مقالات دوربین مداربسته

تجهیزات دوربین مداربسته چیست؟

تجهیزات دوربین مداربسته چیست؟

تجهیزات دوربین مداربسته چیست؟

اهمیت انتخاب لوازم جانبی دوربین  مداربسته

لوازم جانبی دوربین  مداربسته در واقع بخشی از سیستم کامل دوربین مداربسته IP است. شما می توانید به هنگام خرید دوربین مداربسته خود، یک لنز جایگزین، براکت، چراغ های IR، میکروفن، بلندگوها و یا حتی یک سیستم شبکه جانبی را به عنوان لوازم جانبی دوربین مداربسته تان انتخاب کنید. ما تمام لوازم جانبی مورد نیاز را در فروشگاه خود به شما عرضه می کنیم تا دیگر دغدغه ای برای کارکرد سیستم دوربین مداربسته خود نداشته باشید و مطمئن شوید سیستم امنیتی شما به همان شیوه ای که می خواهید، کار می کند.  امروزه بسیاری از دوربین های مداربسته جدید IP با قاب محافظ به مشتریان عرضه می شوند، اما اگر به یک محافظ نیاز دارید که بتواند در مقابل ضربات مختلف و یا تغییرات دمایی، سیستم دوربین مداربسته شما را نگهداری کند. لازم است بگوییم که به یک محافظ مخصوص نیاز خواهید داشت. خوشبختانه محافظ های بسیاری با کاربردهای فراوان به بازار عرضه شده اند که در مقابل درجه حرارت بالا مقاوم بوده و همچنین با توجه به محیط های خاص در انواع مختلفی طراحی شده اند.
محفظه های ضدزنگ استیل یا فولادی برای محافظت دوربین در مقابل رطوبت و دیگر مواد آسیب رسان محیطی مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین های مداربسته برای انتقال برق از POE (کابل شبکه اترنت) استفاده می کنند، بنابراین لازم است که یا سوئیچ شبکه ای را انتخاب کنید و یا  PoE injectors  یا  POE mid.spansرا به دوربین اضافه کنید. در صورتی که تهیه و جمع آوری سیستم دوربین مداربسته خود را به ما بسپارید، مطمئن باشید هر آنچه را که برای راه اندازی کاما سیستم امنتی تان لازم باشد؛ تهیه خواهیم کرد.

محافظ های دوربین مداربسته IP

قاب محافظ یکی از لوازم جانبی دوربین مداربسته به شمار می رود که برای نگهداری این سیستم امنیتی در مقابل عوامل و عناصر آسیب رسان محیطی طراحی شده است. با توجه به اهمیت وجود محافظ برای دوربین مداربسته در این بخش برخی از انواع محافظ ها را که در محیط های مختلف کاربرد دارند؛ معرفی می کنیم:

  • محافظ های فولادی ضد زنگ برای محیط های پر خطر
  • محافظ مقاوم در برابر انفجار
  • محافظ برای محیط هایی با گرمای شدید
  • محافظ عایق بندی شده که دیگر نیاز به گرم کننده نداشته و می تواند در سردترین محیط ها کار می کنند.

محافظ های استاندارد
لازم است بدانید سیستم های مختلف دوربین مداربسته IP شامل انواع محفظه ها با کاربردهای متفاوت هستند:

  • محافظ های مخصوص داخل یا خارج از منزل
  • محافظ هایی که دارای قطعات گرم کننده یا سردکننده هستند
  • محافظ های مخصوص دیوار یا سقف

امروزه محافظ هایی که دارای براکت هستند، به شما امکان را می دهد تا محافظ و دوربین ها را در بسیاری از نقاط مختلف نصب کنید. به ظور مثال:

  • مونتاژ روی دیوار
  • دارای پایه برای نصب روی سقف
  • دارای پایه برای نصب روی دیوارها
  • پایه های مخصوص برای نصب روی ستون، تیر چراغ برق و…

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین راه برای نصب دوربین مداربسته IP خود می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

لنزهای دوربین مداربسته IP

لنز بخش مهمی از دوربین است. اگر شما در دوربین مداربسته خود لنز مناسب نداشته باشید، رزولوشنی که انتظارش را دارید؛ نخواهید داشت. اهمیت یک لنز بیشتر از این است که آن را به عنوان یک قطعه شیشه ای تلقی کنیم. لنز حاوی عنبیه و تنظیمات چند لنز دیگر است که به آن متمرکز شده و امکان زوم کردنشان را ایجاد می کند. لنز در واقع یک سیستم کامل است که با هم کار می کند تا یک تصویر واضح و روشن را ایجاد نمایند. وضوح یا جزئیاتی که شما می بینید، بر اساس تعداد پیکسل ها در سنسور دوربین، الکترونیک، فشرده سازی و کیفیت لنز تعیین می شود. شما می توانید یک سنسور 5 مگاپیکسلی داشته باشید، اما اگر لنز شما تنها اجازه می دهد تا یک رزولوشن 1 مگاپیکسل داشته باشید، تمام مواردی که مشاهده می کنید، با رزولوشن پایین تر است. علاوه بر رزولوشن دوربین، سیستم لنز نیز تعیین می کند که تا چه فاصله ای دورتر را می توانید ببینید. لنز در واقع منطقه و پوشش دهی دید (فیلد دید) شما را نیز تعیین می کند.

توسعه دهنده های شبکه

شبکه های اترنت استاندارد به 100 متر یا حدود 300 فوت محدود می باشند. به همین دلیل اگر شما به استفاده از دوربین مداربسته خود در فاصله بیشتری نیاز دارید، می توانید یک توسعه دهنده اترنت اضافه کنید. توسعه دهنده می تواند از سیم شبکه استاندارد، سیم تلفن و یا حتی کابل کواکسیال استفاده کند. این توسعه دهنده حتی می تواند از راه دور و بدون استفاده از برق توسط PoE راه اندازی شود.

منابع تغذیه و انژکتور PoE

انتقال برق در بسیاری از جدیدترین و به روزترین دوربین های مداربسته IP توسط POE راه اندازی و طراحی شده است. ما راه های مختلفی برای ایجاد برق در دوربین مداربسته شما ارائه می دهیم، بنابراین می توانید با توجه به نیاز خود هر یک از این راه ها را انتخاب کنید:

  • سوئیچ های شبکه PoE برای 8 تا 64 دوربین
  • PoE انژکتور (یا midspans) از 1 کانال به 16 کانال

اما در برخی مواقع شما به قدرتی بیشتر از آنچه که با استفاده از انژکتور PoE ایجاد می شود؛ نیاز دارید، مانند زمانی که بخواهید دوربین مداربسته تان در هوای بسیار سرد عمل کند. بدین جهت ما برای تامین قدرت و توانایی دوربین ها با توجه به شرایط مختلف، ولتاژ و جریان مناسب را تامین می کنیم. منابع تغذیه ای مانند 12 ولت یا 24 وات از 1 وات تا 200 وات یا بیشتر. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه منبع تغذیه می توانید با ما تماس بگیرید.

پرژکتورهای IR (مادون قرمز)

لازم است بدانید که می توان به سیستم اغلب دوربین های مداربسته IP روزانه یا شبانه، روشنایی ها و اصطلاحاً پرژکتورهای جداگانه ای نیز اضافه کرد. این دوربین ها به طیف گسترده ای از امواج مادون قرمز حساس هستند و با پرژکتور مخصوص خود می توانند یک سیستم نظارت شبانه و پنهانی را ایجاد کنند. اما لازم است بدانید چراغ های IR با محدوده و زاویه مشخصی انتخاب می شوند. به طور مثال:
IRN60B9AS00 قدرت 940 نانومتر، چراغ مادون قرمز 60 درجه، 60 متری (197 فوت)، 12-24 VAC یا VDC، شامل کیبورد دیواری است و تا فاصله 940nm از دید چشم، غیر قابل مشاهده است.
IRN30B8AS00 قدرت روشنایی 850 نانومتر، چراغ ال ای دی مادون قرمز 30 درجه، 130 متر (426 فوت)، 12-24 VAC یا VDC، شامل کیبورد دیواری است.
IRH60H8A چراغ مادون قرمز 60 درجه، 56 متری (184 فوت)، 12-24VAC / VDC، 850nm، شامل کیبورد دیواری است. در فروشگاه ما تعداد بسیاری از سیستم های مختلف روشنایی برای انواع دوربین مدار بسته موجود می باشد، بنابراین برای انتخاب و خرید روشنایی متناسب با شرایط محیطی و دوربین مداربسته خود می توانید با ما در ارتباط باشید.

بلندگوها و میکروفون

بسیاری از دوربین های مداربسته IP دارای اتصالاتی برای ورودی و خروجی صدا هستند. اما برای اینکه این اتصالات به درستی راه اندازی شوند به میکروفون و بلندگوهای خاص نیاز دارند. در فروشگاه ما انواع میکروفن های مختلف، از جمله میکروفون های پنهان نصب شده روی دیوار تا میکروفون های نصب شده در سقف موجود می باشند که می توانید هر یک را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. از آنجایی که هر سیستم به دستگاه متفاوتی نیاز دارد، بنابراین می توان از میکروفون های مختلفی استفاده کرد. همچنین در فروشگاه ما انواع بلندگوها نیز موجود می باشد که می توانید آن ها را جهت نصب و راه اندازی  در داخل یا خارج از منزل بسته به نیاز خود استفاده کنید. از طرفی دیگر با عرضه انواع تقویت کننده های صدا به شما، این امکان را فراهم نموده ایم تا سطح صدای مورد نیاز را نیز برای خودتان ایجاد نمایید. برای آشنایی بیشتر در این بخش به معرفی برخی از نمونه های میکروفون می پردازیم:
SM5EA-PHDKit میکروفون حلق آویز جهت دار با جعبه رابط که از PoE برای تامین برق دوربین IP و میکروفون استفاده می کند. شامل 6 فوت فاصله از سقف است. قابلیت تنظیم فرکانس های بالا و پایین را دارد و برای دور بودن از نویز و سر و صدای ایجاد شده روی زمین بسیار مناسب است.
میکروفن SM5-EAKit SM1 با جعبه رابط که از PoE هم برای تامین برق دوربین مداربسته IP استفاده می شود و هم تامین برق میکروفون.
KHSM11-Horn-Kit مناسب برای فضای باز 7*11 اینچی. قابلیت استفاده به عنوان بلندگو یا میکروفون با استفاده از رابط دوربین. دارای  10 وات تقویت کننده برای ایجاد اتصال دوربین IP. استفاده از نوع CAT5 برای اتصال بین بلندگو و آمپلی فایر. ایجاد ورودی صوتی دو طرفه در دوربین IP. قابلیت تنظیم حجم صدا در فضا. میکروفون با محافظ مخصوص پوشش داده شده است. با استفاده از گیرنده و فرستنده امواج w/25’  نیز امکان دسترسی به دستگاه مخابره با دوربین های IP نیز وجود خواهد داشت.
TVIP-intercomV-I بلندگوی دو طرفه مناسب برای فضای داخلی همراه با دکمه تماس. مخصوص نصب روی دیوار می باشد. دارای میکروفون توکار و 4 عدد بلندگو می باشد که از طریق سیم رابط دوربین تحت شبکه IP امکان برای دریافت یا ارسال صدا به صورت دو طرفه وجود دارد. استفاده از PoE جهت تامین برق و همچنین اتصال آسان CAT5 از طریق رابط به بلندگو یا میکروفون.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه های مخابره ای برای دوربین های IP می توانید مقالات ما را مطالعه کنید. در صورت نیاز به کمک و راهنمایی در شرایط خاص می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *