مقالات دوربین مداربسته

چرا به دوربین مداربسته نیاز داریم

چرا به دوربین مداربسته نیاز داریم

چرا به دوربین مداربسته نیاز داریم ؟
امنیت خانه چیزی است که اکثر مردم اهمیت بسیاری برایش قائل هستند. محافظت از خانه، عزیزان و همچنین وسایل  ارزشمند چیزی است که همیشه باید برای هر خانواده ای مهم واقع شود. با توجه به ایجاد امنیت در خانه، ابزارها و محصولات بسیاری برای محافظت از این مکان ارزشمند مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این ابزارها می توان به  قفل های امنیتی ساده، قفل های امنیتی که نیاز به ورود به پین کد دارند، دوربین های امنیتی، آلارم و غیره اشاره نمود. تکنولوژی محافظت از خانه در حال حاضر با سرعتی هر چه تمام تر قدم در مسیر پیشرفت و گستردگی نهاده است. با استفاده از فناوری ” خانه هوشمند “، هر خانه که در آن ساکن می شوید بسیار امن خواهد بود. اما کدام محصول بهترین محافظت از خانه یا دارایی شما را ممکن می سازد؟ کدام ابزار را می توان بهترین وسیله ایجاد امنیت در خانه دانست؟ قطعاً می توان دوربین مداربسته تحت شبکه را یکی از امن ترین محصولات محافظتی در خانه معرفی کرد. اما در حقیقت چرا این وسیله بسیار امن است؟ در این مقاله قصد داریم درباره این دوربین و مزایای استفاده از آن توضیحاتی داده و شما را با این ابزار امنیتی بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه شوید.

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

آیا می دانید دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟ آیا می دانید چه تفاوتی با دوربین های امنیتی معمولی دیگر دارد؟ دوربین مداربسته تحت شبکه این قابلیت را دارد که به اینترنت متصل شود. به همین جهت از طریق اینترنت، می توانید اطلاعاتی را که این دوربین هوشمند ضبط می کند، دریافت کنید. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا در صورت لزوم با استفاده از کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود امکان دسترسی به دوربین مداربسته تان را در هر زمان و مکانی داشته باشید. این امر سبب می شود تا مشکل دریافت اطلاعات از دوربین های امنیتی قدیمی که در گذشته امکان دسترسی به اطلاعاتشان نیازمند ابزارهای خاص دیگری بود، برطرف شده و از طریق اینترنت به راحتی بتوانید به اطلاعات دریافتی دوربین مداربسته خود دسترسی داشته باشید.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

آیا با مزایای استفاده از دوربین مداربسته شبکه آشنایی دارید؟ قطعاً استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه مزایای متعددی دارد که در این بخش به برخی از آن ها اشاره می کنیم. همان طور که در قسمت قبلی مقاله ذکر کردیم، با استفاده از این نوع دوربین هوشمند می توانید در هر مکان و زمانی با استفاده از رایانه یا گوشی هوشمندتان به دوربین های خانگی دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی های مهم دوربین مداربسته تحت شبکه این است که محدوده محدودی ندارد. در واقع شما می توانید در قسمت دیگری از جهان باشید و آن را کنترل کنید. در این صورت اگر شما یک رمز عبور و امکان اتصال به اینترنت را داشته باشید، می توانید به دوربین مداربسته خود حتی از هزار مایل فاصله دسترسی پیدا کرده و ببینید که در خانه تان چه اتفاقی می افتد.
استفاده از دوربین های مداربسته تحت شبکه مزایای بیشتری نیز دارند. به طور مثال شما می توانید از طرق اتصال WIFI به بیش از یک دوربین متصل شوید. از این طریق این امکان را دارید تا بتوانید امنیت خانه خود را با بیش از یک دوربین تامین کنید. همچنین امکان تغییر دوربین و دریافت اطلاعات از دوربینی که می خواهید نیز برایتان مهیا خواهد بود، لذا با این امکان می توانید فضاهای مختلف خانه را از طریق دوربین های مختلفی که نصب کرده اید به نوبت تحت نظر بگیرید. علاوه بر اتصال این دوربین های هوشمند از طریق WIFI ، می توانید آن ها را با استفاده از کابل استاندارد به شبکه اینترنت متصل کنید. به علاوه اینکه امکان نصب سنسور حرکتی بر روی دوربین مداربسته تحت شبکه را نیز دارید. این بدین معنی است که دوربین شما به هر جنبش بالقوه ای در داخل خانه واکنش نشان دهد. جالب است بدانید که این دوربین ها از طریق برنامه ای که شما در رایانه یا گوشی های هوشمند خود نصب می کنید، توانایی دادن هشدار و آلارم در مورد جنبش ها  بلافاصله و همانطور که اتفاق می افتند را دارند. همچنین شما می توانید کنترل دوربین های مداربسته تحت شبکه را در دست گرفته و آن ها را زوم کنید، جهت لنزش را تغییر دهید و یا بسیاری کارهای دیگر انجام دهید. در واقع می توان گفت شما می توانید کنترل کاملی بر روی دوربین های مداربسته تان داشته باشید. از جمله بهترین ویژگی دوربین مداربسته تحت شبکه این است که نصب و جاسازی آن ها بسیار ساده و امکان پذیر است؛ به همین دلیل می توانید در هر جایی از خانه خود آن ها را نصب و راه اندازی کنید. با این تفاسیر اکنون با نصب دوربین مداربسته، شما یک نظارت تصویری بسیار خوب از خانه و یا دارایی های ارزشمندتان خواهید داشت.

کلام آخر

در نهایت می توان گفت دوربین مداربسته تحت شبکه، تضمین امنیت آینده خانه هستند. با پیشرفت تکنولوژی، آنها حتی به عنوان ابزاری کاربردی تر و رایج تر در هر خانه ای که اهالی آن به امنیت اش اهمیت می دهند، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. حتی می توان شاهد یک تفاوت امنیتی عظیم بین دوربین های آنالوگ و مداربسته تحت شبکه بود که در یک مرکز یا بخش تجاری به کار رفته اند و هکرها دائماً در تلاش برای کنترل آن ها و دریافت اطلاعات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *