، مشکی، بنفش و طلایی برای اهداف مختلفی طراحی و ساخت و تولید می‌شوند که درسایت MIPCCTV و در ادامه مطلب به معرفی و بررسی و راهنمای رنگبندی هاردهای WD می‌پردازیم.

 

وسترن دیجیتال wd

  • بررسی هارد آبی وسترن دیجیتال WD

هارد دیسک‌ آبی وسترن دیجیتال برای کار‌های طولانی مدت طراحی و ساخته شده‌اند، که دارای سرعت انتقال اطلاعات نسبتاً بالایی هستند. می توان از این هارد برای فعالیت های روزانه مانند کارهای چندرسانه‌ای یا ذخیره کردن انواع فایل‌ها و بازی‌های معمولی استفاده کرد.ظرفیت این هاردها از 250 گیگ تا 6 ترابایت متغیر است.هارد آبی وسترن در دو مدل تولید شده است یکیRPM5400 با حد اکثر ظرفیت ذخیره سازی 6 ترابایت اطلاعات و دیگری RPM7200 با حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 2 ترابایت به بازار عرضه شده است.ناگفته نماند از سال2022 مصرف برق هاردیسک‌های آبی وسترن به سطحی مشابه هارددیسک های قدیمی  سبز وسترن کاهش یافته است، درحالی که از عملکرد بهتری برخوردار هستند.اگر میخواهید جایگزین مناسبی برای هاردهای سبز پیدا کنید، هاردآبی پیش از حد مورد قبول است.

 

  • بررسی هارد مشکی وسترن دیجیتال WD

کمپانی وسترن دیجیتال WD سری هارد مشکی خود را برای کسانی طراحی و تولید کرده که نیاز به یک حافظه خارجی با عملکرد بالایی دارند به همین دلیل عملکرد بالای این نوع هارد در بین ویرایشگران عکس و گیمرها سطح بالا، هارد مشکی وسترن می‌تواند برای آنها محبوب باشد. اگر هارد مکشی را با هارد آبی مقایسه کنیم، اولی 128 مگابایت کش ارائه می دهد، در حالی که دومی تنها 64 مگابایت کش ارائه می دهد. همچنین، تمام نسخه‌های هارد دیسک مشکی وسترن با سرعت 720 دور در دقیقه عرضه می‌شوند که بسیار بهتر از RPM ارائه شده توسط هارد آبی است. به طور خلاصه، اگر به دنبال هارد دیسکی هستید که عمر طولانی‌تری داشته باشد، سرعت و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه دهد، و با توجه به قطعات داخلی کامپیوتر که هنگام بازی یا کارهای سنگین امکان ویبره یا لرز ایجاد می‌کنند این نوع  هارد مشکی انتخاب مناسبی خواهد بود که با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

  • بررسی هارد قرمز وسترن دیجیتال WD

هارد قرمز برای سیستم های NAS و RAID طراحی شده است. از این رو، این هارد دیسک ها بیشتر توسط مشاغل کوچک استفاده می شود.NASمخفف Network Attached Storage است به معنی (ذخیره سازی متصل به شبکه). این یک رسانه ذخیره سازی است که به یک شبکه خاص متصل است. هدف از استفاده از سیستمNASدر یک سازمان، تشکیل یک مکان مرکزی برای ذخیره اطلاعات است. شما می توانیدNASرا به عنوان یک شبکه ابری خصوصی برای مشاغل کوچک در نظر بگیرید. از سوی دیگر، RAID سیستمی است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات را روی چندین هارد دیسک ذخیره کنید. همه هارد دیسک های پیکربندی شده به عنوان یک سیستم ذخیره سازی واحد تحت سیستمRAIDعمل می کنندامروزه بسیاری از سازمان ها به صورت 24×7 با کارمندانی که در شیفت های چرخشی کار می کنند کار می کنند. چنین سازمان هایی نیاز به دسترسی 24×7 به رسانه ذخیره سازی دارند. از این رو، در چنین شرایطی، هارددیسک های آبی وسترن مقاومت نمی کنند زیرا فقط برای اهداف عمومی طراحی شده اند. نسخه حرفه ای هارد دیسک قرمز با ظرفیت ذخیره سازی تا 18 ترابایت موجود است. در سال 2020، یک رسوایی وسترن دیجیتال در مورد محدوده هارد قرمز آنها وجود داشت. در همین زمان، کمپانی وسترن بی سر و صدا شروع به تولید هاردهای SMR و برچسب زدن آنها به عنوان “قرمز” کرده است. برای کوتاه کردن یک موضوع طولانی و پیچیده، تولید هاردهای SMR ارزان‌تر است، اما اغلب در نوشتن اطلاعات روی دیسک کندتر هستند. معمولاً، این مشکل بزرگی نیست، اما این سرعت پایین‌تر به این معنی است که برخی از دستگاه‌های NAS و سیستم‌های RAID، هاردها را معیوب می‌دانند، زیرا کندی آنها را به عنوان یک نقص تفسیر می‌کنند. به دنبال تعدادی از مقالات مهم و شکایات کلی مصرف کنندگان، شرکت وسترن با بیان اینکه محدوده قرمز هاردها را به سه دسته مجزا تقسیم می کند، پاسخ داد. این دسته بندی های جدید عبارتند از Red، Red Plus و Red Pro. آنها همچنین متعهد شدند که به وضوح منتشر کنند که کدام مدل های هاردها از فناوری بحث برانگیز “SMR” استفاده می کنند و کدام مدل ها با استفاده از روش انتقالی “CMR” ساخته شده اند.

 

  • بررسی هارد بنفش وسترن دیجیتال WD

سری هارد بنفش وسترن دیجیتال مخصوصا برای سیستم های نظارتی طراحی شده است. سیستم های نظارت به رسانه های ذخیره سازی نیاز دارند که داده ها را می توان 24×7 روی آن نوشت. جدا از این، رسانه ذخیره سازی باید ظرفیت بالایی داشته باشد که در آن فیلم های با کیفیت بالا ذخیره شوند. هارد دیسک بنفش وسترن کاملاً با این الزامات مطابقت دارد. ممکن است در اینجا سوالی داشته باشید، “سری های قرمز وسترن دیجیتال همچنین امکانات ذخیره سازی اطلاعات 24×7 را ارائه می دهند، بنابراین، چرا این هارد دیسک ها نمی توانند برای سیستم های نظارت دوربین مدار بسته استفاده شوند؟ این به این دلیل است که  وقتی شخصی در یک منطقه خاص مرتکب جرم می شود، باید به فیلم های نظارتی دسترسی پیدا کرد. این بدان معناست که هارد دیسک در سیستم های نظارتی بیشتر برای نوشتن استفاده می شود تا خواندن داده ها. این مورد در مورد هارد قرمز نیست. از آنجایی که هارد دیسک های قرمز در سازمان ها استفاده می شود، کارمندان برای دسترسی به داده ها به طور مکرر به آنها نیاز دارند. این بدان معناست که این هارد دیسک ها به طور یکسان برای نوشتن و خواندن داده ها استفاده می شوند. مانند هارد دیسک های قرمز، هارد دیسک های بنفش را نیز می توان برای سیستم های ذخیره سازی NAS و RAID پیکربندی کرد. هاردهای بنفش برای مدیریت بارهای کاری فشرده در شرایط نسبتاً سخت طراحی شده اند. اگر به دنبال یک هارد دیسک مخصوص ضبط دوربین مداربسته خود هستید، هارد بنفش انتخاب خوبی هستند و در ادامه این راهنمای رنگبندی هاردهای WD به بررسی دیگر رنگ ها خواهیم پرداخت.

 

  • بررسی هارد سبز وسترن دیجیتال WD

هارد دیسک سبز وسترن برای مصرف انرژی کم ساخته شده اند. اگر کاربر به یک هارد دیسک برای ذخیره سازی پشتیبان یا صرفاً برای ذخیره فایل های خود نیاز دارد، می تواند از هارد وسترن سبز استفاده کند. از آنجایی که مردم ترجیح دادند هارد دیسک‌های آبی را بیشتر کنند، هارد سبز محبوبیت خود را از دست داد. به همین دلیل، وسترن دیجیتال تولید هارد سبز را متوقف کرد. هارد سبز توسط وسترن به عنوان رنگ برای سازگار با محیط زیست انتخاب شد. هاردهای سبز به گونه ای طراحی شده اند که انرژی کمتری مصرف می کنند که به قیمت کارایی تمام می شود. آنها برای رایانه هایی ایده آل هستند که باید 24الی7 ساعت کار کنند اما لزوماً نیازی به خواندن یا نوشتن حجم بالایی از داده ندارند. به عنوان مثال، یک هارد سبز برای استفاده در یک بوفه خردید مناسب است. هارد‌های سبز همچنین کاربران خانگی سبک وزن یا جمعیت دانش آموزی را هدف گرفتند. به عنوان مثال، یک هارد سبز برای استفاده در رایانه دانش آموزی که تنها برای پردازش کلمه استفاده می شود، مناسب است. به طور مشابه، بازنشستگی که رایانه‌اش فقط جهت چک کردن فیسبوک یا دیدن یک سری اطلاعات است، احتمالاً از هارد سبز رضایت بیشتری دارد. وسترن خط خود را از هاردهای سبز بازنشسته کرده و کاربران خود را به سمت هاردهای همه منظوره آبی هدایت می کند. از سال 2022، تنها هاردهای سبز جدید تولید شده، که SSD های پایین رده هستند. WD را متوقف کرده است. امروزه کمپانی وسترن در حال تولید هارد SSD SATA و 2M. تحت خانواده گرین هستند. می توانید ظرفیت های متفاوتی از 120 گیگابایت تا 2 ترابایت را از SSD های خانواده گرین دریافت کنید. آنها سرعت انتقال داده سریع تری دارند و سرعت خواندن متوالی آن تا 545 مگابایت بر ثانیه است. البته SSD های خانواده گرین گران هستند که براحتی می توانید استعلام قیمت آن را از کارشناسان فروش فیدار پردازش خاورمیانه دریافت نمایید. در ادامه این راهنمای رنگبندی هاردهای WD به بررسی هارد های طلایی می پردازیم.

 

  • بررسی هارد طلایی وسترن دیجیتال WD

هارد وسترن دیجیتال طلایی یک محیط ذخیره سازی سرد طولانی مدت را فراهم می کند. بنابراین این سری از هارد دیسک‌های وسترن دیجیتال برای مراکز داده مناسب است. هارد دیسک‌ها طلایی می توانند بسیاری از سیستم های پیچیده را به طور همزمان مدیریت کنند و به خوبی با سرورهای مختلف کار کنند. نسخه طلایی هارد دیسک‌های وسترن با حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 10 ترابایت و سرعت 7200 دور در دقیقه با 128 مگابایت یا 256 مگابایت کش ارائه می شود. هارد دیسک های طلایی نیز برای برنامه های 24×7 مناسب هستند و می توانند حجم کاری 550 ترابایت در سال را تحمل کنند. برای استفاده سازمانی، هاردطلایی عالی است. هارد طلایی وسترن دیجیتال در طیف وسیعی از ظرفیت‌ها (از 1 ترابایت تا 14 ترابایت) ارائه می‌شوند، به این معنی که می‌توانند در زیرساخت‌های جدید فناوری اطلاعات مستقر شوند یا جایگزین هاردهای قدیمی‌تر و خراب شوند. هارد طلایی 256 مگابایت حافظه نهان داخلی دارند و می‌توانند به راحتی سطح ارتعاشی را که اغلب در مراکز داده و اتاق‌های سرور سازمان‌های بزرگ یافت می‌شود، کنترل کنند. وسترن دیجیتال بیان می‌کند که هارد طلایی آن‌ها با طیف وسیعی از سیستم‌های ذخیره‌سازی سازمانی و همچنین تمام سیستم‌عامل‌های اصلی رایانه شخصی و سرور آزمایش شده‌اند.در پایان راهنمای رنگبندی هاردهای WD امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *