مقالات دوربین مداربسته

چطور یک سیستم دوربین مداربسته برای کسب و کارهای کوچک انتخاب کنیم

چطور یک سیستم دوربین مداربسته برای کسب و کارهای کوچک انتخاب کنیم

چطور یک سیستم دوربین مداربسته برای کسب و کارهای کوچک انتخاب کنیم
از جمله ویژگی‌های یک سیستم دوربین مداربسته برای کسب و کارهای کوچک می‌توان به قابل اعتماد بودن، تطبیق پذیری و امنیت اشاره کرد. شمار زیادی دوربین‌های مداربسته مختلف وجود دارند که با موفقیت اهداف امنیتی کسب و کارهای کوچک را محقق می‌کنند و ما در ادامه‌ی این مطلب به بررسی همین موضوع خواهیم پرداخت.

چطور یک سیستم دوربین مداربسته برای کسب و کارهای کوچک انتخاب کنیم

چطور یک سیستم دوربین مداربسته برای کسب و کارهای کوچک انتخاب کنیم

کاربردهای دوربین مداربسته برای کسب و کارهای کوچک
یکی از مهم‌ترین جنبه‌های انتخاب بهترین سیستم دوربین مداربسته برای برقراری امنیت کسب و کارهای کوچک، تعیین کاربرد آن است؛ چرا که ممکن است هدف کسب و کارهای کوچک از نصب دوربین امنیتی چیزی بیش از نظارت بر فضای کسب و کار باشد. مسائلی که می‌توان در نظر گرفت شامل موارد زیر هستند:
_ آیا می‌خواهید جلوی دزدی کارمندان را بگیرید؟
_ آیا می‌خواهید بر کارمندان نظارت داشته باشید؟
_ آیا می‌خواهید امنیت بیرون ملک را تامین کنید؟
_ آیا به دنبال نظارت بر کسب و کار در ساعت کاری یا بعد از آن هستید؟
ــ آیا به مونیتورینگ در نور کم یا در شب احتیاج دارید؟
ــ چند دوربین می‌خواهید به سیستم دوربین مداربسته‌تان اضافه کنید؟
ـــ بودجه‌ی کلی‌ای که برای سیستم دوربین مداربسته‌تان دارید چقدر است؟
ـــ به چه میزان فضای ذخیره سازی ویدیو احتیاج است؟
پاسخ به هر کدام از این سوال‌ها نقش مهمی در انتخاب یا رد کردن هر دوربین دارد. لازم نیست این سوالات را به طور کامل پاسخ دهید، اما برای در نظر داشتن ویژگی‌های سیستم دوربین مداربسته‌ی مدنظرتان باید کلیت کار دست‌تان باشد.
انتخاب بهترین طراحی برای دوربین مداربسته
یکی از آسان‌ترین گزینه‌هایی که باید بررسی کنید این است که آیا برنامه دارید سیستم ویدیو مونیتورینگ چند دوربینه اجرا کنید یا خیر. اگر امنیت و نظارت بر خارج محیط کسب و کار مهم‌ترین اولویت‌تان است،  گزینه‌های عالی‌ای که هم به صرفه بوده و هم کارآمد، پیش رویتان قرار دارند.
دوربین مداربسته با لنز ثابت اغلب ارزان‌ترین گزینه است که نصب آن نیز آسان می‌باشد اما محدودیتی که دارد این است که تنها روی یک نقطه متمرکز می‌ماند. از این مورد می‌توانید برای نظارت بر دخل، ورودی یا خروجی استفاده کنید.
می‌توان برای امنیت کسب و کارهای کوچک از دوربین‌های PTZ یا گردان نیز استفاده کرد. این دوربین‌ها از لحاظ عملکردی بهتر بوده و فقط یک نقطه را پوشش نمیدهند بلکه توانایی نواحی گسترده‌ای را دارند.
دوربین‌های مدار بسته‌ی گردان بویژه برای ویدیو مونیتورینگ بیرون از فضا کارآمد هستند. با اینکه شاید برخی از دوربین‌های گردان قیمت بالایی داشته باشند، اما در عوض لازم نیست چند دوربین مدار بسته با لنز ثابت کار بگذارید.
برخی دوربین‌های مداربسته‌ی گردان دارای ردیاب خودکار نیز می‌باشند که به طور اتوماتیک اجسام متحرکی را که وارد حوزه‌تان می‌شوند ردیابی می‌کنند. این دوربین‌ها بطور مداوم مشغول بررسی خارج از ملک هستند و به محض اینکه چیزی ردیابی شود برای ثبت جزئیات با وضوح بالا روی آن فیکس می‌شوند. حتی برخی از انواع این دوربین‌ها به محض اینکه چیز مشکوکی را ردیابی کنند اعلان مستقیم می‌‌فرستند. این هشدارها را می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که به صورت ایمیل، پیام متنی یا حتی تماس تلفنی دریافت شوند.
دوربین مدار بسته برای نظارت بر داخل فضا اصولا به ویژگی‌ها و آپشن‌های زیادی احتیاج ندارد. دوربین‌های مداربسته‌ی داخلی معمولا ارزان‌تر هستند چرا که به محافظ  آب و هوا برای مراقبت احتیاج ندارند.
گزینه‌ی محبوبی که این روزها در زمینه‌ی امنیت و نظارت کسب و کارهای داخلی استفاده می‌شود دوربین‌های مداربسته‌ی کوچک مخفی هستند. این دوربین‌ها را می‌توان به منظور اجتناب از ردیابی واضح، در مکان‌هایی نا محسوس نصب کرد. این نوع دوربین‌های مدار بسته به شدت برای افرادی که می‌خواهند نامحسوس و بدون جلب توجه، کارمندان و ارباب رجوع را تحت نظارت داشته باشند مناسب هستند.
از دوربین‌های مدار بسته‌ی کوچک مخفی در جاهایی که دوربین مزاحم به نظر رسیده و به زیبایی فضا لطمه می‌زند هم استفاده می‌شود.
مشخص کردن هارد درایو لازم برای ذخیره‌ی ویدیو
بسته به اینکه دوربین‌تان HD یا IP است باید دستگاه ذخیره‌ی ویدیوی متفاوتی را برای سیو کردن ویدیوها به صورت روزانه، هفتگی یا بیشتر انتخاب کنید. دوربین‌های IP می‌توانند ویدیو را خودشان پردازش و ذخیره کنند اما می‌توان NVR نیز به آنها اضافه کرد تا ویدیوهای بیشتری را برای مدتی طولانی‌تر ذخیره کنند.
دوربین مداربسته‌ی HD به اتصال سیمی مستقیم به یک DVR احتیاج دارد تا بتواند ویدیوها را پردازش و ذخیره سازی کند. استفاده  از دوربین‌ها HD با DVR یا دوربین‌های IP با NVR هرکدام مزایا و معایب خودش را دارد، اما مهم‌ترین عاملی که باید تعیین کنید این است که برای ذخیره سازی کل فیلمبرداری به چه مقدار فضای هارد درایو احتیاج دارید.
بر حسب اینکه می‌خواهید فیلم‌ها به مدت چندساعته، چند روزه، هفتگی یا بیشتر ذخیره باشند، قیمت دستگاه ذخیره سازی ویدیو متفاوت خواهد بود. اگر مطمئن نیستید به چه مقدار فضای ذخیره سازی احتیاج دارید از یک محاسبه‌گر هارد درایو استفاده کنید.
این محاسبه‌گر برآوردی تقریبی از مقدار فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز بدست خواهد داد اما در کل به خاطر داشته باشید که برخی دوربین‌های مدار بسته را می‌توان جوری تنظیم کرد که تنها حین تشخیص تحرک یا در طی ساعات تنظیم شده فیلمبرداری کنند و همچنین هرچه وضوح فیلمبرداری بالاتر باشد به فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *