مقالات دوربین مداربسته

چگونه یک دوربین مداربسته IP را انتخاب کنیم

چگونه یک دوربین مداربسته IP را انتخاب کنیم

چگونه یک دوربین مداربسته IP را انتخاب کنیم

مهمترین نکته ای که ما می خواهیم بیان کنیم این است که قبل از صرف هزینه برای خرید دوربین مداربسته IP، باید دقیقاً بدانید چه چیزی می خواهید. این امر بدین معنی است که شما باید یک طرح برای چگونگی استفاده از سیستم نظارت خود داشته باشید. بیایید آن را به صورت یک به یک تقسیم و بررسی کنیم تا به دستگاه مورد نظر خود نزدیک تر شوید:

1. مشخص کنید که دوربین می خواهد کجا نصب شود

در این باره باید خوب فکر کنید تا بدانید می خواهید دقیقاً دوبین مداربسته خود را در چه مکان هایی نصب کنید. چرا که نوع دوربین های مداربسته ای که نیاز دارید بستگی به جایی دارد که می خواهید آن ها را نصب کنید.
دوربین های بیرونی IP:
• پس از نصب دوربین مداربسته بولت bullet)) قطعاً تنظیمات مداوم آن امری الزامی است. به همین دلیل باید به گونه ای نصب شود که از قابلیت جابجایی و نصب مجدد به روشی آسان برخوردار باشد. می توان گفت نوع کلاسیک این دوربین گزینه خوبی برای این امر است، اما این نوع دوربین ها در مقابل ضربه و تغییرات دمایی بسیار آسیب پذیر خواهند بود. برای مناطق بیرونی خیلی مناسب نیستند. به همین دلیل اگر قصد نصب و راه اندازی دوربین مداربسته بولت را در فضای بیرون دارید بهتر است آن را با دقت هر چه تمام تر در زیر بالکن ها و یا قسمت هایی که از نمای ساختمان جلوتر هستند، نصب کنید.
• دوربین مداربسته دام Dom)) برای استفاده در فضای بیرونی بسیار سبک می باشد. این دوربین مقاومت بالایی در برابر ضربه ها و تغییرات آب و هوایی دارد، اما لازم است بدانید نصب آن و همچنین جابجایی اش برای تنظیمات پس از نصب بسیار دشوار خواهد بود.
• دوربین های PTZ بسیار مطلوب تر از دو نوع دیگر است اما هزینه بسیار بیشتری باید برای خرید آن نسبت به دیگر انواع دوربین های مداربسته IP صرف کنید.
دوربین های داخلی IP:
لازم است بدانید هر دوربین مداربسته ای که قابلیت نصب در فضای باز را داشته باشد؛ می تواند به راحتی در داخل نیز استفاده شود. با این حال با استفاده از دوربین های داخلی شما می توانید انواع دوربین های پنهانی و یا مخفی را انتخاب و نصب کنید که برای ضبط ویدئو بدون اطلاع دیگر افراد مناسب است. بنابراین برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته داخلی می توانید به دوربین های مخفی و بی سیم در فروشگاه ما نگاهی بیاندازید.

2. ویژگی های مورد نیاز

• پشتیبانی از پروتکل های IP
برای خرید دوربین مداربسته مورد نظر خود حتماً اطمینان حاصل کنید که دوربین ،شما پروتکل های ONVIF و RTSP را پشتیبانی می کند. این امر در آینده برای سازگاری با NVRS و سایر تجهیزات اتوماسیون خانگی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
• Power -over -Ethernet
به جای استفاده از یک کابل برق جداگانه و کابل اترنت به هر دوربین، مشخصه Power-over-Ethernet به شما اجازه می دهد تا برق مورد نیاز دستگاه را از طریق همان کابل انتقال داده ها منتقل کنید. این بسیار راحت است زیرا شما می توانید از سوئیچ فعال POE استفاده کنید. برای انتخابی  بهتر می توانید دوربین TP-Link TL-SG1008P را مورد بررسی قرار دهید.
• اطمینان حاصل کنید که از استاندارد 802.3af Power-over E-Ethernet و استاندارد 802.3at برای دوربین های PTZ پشتیبانی می کند. استاندارد 802.3at از مقادیر بالاتر برق که برای دوربین مداربسته موتورایز در نظر گرفته شده است، پشتیبانی می کند.
• قابلیت ضد آب
اطمینان حاصل کنید که دوربین مداربسته بیرونی شما از نوع دروبین مداربسته IP66 باشد. این دوربین با اضافه کردن لایه ای محافظ در اطرافش موجب شده تا مقاومت و قابلیت بیشتری در برابر آب و حتی انواع گرد و غبار را داشته باشد.
•وضوح و رزولوشن دوربین مداربسته
با استفاده از دوربین های آنالوگ، شما می توانید رزولوشن و کیفیت تصویر را با روش TVL تشخیص دهید. اما رزولوشن در دوربین مداربسته  IP توسط تعداد پیکسل ها مشخص می شود. در حال حاضر حداقل 2 مگاپیکسل را برای دوربین مداربسته توصیه می کنیم. 3 مگاپیکسل نیز استاندارد است، اما دوربین های 4 مگاپیکسلی کیفیت بالاتری دارند و از استقبال بیشتری برخوردار شده اند.
•روشنایی مادون قرمز
اکثر دوربین های مداربسته دارای روشنایی مادون قرمز (IR) هستند. رایج ترین انواع ال ای دی ها پس از یک سال یا بیشتر از رونق افتاده و پس از مدتی در مدل های جدیدتری به بازار عرضه می شوند. LED های Exir قوی ترین وماندگارترین نوع روشنایی برای دوربین مداربسته هستند. در هر صورت اگر به روشنایی خارجی برای دوربین مداربسته خود نیاز دارید، می توانید محصولات روشنایی ما را نیز بررسی کنید.
• از آنجا که چراغ های IR برای دوربین مداربسته تولید می شوند، به طور کلی تأثیر روشنایی و موثر ان ها تنها در یک فضای محدود و محصور امکان پذیر می باشد. مسئله دیگر در تولید چراغ های IR این است که مگس ها و عنکبوت ها به داخل آن جذب شده و به همین دلیل موجب مسدود کردن نمای دوربین  یا ایجاد هشدار حرکت در دوربین می شوند.
• ذخیره سازی داده ها در دوربین مداربسته
اغلب دوربین های IP مدرن جایگاهی را برای کارت حافظه SD دارند تا از این طریق ظرفیت ذخیره سازی در دوربین مداربسته خود را تا 128 گیگابایت پشتیبانی کنند. این امر یک بخش جانبی بسیار عالی برای NVR شما است که می توانید از طریق آن از 1 یا 2 دوربین استفاده کنید.
•دوربین مداربسته بی سیم
ما استفاده از فای را برای دوربین مداربسته IP توصیه نمی کنیم، زیرا شما نمی توانید همان اطمینان را که با اتصال سیمی دارید در اتصال WIFI نیز داشته باشید. اما فقط برای 1 یا 2 دوربین در یک شبکه، استفاده بی سیم راه حلی قابل قبول خواهد بود. برای استفاده از سیستم بی سیم همچنین می توانید کابل انتقال برق را نیز در نظر بگیرید که در فاصله ای دورتر قرار دارد اما شبکه را با سرعت بیشتری پشتیبانی می کند.

3. کدام برند دوربین مداربسته IP را انتخاب می کنم؟

امروزه بسیاری از تولیدکنندگان دوربین های IP و انواع دوربین های مداربسته دیگر از قبیل دوربین مداربسته بولت و مدل های پیشرفته TPZ را تولید و روانه بازار می کنند. مسلما با استفاده از این مقاله و همچنین با راهنمایی های موجود در سایت ما این امکان را دارید تا بتوانید انواع دوربین های مداربسته موجود را مقایسه کرده و محصولی متناسب با آنچه که می خواهید انتخاب و خریداری کنید.در زیر محبوب ترین برند های دوربین های امنیتی ایران و جهان معرفی می گردد و با مراجعه به آن ها می توانید از قیمت ها و اطلاعات فنی محصولات آشنا شوید :
هایک ویژن
داهوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *