مقالات دوربین مداربسته

دوربین مداربسته بلورمز یک تحول هوشمند

دوربین های بلورمز

بلورمز یکی از پیشگامان و توسعه دهندگان تکنولوژی ها، محصولات، خدمات و پلت فرم های تصویر برداری هوشمند پیشرفته است. دوربین مداربسته بلورمز یکی از محصولات هوشمند و تحت شبکه این برند است. این دوربین هوشمند با بهره گیری از تکنولوژی های هوش مصنوعی، طراحی زیبا و منحصر بفرد و کاربری آسان به سرعت به یکی از محبوب ترین گزینه ها برای تجهیز نظارتی و امنیتی، بویژه برای مکان های خانگی و اداری تبدیل شده است. دراین مقاله شما را با ویژگی ها و کاربردهای این تکنولوژی آشنا می کنیم. بویژه ویژگی های هوشمند آن را شرح خواهیم داد. در پایان نیز قیمت و نحوه خرید آن را به بحث می گذاریم. پس تا پایان با همراه باشید. برای مشاهده انواع دوربین مداربسته بلورمز اینجا را کلیک کنید.

مشخصات دوربین مداربسته بلورمز

همانطور که می دانید تکنولوژی انتقال تصویر دوربین مداربسته به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه یا ip تقسیم بندی می شود. محصولات دوربین مداربسته بلورمز تماما در دسته دوم یعنی دوربین های تحت شبکه جای می گیرند. آنچه که دوربین های بلورمز را از بسیاری از دیگر دوربین های مداربسته تحت شبکه متمایز می کند، بی سیم و هوشمند بودن آنهاست.

انتقال، مشاهده و ذخیره سازی تصاویر

این دوربین مداربسته بی سیم از طریق wifi به شبکه متصل شده و کار نصب آن در واقع با نصب نرم افزار به پایان می رسد. تصاویر نیز بر روی حافظه داخلی دوربین ها یا فضای ابری ذخیره می شوند و از طریق نرم افزار مخصوص blurams قابل مشاهده است. با وجود فضای ذخیره سازی ابری، دیگر نگران از دست رفتن تصاویر نخواهید بود. همچنین بسیاری از این دوربین ها دارای قابلیت اضافه کردن رم یا SD CARD هستند و به این ترتیب می توان تصاویر بیشتری را روی آنها ذخیره کرد.

طراحی ظاهری

ابعاد بیشتر دوربین های مداربسته blurams کوچک است. همین امر امکان نصب آنها در فضاهای مختلف را فراهم می کند. بسیاری از انواع آن دارای پایه هایی با قابلیت چرخش هستند. همچنین بسیاری از آنها با آهن رباهایی که در پایه های آنها بکار رفته شده، می توانند بر هر مکان فلزی، بصورت محکم اتصال یابند. معمولا عدم زیبایی ظاهری دوربین های مداربسته و عدم هماهنگی شان با دکوراسیون داخلی از جمله معایب آنها محسوب می شود. اما، بلورمز اهمیت زیادی برای ظاهر و زیبایی محصولات خود قائل شده است.

دید در شب و starlight

تمامی دوربین های مداربسته بلورمز دارای قابلیت دید در شب هستند. این امر با بکار بردن LED های قدرتمند در درون آنها امکان پذیر شده است. در دوربین های سری Pro این دوربین ها نیز تکنولوژی استارلایت بکار رفته است. این به این معنی است که در طول شب و در تاریکی نزدیک به مطلق نیز می توانید تصاویر رنگی در اختیار داشته باشید.

استانداردهای محافظتی

تمامی دوربین های بلورمز از استانداردهای محافظتی IP65 یا IP66 برخوردارند. استاندارد IP65 به این معناست که قسمت های متحرک و یا برق دار داخل دستگاه به طور کامل در برابر ورود اجسام خارجی و هرگونه گرد و غبار محافظت شده است. همچنین دوربین در برابر پاشیدن شدن آب با فشار کم مقاوم است. استاندارد IP66 نیز از نظر مقاومت در برابر گرد و غبار مانند IP65 است. ولی مقاومت بیشتری در برابر پاشیده شدن آب با فشار بالا دارد.

صدای دوطرفه

تمامی دوربین های بلورمز دارای میکروفون برای ضبط صدای محیط هستند. همچنین، بسیاری از آنها دارای امکان مکالمه با محیط مورد نظر نیز هستند. به این ترتیب می توانید با اعضای خانواده، پرستار کودک یا نظافت کار منزل خود ارتباط صوتی داشته باشید.

قابلیت های هوشمند سازی

امروزه تکنولوژی های هوش مصنوعی یا AI در بسیاری از وسایل الکترونیکی بکار رفته است. بلورمز قطعا از پیشگامان تولید دوربین مداربسته هوشمند در دنیاست. از جمله این تکنولوژی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ضبط حساس به حرکت یا Motion Detection

از آنجا که دوربین مداربسته بلورمز یک دوربین بی سیم تحت شبکه است، از دستگاه ضبط تصویر برای ضبط تصاویر استفاده نمی کند. به همین خاطر بلورمز از ویژگی تشخیص حرکت استفاده می کند تا تنها در زمان مشاهده حرکت در منطقه تحت پوشش خود به ذخیره سازی داده ها بپردازد. در این تکنولوژی پردازنده در هر لحظه یک فریم را با فریم های قبل و بعد آن مقایسه می کند و از طریق تشخیص میزان تغییرات، حرکات را شناسایی می کند. در این تکنولوژی تغییر نور نیز به عنوان حرکت در نظر گرفته می شود.

تشخیص حضور

با این ویژگی می توانید از حضور کودک و حیوان خانگی خود در محل اطمینان داشته باشید. در صورتی که آنها محل را ترک کنند دوربین نوتیفیکیشنی به شبکه وای فای و اپلیکیشن شما ارسال خواهد کرد.

تشخیص صدا

تکنولوژی تشخیص صدای AD Audio می تواند بسیاری از صداها را به عنوان هشدار یا یک اتفاق در محل گزارش کند. مثلا صدای گریه فرزندتان، صدای فریاد یا درخواست کمک فردی در محل می تواند توسط این تکنولوژی تشخیص داده شده و به صورت پیامی بر روی گوشی تلفن همراه شما گزارش شود. در واقع این تکنولوژی میکروفون های دوربین مداربسته را به سنسور صدا و هشدار دهنده بدل می کند.

تشخیص چهره یا face detection

با استفاده از این تکنولوژی دوربین قادر است چهره افراد ساکن در محل را شناسایی و به نام خود آنها ذخیره کند. بنابراین، ورود افراد با چهره های متفاوت بصورت آلارم هشدار داده خواهد شد.

آلارم های هوشمند

آلارم های هوشمند دیگری نظیر تشخیص دود و نشت آب و … نیز در برخی از دوربین های مداربسته هوشمند بلورمز بکار رفته که باعث افزایش امنیت و کاهش خطرات و خسارات احتمالی در هنگام وقوع حوادث خواهد شد.

تشخیص انسان از وسایل نقلیه و حیوان

این تکنولوژی نیز باعث کاهش آلارم های فالس و بی مورد خواهد شد. به این ترتیب که این سنسور می تواند تشخیص دهد تغییر ایجاد شده در تصویر بر اثر ورود انسان، حیوان یا وسایل نقلیه بوده است.

امکان ارسال دستورات صوتی به دوربین ها

با پشتیبانی نرم افزار blurams از دو تکنولوژی google assiatant و alexa می توان به دوربین ها دستورات صوتی ارسال کرد. در مورد این دو تکنولوژی در بخش های بعدی بیشتر توضیح می دهیم.

تایم ‌لپس، هایلایت‌ و تحلیل داده ها

با کمک این ویژگی می توان تحلیل های ساختاری از ویدئوهای ضبط شده داشت و تصاویر حاوی اتفاقات مهم را با سرعت بیشتری در میان انبوه اطلاعات بدست آورد.

همچنین، می‌توان موقعیت و تعداد افراد را شناسایی کرد و تحلیل بی ‌درنگ و کاملی از موقعیت سر و بدن آنها‌ در اختیار داشت. این تحلیل ها میتواند برای فروشگاه ها و مکان های با رفت آمد بالا از نظر امنیتی بسیار حائز اهمیت باشد.

انواع دوربین مداربسته بلورمز

Blurams دوربین مداربسته خود را تحت دو دسته کلی outdoor (قابل نصب در محیط های بیرونی) و indoor (مناسب محیط های خانگی و داخلی) ارائه می کند. هر کدام از این دو دسته نیز تحت دو سری Lite (اقتصادی و مناسب کاربری های معمولی) و Pro (از نظر اقتصادی گران تر و دارای امکانات بیشتر نسبت به Lite) به بازار عرضه می شوند. البته در کل باید در نظر داشت که بلورمز جزو دوربین های مداربسته ارزان قیمت محسوب می شود. در این قسمت چند نمونه از محبوب ترین دوربین های مداربسته بلورمز را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

Outdoor Pro_A21C بلورمز

کیفیت  1080P و بزرگنمایی دیجیتال تا 4 برابر تصویر. دارای حالت Starlight و دید در شب با دو چراغ پر قدرت LED تا مسافت 7 متر. آلارم هوشمند. آژیر و چراغ فلش زن. زاویه دید 129 درجه و کاهش نویز 3D. حسگر تصویر  CMOS و ضبط تصویر با کیفیت 2MP. استاندارد IP65. اصلاح امواج. تشخیص صدا، حرکت و انسان. صدای دو طرفه.

 Outdoor Lite-S21 بلورمز

رزولوشن 1080P و بزرگنمایی دیجیتال تا 4 برابر تصویر. دید در شب تا 15 متر. زاویه دید 104 درجه. کاهش نویز 3D و اصلاح امواج. آلارم هوشمند. صدای دو طرفه و استاندارد IP66. حسگر تصویر CMOS با کیفیت ضبط تصویر 2MP. دارای پورت Ethernet. تشخیص هوشمند صدا و حرکت.

 Dome Lite 2-A31 بلورمز

کیفیت تصویر 1080P و بزرگنمایی دیجیتال تا 4 برابر تصویر. دید در شب با 8 عدد IR LED تا 7 متر. آلارم هوشمند. زاویه دید 109 درجه. کاهش نویز 3D و اصلاح امواج. تکنولوژی هوش مصنوعی تشخیص صدا، حرکت و چهره. دارای صدای دو طرفه. دارای قابلیت های چرخش افقی تا 360 درجه و چرخش عمودی. داری قابلیت پنهان کردن لنز و خاموش کردن دوربین از طریق اپلیکیشن. حسگر تصویر CMOS با کیفیت ضبط تصویر 2MP.

 Home Pro_A10C بلورمز

رزولوشن 1080P با زاویه دید 131 درجه. دید در شب. کاهش نویز سه بعدی. زوم دیجیتال تا 4 برابر و اصلاح امواج. آلارم هوشمند. صدای دو طرفه. استاندارد IP66. حسگر تصویر CMOS با کیفیت ضبط تصویر 2MP. دید در شب 5 متر. ضبط حساس به حرکت و تشخیص هوشمند حضور. قابلیت چرخش عمودی و افقی (Pan-Tilt).

 Home Lite-A11 بلورمز

رزولوشن 720P و بزرگنمایی دیجیتال تا 4 برابر تصویر. دید در شب تا 7 متر. زاویه دید 104 درجه. کاهش نویز 3D و اصلاح امواج. آلارم هوشمند. صدای دو طرفه. استاندارد IP66. حسگر تصویر CMOS با کیفیت ضبط تصویر 2MP. تشخیص هوشمند حرکت، حضور و انسان.

کاربرد دوربین تحت شبکه بلورمز

دوربین مداربسته Blurams با توجه به طراحی خاص و انعطاف پذیری بالایی که دارد کاربردهای فراوانی دارد. این دوربین بویژه برای افرادی که میخواهند محل کار، کودک خود درون منزل، نحوه رفتار پرستار و حیوان خانگی خود را تحت نظر داشته باشند، یک گزینه استثنائی است. همچنین، بسیاری از انواع این دوربین به راحتی قابل جابجا کردن هستند و براحتی می توانند روی میز کار نیز قرار گیرند. بنابراین، برای مکان هایی که دارای محدودیت فضا هستند این دوربین گزینه بسیار مناسبی است. ویژگی های هوش مصنوعی این دوربین نیز، آن را به گزینه ای ایده آل برای مکان های فروشگاهی با حساسیت بالا تبدیل کرده است.

Alexa و Google Assistant

گوگل اسیستنت و الکسا دو دستیار صوتی ارائه شده توسط گوگل و آمازون هستند. این دو نرم افزار که بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی طراحی شده اند، کاربردهای فراوانی دارند. در مورد سیستم های امنیتی و خانه هوشمند در صورتی که نرم افزار مربوطه مانند نرم افزار بلورمز از این دو دستیار پشتیبانی کند، می توانید از طریق آنها به گجت ها، وسایل الکترونیکی و دوربین های مداربسته خود از راه دور پیام ها و دستورات صوتی ارسال کنید. البته هنوز زبان فارسی جزء زبان های مورد پشتیبانی این دو تکنولوژی نیست. ولی، در صورتی که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. این تکنولوژی و سخت افزارهای هوشمند شما (در اینجا دوربین های blurams) با پشتیبانی از پروتکل های ارتباطی مختلف می توانند با یکدیگر تعامل کنند.

دوربین های مداربسته هوشمند تحت شبکه بلورمز همگی از یک یا هر دوی این تکنولوژی ها پشتیبانی کرده و بیشتر آنها نیز دارای امکان استفاده رایگان به مدت چند روز محدود (trial) از alexa یا google assistant هستند.

قیمت و خرید دوربین مداربسته بلورمز

اگر بدنبال خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت برای خانه، محل کار یا فروشگاه خود هستید، بلورمز بیش از آن چیزی ست که شما انتظارش را دارید. این دوربین وایرلس با طراحی هوشمندانه در ابعاد و کارایی هایش توانسته تا بسیاری از هزینه های نصب و راه اندازی را نیز کاهش دهد. البته باید در نظر داشته باشید این دوربین بیشتر مناسب پروژه های کوچک و متوسط است. علاوه بر کارکردهای معمول یک دوربین مداربسته این دوربین امکانات ویژه هوش مصنوعی مانند تشخیص حرکت، تشخیص چهره، تخیص صدا و … را نیز در اختیار شما می گذارد. همچنین با انتخاب بلورمز از سیم کشی و به هم ریختن دکوراسیون داخلی منزل و محل کارتان بی نیاز خواهید شد.

البته همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد دوربین های سری Lite بلورمز از دوربین های سری Pro آن ارزان تر هستند و اصطلاحا جزو دوربین های رده اقتصادی محسوب می شوند.

Blurams با پیشرفت سریعی که داشته توانسته طی مدت کوتاهی که از زمان ظهورش یعنی سال 2018 میگذرد، در بسیاری از کشورهای دنیا دفاتر نمایندگی دایر کند. این برند در حال حاضر یکی از پرفروش ترین دوربین های امنیتی و نظارتی در سایت آمازون است. شرکت فیدار پردازش خاورمیانه نیز در ایران یکی از عاملیت های فروش این برند است. این شرکت با بیش از 10 سال سابقه در زمینه تجهیزات امنیتی و نظارتی مانند دوربین مداربسته، دزدگیر اماکن، خانه هوشمند و تجهیزات شبکه توانسته اعتماد بسیاری از پروژه ها به خود جلب کند. گارانتی این دوربین نیز 18 ماهه و توسط شرکت مادیران ارائه می شود.

برای مشاهده لیست قیمت دوربین مداربسته بلورمز و خرید اینترنتی این محصولات به فروشگاه اینترنتی این شرکت، بخش دوربین مداربسته بلورمز مراجعه فرمایید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *