مقالات دوربین مداربسته

چرا به دوربین مداربسته نیاز داریم

چرا به دوربین مداربسته نیاز داریم

دوربین‌های مدار بسته و یاcloset circuit television   یا به اختصار cctv، به دوربین‌هایی گفته می شود که عموما در جای خود ثابت‌ قرار می‌گیرند و تصاویر را به یک یا چند نقطه ارسال می‌کنند. نام دوربین‌های مداربسته عجین شده است با واژگان حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ.

امروزه نصب دوربین‌های مداربسته برای همه اماکن، چه عمومی و چه خصوصی، امری متداول است. فرقی ندارد که شما صاحب یک منزل مسکونی باشید و یا یک واجد تجاری، دوربین‌های مداربسته جزوه آیتم‌هایی است که برای حفظ امنیت ملکتان به شما پیشنهاد می‌شود. اما

دوربین‌های مداربسته به چه درد ما می‌‌خورند؟

  1. پیشگیری و تشخیص جرم

این مهم‌ترین کار کرد دوربین‌های مدار بسته است. حضور دوربین، به علت بار روانی، مانع بروز جرم است. سارقین در برخورد با اماکنی که دوربین مداربسته در آن نصب شده، رغبت خود را از دست می‌دهند و یا و مهمتر از آن، حتی در صورت بروز جرم، تصاویر ضبط شده به شناسایی عامل خاطی کمک می‌کند.

  1. افزایش بهره وری کارمندان

نصب دوربین‌های مداربسته در محل کار و دفاتر اداری، نه تنها به امنیت فضای کاری کمک می کند، بعلاوه سبب بهبود کار کارمندان می‌شود. چه شما تجربه مدیریت یک شرکت داشته باشید و چه کارمندی، حتما متوجه شده‌اید در حضور نیروهای مافوق، کارمندان بهتر عمل می‌کنند. حضور دوربین مانند حضور یک چشم ناظر عمل می‌کند و سبب بهبود کار کارکنان می‌گردد..

  1. هزینه‌های کمتر

شاید این نکته کمی برای شما دور از حقیقت برسد، اما حقیقت دارد. پس از نصب سیستم دوربین‌های مداربسته شما به صورت متداول تا چندسال نیاز به سرویس و تنظیمات مجدد سیستم خود پیدا نمی‌کنید.، در حالیکه مثلا حقوق و مزایا فقط یک نیروی نگهبان در یک سال با آن برابری می‌کند.

  1. مراقبت از اعضای خانواده

مراقبت از اعضای خانواده شامل همه اعضا است، یعنی کودکان، سالمندان و حتی حیوانات خانگی شما(اگر شما تجربه نگهداری از حیوان خانگی را داشته باشید می‌دانید که مامان عضوی از خانواده عزیز هستند).

همه ما چه شاغل باشیم و چه خانه دار، مجبوریم زمان‌هایی را خارج از خانه سپری‌کنیم، زمان‌هایی که نمی‌توانیم مثلا فرزند خود را همراه ببریم. اما دوربین‌های مداربسته می‌تواند به شما کمک کند تا از راه دور هم مراقب آنها باشید. حتی اگر شما بتوانید هزینه پرستاری را برای نگهداری از آنها را تقبل کنید، وجود دوربین مداربسته خطر بدرفتاری‌ و یا سواستفاده از عزیزانتان را کاهش می‌دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان ضبط مکالمات نیز وجود دارد.

  1. ثبت لحظات شیرین

زندگی همه ما پر از لحظات شیرینی است که یادآوری آنها یک لبخند عمیق و گرم بر پهنای صورتمان نقش می‌کند. لحظاتی که به قدری آنی و گذرا هستند که شاید حتی وقت نشود تلفن‌همراه خود را برداشته و آن‌ها را ضبط کنیم. لحظاتی مانند اولین قدم‌های فرزندتا و یا شیطنت‌های سگ کوچولو شما. دوربین‌های مداربسته اما ناظران همیشگی هستند که دسترسی به آرشیو آنها بسیار آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *