مقالات دوربین مداربسته

نکاتی برای انتخاب دوربین های امنیتی حرفه ای

نکاتی برای انتخاب دوربین های امنیتی حرفه ای

نکاتی برای انتخاب دوربین های امنیتی حرفه ای

انتخاب دوربین های حرفه ای امنیتی مناسب  برای خانه یا کسب و کار شما هرگز نباید به راحتی انجام شود. دوربین های امنیتی مناسب می توانند آرامش ذهنی بیست و چهار ساعته ای را برای شما در حین حافظت از مهمترین اموال، دارایی ها و افرادی که در زندگی شما هستند و ممکن است از جهان ناامن امروز ضربه بخورند، به ارمغان آورد. دوربین های امنیتی در اندازه ها، طرح های مختلف و با قابلیت های خاصی هستند که افراد می توانند از بین همه چالش های موجود آن ها را مورد بررسی قرار داده و در نهایت انتخاب کنند. داشتن انتخاب مناسب و درست، مزایای بی شماری را برای امنیت خانه یا کسب و کار شما خواهد داشت. مقاله زیر چندین سؤالی را مطرح می کند که باید از خودتان هنگام انتخاب دوربین های امنیتی حرفه ای برای خانه یا کسب و کارتان بپرسید که می تواند به شما در انتخاب درست کمک کند. اگر چه در هنگام خرید دوربین های امنیتی ملاحظات چندگانه ای وجود دارد، دانستن آنچه که باید بپرسید و به دنبال چه چیزی باید باشید، انتخاب تان را آسان تر می کند.

بازدارنده های بصری یا محرمانه؟

بسته به اینکه چه چیزی نیاز به نظارت دارد و جایی که در آن قرار دارد، تعیین خواهد شد که آیا شما باید یک دوربین امنیتی محرمانه یا یکی از مواردی که به وضوح قابل مشاهده است را انتخاب کنید. یک دوربین قابل رویت مانند PTZ یا دوربین های گلوله به طور کلی بزرگتر و به راحتی قابل دیدن هستند. می تواند یک بازدارنده قدرتمند باشد. مطالعات نشان داده اند که مجرمان اغلب ساده ترین مکان ها را برای سرقت مورد هدف قرار می دهند و از سرقت خانه ها و اموال با امنیت قابل ملاحظه جلوگیری می کنند. دوربین های قابل مشاهده می توانند جنایتکاران را از هدف قرار دادن خانه و کسب و کارتان باز دارند، اما در بعضی موارد دوربین های محرمانه و مخفی بهتر هستند. دوربین های مخفی مانند دوربین های pinhole برای نظارت بر مناطق کوچک و حساس مفید هستند. می توانند در مکان های کوچک برای پنهان سازی ان ها استفاده کرد. برخی از این دوربین های حرفه ای امنیتی مخفی، بسیار کوچک هستند که می توانند در کف دست جا شوند.

استفاده در فضای باز یا بسته ؟

اکثر دوربین های مدرن قادر به کار در فضای باز و بسته می باشند. با این حال، محیطی که در آن استفاده می شود می تواند تعیین کند که شما به کدام یک از آن ها نیاز دارید. عوامل مهمی برای تعیین محل و جای آن ها وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. با توجه به آب و هوای محیط اطراف تان می توانید یک دوربین با طراحی با دوام انتخاب کنید تا بتواند در برابر محیط های خشن با باران یا برف سنگین مقاومت کند. خوشبختانه، برخی از دوربین های مدرن امنیتی به طور خاص برای کاربردهای ویژه طراحی شده اند. یک مثال از این مورد در صنعت حمل و نقل است. دوربین های امنیتی استفاده شده در صنعت حمل و نقل برای عملکردی عالی و مقاومت بالا در برابر ارتعاشات طراحی شده اند. دوربین های امنیتی داخلی می توانند دارای ویژگی های زیست محیطی مشابهی باشند که از این طریق  از دوربین ها در برابر موقعیت های خشن حفاظت کنند. آشپزخانه رستوران ها، به دوربین هایی نیاز دارند که برای مقاومت در برابر چربی، دود و مایعات ریخته شده طراحی شده باشند. تعیین اینکه دوربین نظارتی را برای چه محل و مکانی از خانه یا کسب و کارتان می خواهید استفاده کنید عامل مهمی برای انتخاب این دوربین ها است.

مساحت محلی که باید پوشش داده شود چقدر است؟

اندازه منطقه ای که می خواهید نظارت کنید، یکی از عواملی است که باید هنگام انتخاب دوربین های امنیتی مناسب و نوع شبکه برای خانه و یا کسب و کارتان در نظر داشته باشید. یک روش آسان برای تعیین نوع و تعداد دوربین های مورد نیاز، ارائه طرحی از زمین محل مورد نظر است. اگر اندازه منطقه مورد نظر بزرگ باشد، دوربین های PTZ می توانند بهترین روش انتخابی باشند. زیرا آن ها دارای طیف وسیعی از دید و توانایی زوم یا بزرگ نمایی یک نقطه خاص هستند. مناطق کوچکتر ممکن است فقط نیاز به دوربین های استاتیک داشته باشند، اما در نظر گرفتن نوع شبکه نیز اهمیت دارد. اکثر خانه ها و کسب و کارها نیاز به یک شبکه LAN دارند و شبکه های بزرگتر به یک شبکه WAN نیاز دارند.

تصویر باید چه مقدار واضح و دقیق باشد؟

دوربین های امنیتی حرفه ای مدرن قادر به تولید تصاویر با رزولوشن بالا برخلاف زمان های گذشته هستند. وضوح مورد نیاز برای خانه یا کسب و کار شما براساس اندازه ناحیه مورد نظرتان که نیاز به نظارت بر آن را دارید، تعیین می شود. نواحی کوچک مانند دفاتر و اتاق های مشابه به طور کلی به دوربین های امنیتی با وضوح بالا برای نظارت موثر نیاز ندارند. در مقابل، یک فضای وسیع مانند یک فروشگاه خرده فروشی به دوربین هایی نیاز دارد که قادر به تولید تصاویر با وضوح بالاتر باشند، زیرا ناحیه ای که نیاز به نظارت دارد بزرگ است. بهترین راه برای تعیین وضوح تصویری که شما نیاز دارید از طریق ارزیابی هر فضا به صورت جداگانه است که در نهایت به انتخاب مناسب می انجامد. با استفاده از این روش، شما در دراز مدت صرفه جویی خواهید کرد.

 مشاهده محبوب ترین محصولات هایک ویژن و داهوا

شرایط روشنایی چه چیزهایی هستند؟

نورپردازی عاملی بسیار مهم است که در هنگام خرید دوربین های امنیتی حرفه ای مناسب برای کسب و کار یا خانه شما مورد توجه قرار می گیرد. این که آیا دوربین در فضای بسته یا باز قرار می گیرد یا خیر، مقادیر مختلف نور در طول روز و با فصل تغییر می کند. زمانی که شرایط روشنایی را در نظر می گیرید، مهم است که تعیین کنید آیا سطح زمین انعکاسی ایجاد می کند؟ آیا انعکاسی قوی وجود دارد؟ و آیا اثرات روشنایی خاصی وجود دارد که می تواند روی دوربین تاثیر بگذارد؟ دوربین های امنیتی مدرن به ذخیره فیلم های قابل استفاده، با وجود شرایط نور و تعداد چراغ ها با استفاده از تکنولوژی مانند فیلتر های IR و نورهای مصنوعی می پردازند.

آیا ضبط صدا در دوربین ها ضروری است؟

برخی از دوربین های مدرن امنیتی به قابلیت های صوتی مجهز شده اند و این اجازه را به پرسنل امنیتی می دهند تا صداها را بشنوند و حتی با مجرمان صحبت کنند. این ویژگی های صوتی می تواند شامل سنسورهایی باشند که ضبط یا آلارم را هنگامی که سر و صدا به سطح خاصی می رسد، انجام دهند. اگرچه ضروری نیست، اما یکپارچه سازی قابلیت های صوتی به یک سیستم دوربین امنیتی می تواند مزایای امنیتی منحصر به فردی را برای محافظت از کسب و کار و محل های سکونت به طور یکسان اضافه کند.

آیا مقیاس پذیری ضروری خواهد بود؟

مقیاس پذیری به شما نشان می دهد که به راحتی می توانید دوربین های جدید را به سیستم کلی دوربین های امنیتی تان اضافه کنید. سیستم های دوربین مداربسته سنتی محدود شده اند زیرا در یک مدار بسته کار می کردند که بدین معنی است که اضافه کردن یک دوربین جدید به سیستم کلی نیاز به سیم کشی سخت دارد. مقایسه  دوربین های حرفه ای امنیتی که در حال حاضر در دسترس هستند، با دوربین های قدیمی بسیار سخت است. دوربین های شبکه IP با یک شبکه بی سیم به دوربین های جدید اضافه می شوند که آسان تر از قبل است.

شرایط ذخیره سازی ویدئویی چیست؟

ذخیره سازی فیلم هایی که توسط دوربین های امنیتی در خانه و یا کسب و کار شما به دست می آید، به یک دستگاه DVR  یاNVR  با ظرفیت ذخیره سازی مناسب نیاز دارند. که این موضوع به اینکه آیا دوربین های امنیتی شما 24 ساعت در روز ضبط می کنند یا فقط زمانی که حرکت تشخیص داده می شود، اندازه و فضای مورد نیاز را تعیین می کنند، بستگی دارد.
اگر شما قصد دارید دوربین های امنیتی حرفه ای با ضبط طولانی تری داشته باشید، به یک دستگاه  NVR  یا DVR  نیاز دارید که بتواند فیلم هایی را که ارزش بیشتری دارند، ذخیره کندتعیین کردن میزان فیلمبرداری که می خواهید ضبط کنید، به شما کمک می کند که یک دستگاهDVR   یاNVR  درست و مناسبی را انتخاب کنید و همچنین در پول و هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *