مقالات دوربین مداربسته

تفاوت DVR و NVR چیست؟

تفاوت DVR و NVR چیست؟

تفاوت DVR و  NVR

کدام یک بهتر است DVR  یا NVR ؟

نخستین کاری که باید قبل از تنظیم یک سیستم نظارت تصویری انجام دهید؛ انتخاب  یک سیستم امنیتی DVR یا NVR است. از آنجایی که انتخاب شما موارد مهم بسیاری از جمله هزینه، نصب، بهترین کیفیت ویدئویی که می توانید انتظارش را داشته باشید و همچنین بسیاری موارد دیگر را تعیین می کند، بسیار مهم است.
ما در این مقاله به توضیح تفاوت NVR و DVR، نحوه کار کرد آنها ، DVR، ضبط کننده های تصاویر به صورت دیجیتال یا شبکه ای و شناخت سیستم DVR یا NVR که برای شما مناسب تر است می پردازیم.

محتوا:

  • NVR، DVR و HVR چیست؟
  • یک NVR یا DVR چگونه کار می کند؟
  • تفاوت DVR و  NVRچیست؟
  • آیا NVR و DVR بدون اینترنت کار می کنند؟
  • NVR یا DVR، کدام یک را انتخاب کنیم؟
  • سیستم امنیتی NVR  یا  DVR کدام یک بهترین گزینه است؟
  • نکات بیشتر درباره سیستم های NVR و DVR

NVR، DVR، HVR چیست؟

NVR مخفف Netwrok Video Recorder ضبط  کننده ویدیو تحت شبکه است. همان طور که از نامش پیداست، ضبط کننده های NVR فیلم ها را از طریق شبکه اینترنت مستقيماً با استفاده از کابل های Cat5 یا Cat6 Ethernet با شاخه های RJ45 ضبط می کنند. سیستم NVR با دوربین های مداربسته تحت شبکه IP (پروتکل اینترنت) استفاده می شود.
در این میان دو نوع ضبط کننده ویدئو شبکه ای وجود دارد: NVRهای PoE ، که عموماً با پورت های اترنت (Ethernet) برای اتصال دوربین های PoE مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین NVR های WiFi که با پورت های NO قابل استفاده هستند؛ برای اینکه بتواند  دوربین های مداربسته تحت شبکه Wi-Fi را به صورت بی سیم متصل کند.

تفاوت DVR و NVR چیست؟

تفاوت DVR و NVR چیست؟

1. پورت RJ45 برای اتصال دوربین های PoE
2. پورت eSATA برای اتصال دیسک های خارجی
3. پورت VGA و HDMI برای اتصال مانیتور
4. پورت LAN برای اتصال روتر
DVR مخفف ضبط کننده دیجیتال (Digital Video Recorder) است. ضبط کننده های DVR فیلم های غیر فشرده را با استفاده از کابل ها و اتصالات کواسیکال ضبط کرده و آن ها را قبل از ارسال ویدئو و صدا از طریق سیگنال دیجیتال فشرده می کنند. سیستم DVR با دوربین های آنالوگ کار می کند.

تفاوت DVR و NVR چیست؟

تفاوت DVR و NVR چیست؟

1. پورت کواکسیال برای اتصال دوربین های PoE
2. پورت eSATA برای اتصال دیسک های خارجی دیسک
3. پورت VGA و HDMI برای اتصال مانیتور
4. پورت LAN برای اتصال روتر

آیا درباره HVR چیزی شنیده اید؟

آیا می دانید HVR دقیقا چیست؟ اگر بخواهیم به زبانی ساده بگوییم، لازم است بدانید دستگاه HVR  (ضبط کننده ویدیویی ترکیبی HIBRID VIDEO RECORDER) ترکیبی از DVR و NVR است که می تواند با هر دو دوربین های آنالوگ و دوربین های IP کار کند. سیستم HVR معمولاً قیمت بسیار بالاتری دارد (بیش از 1000 دلار) و هر مصرف کننده ای توان خرید آن را نخواهد داشت.
توجه: به طور کلی، سیستم های NVR و DVR را با 4 کانال، 8 کانال و 16 کانال می شناسند. این کانال ها نشان می دهد که چه تعداد دوربین مداربسته را می توان در سیستم DVR یا NVR استفاده کرد. به عنوان مثال، یک DVR   16کاناله به شما این امکان را می دهد تا 16 دوربین در حال اجرا در سیستم داشته باشید.

سیستم های NVR  و  DVR چگونه کار می کنند؟

ضبط کننده ویدئو شبکه ای (NVR) به سادگی فیلم های کد شده را از دوربین های IP توسط شبکه دریافت و ذخیره می کند. بدیهی است که یک سیستم NVR نیازی به سخت افزار پردازش ویدیویی اختصاصی ندارد.
در مقابل، ضبط کننده ویدئوی دیجیتال (DVR) دارای یک تراشه کوچک برای رمزگذاری و پردازش فیلم های آنالوگ به فرمت دیجیتال است تا بتوانید ضبط ها را مشاهده و پخش کنید.
هر دو سیستم های NVR و DVR مسئول ضبط ویدئو و ذخیره سازی هستند. بلافاصله پس از اتصال به یک مانیتور، دوربین های NVR و DVR را می توان به راحتی کنترل، دستکاری، و پیکربندی کرد.

تفاوت DVR و  NVRچیست؟

به طور خلاصه می توان گفت بزرگترین تفاوت بین NVR و DVR دوربین ها و کابل کشی آنها است. ضبط کننده ویدئویی شبکه (NVR) دوربین های IP را به صورت بی سیم (WiFi NVR) یا از طریق کابل های اترنت (PoE NVR) ضبط می کند. در حالی که یک ضبط کننده ویدئویی دیجیتال (DVR) دوربین های آنالوگ را با استفاده از کابل های کواکسیال ثبت می کند.
این بدین معناست که NVR برای ضبط دوربین های مداربسته تحت شبکه IP)) قابل استفاده است و DVR برای ضبط دوربین های مبتنی بر آنالوگ یا کواکسیال کاربرد دارد.

تفاوت میان سیستم های امنیتی NVR و DVR 

مقایسه فرم کامل دوربین های NVR و DVR کابل های انتقال
NVR ضبط کننده ویدئو شبکه ای دوربین مداربسته شبکه ای (اینترنت پروتکل) کابل های اترنت (Ethernet)
DVR ضبط کننده ویدئو دیجیتال دوربین های آنالوگ و کواکسیال کابل های کواکسیال ((Coaxial
تفاوت DVR و NVR چیست؟

تفاوت DVR و NVR چیست؟

یک ویدئو نیز تفاوت بین NVR و DVR را به وضوح نشان می دهد. قبل از اینکه بخواهید دیگر اطلاعات دقیق و مفیدی را جمع آوری کنید، برای اطلاعات بیشتر درباره DVR  و  NVR آن ویدئو را بررسی کنید.

آیا ضبط کننده های دیجیتال و شبکه ای بدون اینترنت کار می کنند؟

قبل از اینکه ما به تفاوت بین DVR و NVR بپردازیم لازم است بگوییم که هر دو سیستم های امنیتی NVR و DVR می توانند بدون اتصال به اینترنت کار کنند!
در واقع اگر می خواهید سیستم های NVR یا DVR را برای ضبط بر روی هارد دیسک بکار ببرید، می توانید در هنگام نیاز به عقب برگردید. دوربین های NVR یا DVR نیازی به اتصال به اینترنت ندارند (بدون نیاز به اتصال به روتر شما). دوربین های DVR و NVR در یک شبکه اختصاصی خود کار خواهند کرد.
با این تفاسیر می توان گفت اینترنت تنها زمانی مورد نیاز است که شما بخواهید تصاویر ضبط شده توسط سیستم های دوربین DVR  یا  NVR را به طور مستقیم و زنده از سایت و در زمان های ضروری مشاهده کنید.

NVR یا DVR، کدام یک را انتخاب کنیم؟

پس از کسب اطلاعاتی در زمینه سیستم NVR و DVR و تفاوت آن ها، بیایید مزایا و معایب NVR و DVR را بررسی کنیم و سپس متوجه خواهید شد که کدام یک برای شما بهتر و کاربردی تر خواهد بود.
برای مقایسه سریع ضبط کننده NVR و ضبط کننده DVR، جدول زیر را بررسی می کنیم:

مقایسه NVR  ضبط کننده ویدئو شبکه ای DVR ضبط کننده ویدئو دیجیتال
دوربین های NVR و DVR دوربین مداربسته تحت شبکه دوربین های آنالوگ یا کواسیکال
کیفیت ضبط بالاتر پایین تر
راه اندازی سیستم NVR و DVR آسان تر سخت تر
قیمت دوربین های NVR و DVR بالاتر پایین تر

سیستم های NVR

ضبط کننده های ویدئویی شبکه ای در حال حاضر به یک جریان اصلی در عصر ارتباطات مبدل شده اند. با افزایش بیشتر تولید کنندگان دوربین های مداربسته و همچنین بالا رفتن تقاضا در این زمینه می توان گفت بسیاری از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، تولید و استفاده از سیستم NVR را به  DVR ترجیح می دهند.
این امر با توجه به دلایلی مختلفی روی می دهد. بنابراین بهتر است مزایای سیستم NVR را در ذیل مورد بررسی قرار دهید:
1. دوربین های مداربسته مجهز به سیستم NVR فیلم های باکیفیت تری را ضبط می کنند
ضبط کننده های ویدئو های شبکه ای یا NVR با دوربین های IP همپوشانی دارند و تصاویری با 2 مگاپیکسل تا  12 مگاپیکسل (یا بالاتر) را تولید می کنند، در حالی که از دوربین های آنالوگ در سیستم امنیتی DVR چنین انتظاری نمی رود.
به همین دلیل است که بسیاری از کاربران و تکنسین ها معتقدند با توجه به اینکه شما به هنگام استفاده از دوربین مداربسته نیاز مبرمی به مشاهده دقیق جزئیات برای شناسایی چهره و دیگر اطلاعات فرد خاطی و مزاحم دارید؛ لذا سیستم های NVR باید برنده شفاف سازی در این امر باشند.
مقایسه رزولوشن میان سیستم های NVR و DVR

سیستم NVR 2MP, 4MP, 5MP, and 12MP (4K)
سیستم DVR 2MP (1080p)

2. کابل کشی آسان برای سیستم امنیتی NVR
با توجه به اینکه یکی از دردسرسازترین بخش های راه اندازی سیستم NVR یا DVR، کارهای کابل کشی آن هاست. می توان به عنوان یک خبر خوب گفت که کابل کشی سیستم امنیتی NVR به آسانی صورت می گیرد و این امر برای افراد مبتدی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. برای این امر NVR WiFi از طریق شبکه بی سیم دوربین را راه اندازی می کند. بنابراین نیازی به داشتن نگرانی در مورد نحوه اجرای سیم ها در ضبط ویدیو شبکه نخواهد بود. دوربین را داخل شبکه قرار دهید و آن را وصل کنید. طی این امر PoE (Power over Ethernet) NVR هم قدرت و هم شبکه را توسط سیگنال های ارسالی از طریق یک کابل اترنت به دوربین ها فرستاده و آن ها را به آسانی راه اندازی می کند.
این در حالی است که در راه اندازی سیستم DVR نیاز به اتصال دقیق نقطه به نقطه بین دوربین ها و ضبط کننده شبکه دیجیتال وجود دارد؛ همچنین دوربین های آنالوگ به هر دو سیم برای انتقال برق و داده ها نیاز خواهد داشت.
تفاوت میان کابل کشی سیستم NVR  و DVR

سیستم NVR  انتقال قدرت و داده به صورت بی سیم یا از طریق ارسال سیگنال توسط کابل اترنت
سیستم DVR استفاده از کابل اتصال برق و کابل انتقال صدا و تصویر

3. نصب و جاسازی آسان ضبط کننده NVR 
همان طور که قبلاً ذکر شد، NVR ویدئوها را  از طریق کابل اترنت دریافت می کند. به این معنا که شما می توانید NVR را تقریباً در هر جایی که شبکه در دسترس باشد، قرار دهید. در مقابل، دوربین های DVR با کابل کواکسیک محدود می شوند و فاصله انتقال آن ها حداکثر 300 فوت است.
بنابراین شما مجاز هستید ضبط کننده ویدئو شبکه ای خود را برای ضبط ویدئو در هر جایی که می خواهید، قرار دهید.در مکان های مختلفی مانند درب جلو، حیاط خلوت، پارکینگ و یا حتی از راه دور امکان نصب این دوربین را دارید . همچنین اگر نگران سرقت در دیگر مکان ها هستید لازم است بدانید نصب NVR در برخی از نقاط سخت دسترسی مانند اتاق زیر شیروانی، سقف، درون دیوارها یا حتی گنجه  نیز امکان پذیر خواهد بود.
تفاوت در جاسازی سیستم NVR  و DVR

دوربین های NVR امکان جاسازی در هر مکانی در محدوده شبکه
دوربین های DVR محدودیت جاسازی از طریق کابل کواسیک

4. سیستم های NVR برای استفاده و پیکربندی آسان هستند
قطعاً هر آنچه پیش تر درباره سیستم های NVR گفته شد، شما را به این فکر وامیدارد این سیستم شامل بسیاری از تنظیمات شبکه می باشد. اما این تفکر اشتباه است.
برای این امر لازم است بدانید دوربین های امنیتی P2P NVR به معنای واقعی کلمه، پیکربندی ZERO را برای راه اندازی سیستم NVR ارائه می دهند.
برای مثال، پس از اینکه سیستم دوربین NVR را روشن کردید (با یک روتر متصل شده)، فقط باید نرم افزار ضبط کننده ویدئو شبکه را دانلود و نصب کنید. در این صورت دوربین مداربسته IP به طور خودکار در لیست دستگاه های شبکه LAN نشان داده می شوند. فقط با استفاده از رمز عبور صحیح دوربین را به لیست اضافه کنید، تنظیمات انجام می شود! بنابراین خواهید دید هیچ سیستم پیچیده ای مانند سیستم DVR مورد نیاز نیست.
برای دسترسی به دوربین از طریق تلفن، UID (شماره شناسایی منحصر به فرد) ضبط کننده شبکه و رمز عبور آن را از طریق برنامه دوربین NVR  وارد نموده و آن را به آسانی روشن و استفاده کنید.
توجه داشته باشید که شما می توانید به دریافت ویدئو زنده و ضبط بدون شبکه دسترسی داشته باشید! برای این کار راهنمایی های لازم را گرفته و دوربین NVR خود را به یک مانیتور (تلویزیون یا کامپیوتر) متصل کنید، پس از آن شما می توانید مشاهده و ضبط زنده را بدون نیاز به اتصال به روتر بلافاصله مشاهده کنید.
مقایسه NVR  و DVR در پیکربندی شبکه

دوربین های NVR بدون نیاز به پیکربندی
دوربین های DVR پیکربندی از طریق پورت ها و کابل های مختلف

موارد دیگری که باید درباره سیستم های NVR بدانید

در اینجا مزایای بیشتری برای شما بیان کرده ایم تا اگر قصد خرید بهترین سیستم های دوربین مدار بسته NVR را دارید، با اطمینان بیشتری اقدام نمایید.
1. سیستم های نظارت NVR از پهنای باند کمتری نسبت به سیستم DVR استفاده می کنند.
یک بار دیگر یادآور می شویم که سیستم دوربین NVR برای ضبط و ذخیره فیلم ها نیازی به اینترنت ندارد و اگر می خواهید از راه دور به آن دسترسی داشته باشید، می توانید از برخی سیستم های NVR  مارک های معتبر استفاده نمایید.  این سیستم ها یک جریان صوتی- تصویری عالی را متناسب با کار شما و با  استفاده از شبکه ارائه می دهند. بنابراین سیستم NVR هرگز پهنای باند شبکه خانگی را مصرف نخواهد کرد. اما سیستم های DVR اگر همانند سیستم NVR مورد استفاده قرار بگید، پهنای باند شبکه را مصرف خواهد کرد.

2. خرید NVR و دوربین از همان تولید کننده برای جلوگیری از مسائل مربوط به سازگاری

هر یک از دوربین های IP با نوع خاصی از ضبط ویدئو شبکه ای (NVR) کار خواهند کرد. بنابراین اگر می خواهید دوربین های بیشتری اضافه کنید یا یک ضبط کننده برای دوربین های خود پیدا کنید، خرید از همان تولید کننده بهترین راه برای جلوگیری از مسائل همخوانی و سازگاری میان دوربین و ضبط کننده خواهد بود.
3. اگر به سیستم های WiFi NVR  علاقمند هستید، یکی از آن ها را با سیگنال WiFi دو باند انتخاب کنید.
با توجه به وابستگی NVR های بی سیم به اینترنت، ممکن است به هنگام استفاده از سایر دستگاه های الکترونیکی بی سیم (مانند تلفن) در یک زمان سیگنال را از دست داده و این موضوع برایتان خوشایند نباشد. بنابراین بهتر است یک سیستم با کیفیت بالا وای فای NVR که ویژگی سیگنال WiFi را تقویت می کند، انتخاب کنید. یا اینکه  می توانید فقط سیستم NVR سیمی که هیچ سیگنال و مسائل مربوط به فای را ندارد، انتخاب کنید.

سیستم های امنیتی DVR

به نظر می رسد که سیستم DVR (ضبط کننده ویدئوی دیجیتال) تکنولوژی قدیمی تری در مقایسه با NVR دارد، با این که این سیستم برخی عیوب را برای استفاده دارد؛ اما می توان آن را با قیمتی مناسب تهیه نمود. البته امروزه این مسئله نمی تواند یک موضوع رقابتی به شمار بیاید.
1. کابل کشی برای سیستم های DVR بسیار چالش برانگیز است.
سیم کشی از بدترین معایب دوربین های امنیتی DVR است. برای نصب این دوربین ها قبل از هر چیز دو کابل لازم است، یکی برای انتقال برق و دیگری برای انتقال صدا و تصویر. از طرفی دیگر در صورتی که بخواهید این دوربین ها را در مکان هایی خارج از دسترسی کابل کواک نصب و جاسازی کنید باید کنده کاری و سیم کشی های بسیاری انجام دهید.
2. سیستم های دوربین مدار بسته DVR فیلم های با کیفیت پایین را ارائه می دهند.
با وجودی که امروزه پیشرفت تکنولوژی کیفیت قابل توجهی از دوربین های آنالوگ را بهبود بخشیده (بالاترین رزولوشن تا 1080 پیکسل است)، هنوز این دوربین ها نمی توانن به پاید دوربین های NVR برسند. البته برخی از دوربین های MPX (megapixel over coax) می توانند با رزولوشن بالاتر فیلم ها را ضبط کنند، اما آنها هزینه بسیار بالایی دارند که حتی از دوربین های NVR نیز بیشتر می باشد.
3. تجهیزات باید در نزدیکی سیستم های امنیتی DVR باشند.
دوربین های DVR IP را نمی توان در فاصله ای بیشتر از 300 فوت دور از DVR قرار داد، چرا که باید برای دریافت سیگنال از کابل کواکسی در دسترس باشند.

4. سیستم های دوربین DVR دارای هزینه نگهداری بالاتری هستند.
همان طور که قبلاً ذکر شد، سیستم DVR سیگنال را از طریق کابل کواکسیال انتقال می دهد و در صورتی که در معرض محیط هایی آسیب پذیر مانند باران یا باد قوی قرار بگیرد؛ با گذشت زمان آسیب می بیند. اما اگر بخواهید آن ها را در خارج از معرض آسیب قرار دهید، به احتمال زیاد باید هزینه بسیاری را برای حل مشکلات کابل کشی پرداخت کنید.

5. ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال مسائل مشکل ساز دیگری نیز دارند.

نمی توان گفت که سیستم DVR، منسوخ شده، اما قطعا چیزی برای ارائه در آینده نخواهد داشت. بلکه هر سال سهم عرضه و تقاضای آن در بازار کاهش می یابد. همین امر باعث خواهد شد تا بسیاری از مشکلات بالقوه که ممکن است هرگز به آن فکر نکنید نیز سر راهتان قرار بگیرد. به عنوان مثال، برخی از مشتریانی که این سیستم را تهیه می کنند بعداً متوجه خواهند شد که هیچ کابل کواکسیونی یدک و اضافی برای پشتیبانی از سیستم DVR وجود ندارد و حتی ممکن است در آینده برای تعویض قطعات این سیستم یا تعمیر آن به مشکل بربخورید؛ چرا که جزء محصولات قدیمی و از رده خارج به حساب می آیند.
به یاد داشته باشید که فروشندگان می گویند DVR (ضبط کننده ویدئوی دیجیتال) درست همانند NVR (ضبط ویدئویی شبکه) است؛ اما ارزان تر است. این گفته اصلا متقاعد کننده نیست. شما ممکن است استدلال کنید که دوربین های DVR با مگاپیکسل های بالا وجود دارد. اما این دوربین های DVR قیمت بسیار گزافی دارند، زیرا برای تولید تصاویر با کیفیت بالا نیازمند تراشه های پردازنده ویدیویی با قیمت بالا هستند. این در حالی است که سیستم های NVR علاوه بر کیفیت و مزایای بالا، از قیمت مناسب تری برخوردار بوده و همچنین در طول زمان با توجه به تکنولوژی ارتقاء می یابند.

مهم ترین مسئله ای که باید در مقایسه NVR و DVR در نظر بگیرید

برای اینکه بخواهید در این میان انتخاب آسانتری داشته باشید، مسئله برجسته و مهمی که باید در نظر بگیرید، در واقع کار سیم کشی است. اگر شما به تازگی با دوربین های امنیتی آشنا شده اید و هیچ گونه اطلاعات فنی در این زمینه ندارید، یک سیستم دوربین امنیتی NVR، کل مراحل نصب و راه اندازی را برای شما آسان تر می کند. اما اگر شما بعضی از دوربین های آنالوگ یا کابل کواکسیال را نصب کرده اید، سیستم دوربین DVR ممکن است یک راهکار مفید برایتان باشد.
در حقیقت، سیستم های NVR را به هر کسی که خواهان سطح بالای امنیت در خانه و یا کسب و کار است، توصیه می کنم. زیرا امروزه این مسئله از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده و در مقابلش پرداخت اندکی هزینه های بیشتر برای تهیه دوربین های NVR سزاوار می باشد.

توصیه ای مهم برای انتخاب سیستم امنیتی DVR  یا  NVR

آیا هنوز هم به دنبال این هستید که کدام یک از ضبط کننده های ویدئوی DVR یا NVR برای شما بهتر و مناسب تر خواهد بود؟ تنها یک گام آخر برای به دست آوردن بهترین انتخاب شما وجود دارد: محصولات عرضه شده توسط یک نام تجاری قابل اعتماد و معتبر را با بررسی عالی انتخاب کنید.
اگر نمی خواهید برای هزینه های ماهیانه و اشتراکی ذخیره سازی ویدیو که در بلندمدت هزینه هنگفتی خواهد داشت؛  قرارداد ببندید، می توانید از یک برند معتبر سیستم های امنیتی NVR و DVR خود را تهیه نمایید. در کنار تمام مزایای سیستم های امنیتی NVR، با گزینه خارجی HDD پیش نصب شده، این سیستم می تواند برای ذخیره سازی بیشتر، در طی هفته های طولانی ویدئوهای فوق العاده واضحی را به وضوح 4MP یا 5MP ضبط کند.
اساسا یک سیستم 4 دوربینِ می تواند حفاظت نسبتاً جامعی در برابر سرقت ها، انفجارها و یا خطرات دیگر ایجاد کند: نصب یکی در قسمت درب جلو، دیگری به سمت پایین و از طرف درهای راهرو، یکی دیگر برای حیاط خلوت و دیگری برای محافظت از پنجره های خیابان؛ و دیگری نیز برای استفاده در محیط داخلی و یا دیگر موقعیت های بحرانی و مهم برای شما امنیت مکان را بالا خواهد برد. اگر مکان های بیشتری برای پوشش دهی وجود دارید می توانید با تهیه دوربین های سیستم NVR 8 یا 16 دوربینِ   می توانید تعداد دوربین های بیشتری را پشتیبانی کرده و پوشش دهی بیشتری را در مکان های مختلف ایجاد کنید.

سوالات مهم و پاسخ های سریع درباره سیستم های NVR  و  DVR

در این بخش سعی کرده ایم سوالات رایج و مهم در زمینه سیستم های NVR  و  DVR دوربین های مدار بسته را همراه با پاسخ به ان ها بیان کنیم:
1. چگونه می توانیم بفهمیم که آیا هر کانال تصویری 1080پیکسلی را به طور کامل ایجاد می کند؟ به طور مثال در NVR 8 یا 16 کانال؟
شما به راحتی می توانید وضوح تصویر را برای هر کانال از طریق صفحه رزولوشن سیستم دوربین NVR خود بررسی کنید.
2. آیا امکان استفاده از باتری به عنوان یک پشتیبانی برای این سیستم ها در زمانی که برق قطع شده و امکان خاموشی آن ها باشد وجود دارد؟
سیستم های نظارت DVR و همچنین سیستم های امنیتی NVR پشتیبانی از طریق باتری را ارائه می دهند. با این حال، شما می توانید به سادگی یک یو پی اس را به سیستم ضبط دیجیتال یا شبکه ای خود وصل نموده و از بروز این مشکل جلوگیری نمایید. یک دوربین امنیتی همراه با باتری نیز یک ایده خوب است که هنگام کشیدن آن از برق به عنوان پشتیبان عمل کند.
3. آیا هر شبکه کندی امکان استفاده با سیستم دوربین های NVR را دارد؟
شما هنوز هم در مورد دوربین IP و گرفتن NVR، به علت تاخیر در شبکه، تردید دارید؟ شما بیش از حد در این مورد نگران هستید. یک شبکه که به درستی پیکربندی شده باشد؛ چنین مشکلی را به وجود نخواهد آورد.
به عنوان مثال، شما می توانید سیستم دوربین  NVR IP  8 کانالِ را در وضوح 4 مگاپیکسلی بدون هیچ گونه وقفه در شبکه با ثباتی 6 تا 8 مگابایتی بالای پهنای باند مشاهده کنید.
4. تا چه فاصله ای می توانیم با دوربین های NVR و DVR کار کنیم؟
تفاوت عمده ای که میان NVR و سیستم های دوربین DVR وجود دارد در مورد فاصله انتقال آنهاست. برای استفاده از سیستم دوربین NVR، شما در واقع به دلیل استفاده از  سیم و کابل محدود نمی شوید. اما سیستم دوربین DVR، به طور معمول سیگنال ها را در محدودهای حداکثر 1000 فوتی دریافت می کند.

نکاتی بیشتر درباره سیستم های NVR و DVR

اگر کسی دوربین شما را خراب کرده و یا به سرقت ببرد چه باید کرد؟ آیا می دانید امن ترین مکان در اطراف خانه برای نصب و جاسازی این جعبه کوچک کجاست؟
هر چند که سیم کشی برای اجرای سیستم های NVR آسان است؛ اما چگونه آن را در مراحل خاص انجام دهیم؟ و بهترین راه حل برای کابل کشی سیستم های NVR یا  DVR چیست؟
برای پاسخ به تمامی سوالات خود می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.
آیا هنوز هم در جستجوی محصولی باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه هستید؟ یا اینکه در حال پس انداز برای خرید یک سیستم امنیتی عالی می باشید؟
اگر می خواهید باکیفیت ترین محصولات و مقرون به صرفه ترین قیمت ها را از این لیست در زمانی کوتاه و به سادگی انتخاب کنید.

یک فکر در مورد “تفاوت DVR و NVR چیست؟

  1. blank آلینی گفت:

    بسیار عالی

  2. blank احسان اله مافی گفت:

    با سلام اطلاعات کلی عالی اما اگر من طالب خرید nvrباشم در جزیات نصب وراه اندازی پشتی بانی میشوم؟

    1. blank Webmaster گفت:

      سلام دوست گرامی وجه تمایز فیدار پردازش خاورمیانه در خدمات و پشتیبانی از مشتریان می باشد بله 100% پشتیبانی می شوید

  3. blank علی طباطبایی گفت:

    سلام ممنون از توضیحاتتون من متوجه نشدم برای وصل کردن دوربین nvr به دستگاهnvr کابل نیاز نیست؟ کابل اترنت دقیقا کجا استفاده میشه؟ و چه چیزهایی را به هم وصل میکند؟ برق دوربین های nvr چطوری تامین میشه؟

    1. blank Webmaster گفت:

      برای اتصال دوربین تحت شبکه به ان وی آر باید از کابل شبکه استفاده بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *