مقالات دوربین مداربسته

دوربین مداربسته تیاندی

دوربین مداربسته تیاندی

شرکت Tiandy یک شرکت تولید کننده سیستم­های نظارتی هوشمند است که در سال 2004 پایه گذاری شد. در حال حاضر این برند رتبه هفتم دنیا را در این صنعت در اختیار خود دارد. تمامی محصولات این برند از بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی برخودارند. به طوری که، بسیاری از پروژه ­های نظارتی-امنیتی بزرگ در دنیا مانند فرودگاه هیترو لندن، جام جهانی 2014 برزیل، محل کنفرانس جهانی داووس و … توسط این کمپانی انجام شده است. محصولات Tiandy همگی تحت شبکه یا IP هستند. محصولات تیاندی در حال حاضر به دو دسته دوربین مداربسته تحت شبکه تیاندی و دستگاه NVR تیاندی تقسیم می­شوند.

در این نوشتار قصد داریم انواع محصولات برند Tiandy را به شما معرفی کنیم. جهت مشاهده انواع دوربین مداربسته تیاندی اینجا را کلیک کنید. 

دوربین مداربسته تحت شبکه تیاندی

بطور کلی دوربین مداربسته IP امکانات پیشرفته ­تر و متفاوتی را نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ ارائه می­کند. آنها رزولوشن تصویر بالاتر، میدان دید و عمق تصویر بیشتری را ارائه میکنند. این دوربین ها تصاویر بسیار با کیفیتی را در نورهای به شدت کم یا به شدت زیاد در شبانه روز نشان می­دهند. آنها با لنزهای قدرتمند خود می­توانند افراد و وسایل نقلیه و حرکات آنها دنبال کرده و کوچکترین جزییات را نیز به وضوح نشان دهند.

در اینجا به برخی از تفاوت های ساختاری دوربین مداربسته تحت شبکه تیاندی و دوربین های آنالوگ اشاره می­کنیم.

1- استفاده از بستر اینترنت به جای بستر آنالوگ. در نتیجه استفاده از کابل شبکه به جای کابل کواکسیال برای انتقال اطلاعات.

2- کیفیت تصویر در برخی از دوربین ­های تحت شبکه بسیار بالاتر از دوربین ­های آنالوگ است.

3- انعطاف پذیری بالا به نحوی که براحتی می­توان آنها را در هرجایی از شبکه جابجا کرد.

4- ROI یا استفاده­ بهینه از پهنای باند.

5- امکان انجام پردازش­هایی نظیر:

  • Intrusion Detection یا قابلیت تشخیص نفوذ.
  • Line Crossing یا عبور از خط.
  • تشخیص صدای محیط، چهره انسان، پلاک خودرو، دود و حرارت و … .
  • 7- دارا بودن صدای دوطرفه و امکلن نصب میکروفون خارجی.

Tiandy دوربین مداربسته تحت شبکه خود را در دو دسته کلی

1- ثابت؛ شامل دوربین مداربسته دام، بولت و تورت

2- دوربین مداربسته PTZ به بازار عرضه می­کند. طی چند سال گذشته نیز تکنولوژی­ های استارلایت و سوپراستارلایت توسط این کمپانی معرفی شده ­اند. که برخی از دوربین­ های مداربسته این برند از آنها بهره می­برند. نکته مهم دیگر در مورد دوربین­های مداربسته تیاندی این است که تمامی دوربین­های این برند از پروتکل onvif پشتیبانی می­کنند. که باعث می­شود بتوان آنها را با محصولات دیگر برندها، در صورتی که آنها نیز این پروتکل را پشتیبانی کنند، در یک پروژه استفاده کرد.

تکنولوژی استارلایت تیاندی

آمارها نشان می­دهند که بیشتر جرائم در طول شب اتفاق می­افتند. برای داشتن امنیت بیشتر در شب، Tiandy برای نخستین بار، اختراع تکنولوژی استارلایت را در سال 2015 به ثبت رساند و در دوربین­ مداربسته تحت شبکه خود از آن استفاده کرد. این تکنولوژی میتواند تصاویر رنگی و روشن و واضح را در شب ارائه کند. این تکنولوژی روز به روز پیشرفته ­تر شده است، تا جایی که می­تواند در تاریکی تقریبا مطلق، علاوه بر ثبت تصاویر واضح و رنگی، سوژه­ ها را نیز دنبال نماید، که این امر تحول بسیار بزرگی در این صنعت به حساب می­ آید. در دوربین­ های مداربسته تیاندی که از این تکنولوژی استفاده شده باشد illumination color، که واحد آن Lux است، برابر با اعدادی نظیر 0.0004  و 0.0002  است.

در حال حاضر Tiandy نسل جدیدتری از این تکنولوژی را با عنوان سوپر استارلایت با illumination color برابر با 0.0008 lux به بازار عرضه کرده که حساسیت و کیفیت بالاتری نسبت به دوربین­های استارلایت دارند. دوربین­های استارلایت و سوپر استارلایت سنسورهای بزرگتر و دیفراگم وایدتری نسبت به دوربین­های IR معمولی دارند. و هنگام تصویر برداری در شب سرعت شاتر را کاهش می­دهند. بتابراین لنز میتواند نور بیشتری را جمع آوری کند و در نتیجه تصاویر رنگی ­تر و واضح­ تری را در محیط ­هایی که چشم انسان تقریبا هیچ چیز را نمیتوند ببیند، ارائه کند. تکنولوژی اصلی به کار رفته در این دوربین­ ها تکنولوژی­ های TVP و نسخه آپدیت شده آن TVP4.0 با دو سنسور است. این دو تکنولوژی در این صنعت غیر قابل مقایسه هستند.   

1-الف) دوربین مداربسته دام تیاندی

دوربین مداربسته دام تحت شبکه تیاندی برای فضاهای داخلی و خارجی مناسب هستند. چراکه جنس بدنه آنها عمدتا ترکیبی از پلاستیک و فلز و در برخی مدل­ها تمام فلزی است. تمامی آنها استاندارد IP67 (مقاومت در برابر هرگونه گرد و غبار با هر اندازه­ای و غوطه­ور شدن در آب به مدت 30 دقیقه) دارند. بیشتر آنها نیز از استاندارد IK10 (وندال پروف یا مقاومت در برابر خرابکاری یا ضربه جسم با حداکثر وزن پنج کیلوگرم از فاصله 40 سانتی متری) برخوردار هستند. اما، اصولا دوربین­ های مداربسته دام مناسب نصب روی سقف هستند.

این دوربین­ ها کیفیت تصویر 2 الی 8 مگاپیکسلی دارند. لنز بیشتر آنها نیز 2.8 میلیمتری و ثابت است. اما، برخی از آنها لنزهای موتورایز 2.8 تا 12 میلیمتری نیز دارند. تقریبا، همه آنها دارای دید در شب هوشمند هستند. برخی از آنها نیز استارلایت و سوپر استارلایت هستند. که امکان دستیابی به تصاویر رنگی با کیفیت را حتی در تاریکی نزدیک به مطلق فراهم می­کند.

فشرده سازی اطلاعات در آنها از H.264 تا S+265 است. این عدد هرچه بالاتر باشد باعث کاهش حجم اطلاعات می­شود. همگی آنها دارای تکنولوژی­های HLC (بهبود کیفیت تصویر در محیط­های با نور بسیار شدید)، 3D DNR (کاهش دهنده نویز دیجیتالی) و BLC  (تعدیل نور منتشر شده از پشت و اطراف سوژه) هستند. در برخی از مدل­ها تکنولوژی­های WDR (پردازش تصویر در مکان­های با اختلاف نور زیاد)، DWDR (دیجیتال WDR) و و ساپورت WiFi نیز بکار رفته است. PoE یا تغذیه برق از طریق کابل شبکه نیز، در اکثر این محصولات تیاندی وجود دارد.

1-ب) دوربین مداربسته تورت تیاندی

دوربین مداربسته تورت تحت شبکه تیاندی با جنس بدنه تمام فلزی یا ترکیبی از پلاستیک و فلز و برخورداری از استانداردهای IP66 (مقاومت در برابر هرگونه گرد و غبار با هر اندازه­ی و پاشیده شدن آب با فشار زیاد با هر زاویه­ای) و IP67، مناسب نصب در فضاهای باز و همچنین مکان­های داخلی است. این دوربین­ها رزولوشن تصویر دو الی هشت مگاپیکسلی دارند. لنزهای آنها نیز عمدتا 2.8 میلیمتری و ثابت است. اما، برخی از آنها نیز لنزهای موتورایز 208 تا 9 یا 2.8 تا 12 میلیمتری دارند. اکثر آنها دارای دید در شب یا دید در شب هوشمند هستند. علاوه بر این، انواع استارلایت و سوپر استارلایت این دسته از محصولات Tiandy، تصاویری رنگی و واضح را در طول شب بدست می­دهند.

فشرده سازی اطلاعات در آنها از H.264 تا S+265 است. همگی آنها دارای تکنولوژی HLC،3D DNR و PoE هستند. تکنولوژی­های­ BLC و DWDR نیز در اکثر آنها بکار رفته است..

1-ج) دوربین مداربسته بولت تیاندی

دوربین مداربسته بولت تحت شبکه تیاندی با جنس بدنه عمدتا تمام فلزی و در برخی مدل­ها ترکیبی از پلاستیک و فلز و برخورداری از استاندارد IP67 مناسب نصب در فضاهای باز و همچنین مکان­های داخلی است که به دلایلی نظیر سقف بلند، عدم امکان نصب دوربین روی سقف و … امکان استفاده از دوربین­های مداربسته دام وجود نداشته باشد. این دوربین­ها با کیفیت تصویر دو الی هشت مگاپیکسلی و لنزهای ثابت و موتورایز 2.8 تا 12 میلیمتری خود تصاویری با کیفیت عالی را ارائه می­کنند. همگی آنها دارای دید در شب و بسیاری از آنها دید درشب هوشمند هستند. همچنین تکنولوژی استارلایت و سوپر استارلایت بکار رفته در بسیاری از مدل­های دوربین مداربسته بولت تیاندی امکان دستیابی به تصاویر رنگی، با وضوح و جزییات بسیار بالا در هنگام شب را فراهم می­کند.

فشرده سازی اطلاعات در آنها از H.264 تا S+265 است. همگی آنها دارای تکنولوژی HLC و 3D DNR هستند. تکنولوژی ­های BLC، WDR، DWDR، PoE  و ساپورت WiFi، نیز در برخی از این محصولات تیاندی فراهم هستند.

2- دوربین مداربسته اسپید دام تیاندی

دوربین مداربسته PTZ (Pan-Tilt-Zoom) یا اسپید دام، دوربینی است که قابلیت حرکت به جهت­ های مختلف چپ، راست، بالا و پایین و همچنین زوم بصورت خودکار و قابل کنترل از راه دور را دارد. این دوربین­ها معمولا فواصل دور و همچنین زوایای بسته را بخوبی تحت پوشش خود قرار می­دهند. از این دوربین­ها معمولا برای پروژهایی مانند کنترل ترافیک (چراکه بسیاری از آنها قابلیت پلاک خوانی نیز دارند)، پارکینگ­ها و … استفاده می­شود.

ویژگی های کلی دوربین مداربسته اسپید دام تیاندی:

بدنه­ دوربین مداربسته اسپید دام تحت شبکه تیاندی عمدتا تمام فلزی است. بیشتر آنها دارای استاندارد محافظت IP66 هستند. اما برخی از آنها دارای انواع دیگر استانداردهای محافظت نظیر IP65 (مقاومت در برابر هرگونه گرد و غبار با هر اندازه­ای و پاشیده شدن آب با فشار متوسط از هر زاویه­ای)، IP40 (محافظ در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از یک میلیمتر و بدون محافظت در برابر آب)، IP67 و IK10 هستند. بنابراین، مدل­های با استانداردهای IP66، IP67 و IK10، مناسب نصب در هر شرایط آب و هوایی هستند. مدل­های با استاندارد IP65، نیز مناسب نصب در شرایط آب و هوایی با بارندگی متوسط هستند. و مدل­های با استاندارد IP40، مناسب نصب در مکان­های داخلی هستند.

این دوربین­ها با کیفیت تصویر دو، پنج، هشت و 16 مگاپیکسلی، لنزهای ثابت و موتورایز 2.8 تا 216 میلیمتری، قابلیت زوم اپتیکال تا 44 برابر تصویر، قابلیت چرخش افقی تا 360 درجه و چرخش عمودی از 16- تا 90 درجه و برخورداری از تکنولوژی­ های HLC، BLC، WDR (در برخی از مدل­ها) یا DWDR، 3D DNR و … تصاویری فوق العاده با کیفیت عالی و جزییات فراوان، ارائه می­کنند. همگی این دوربین­ها استارلایت یا سوپر استارلایت بوده و بیشترشان مجهز به دید درشب هوشمند هستند.

همچنین، برخی از آنها AI هستند که به آنها برخی از امکانات هوش مصنوعی مانند قابلیت تشخیص انسان از وسایل نقلیه و اشیاء، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت تشخیص اشیاء جا گذاشته شده (مثلا چمدان­های مسافران در فرودگاه ­ها)، Early Warning (هشدار دودهای خفیف مانند دود سیگار و …) را می­دهد.

فشرده سازی اطلاعات نیز، در آنها از H.264 تا S+265 است. تکنولوژی PoE نیز در اکثر آنها فراهم است.

دستگاه NVR تیاندی

در یک سیستم نظارتی تحت شبکه علاوه بر دوربین مداربسته و تجهیزاتی نظیر سوییچ، کابل شبکه و … دستگاهی با عنوان NVR یا دستگاه ضبط کننده تصاویر تحت شبکه نیز استفاده میشود. این دستگاه­ها وظیفه دریافت اطلاعات و ذخیره آنها بر روی هارد دیسک­های خارجی را بر عهده دارند. در انتخاب یک دستگاه NVR باید به برخی فاکتورها نظیر رزولوشن تصویر، تعداد کانال­ها، پهنای باند ورودی و خروجی، تعداد هاردهای قابل اتصال (HDD) توجه کرد. دستگاه NVR تیاندی در انواع مختلف و با ویژگی­های متفاوت به بازار عرضه می­شوند.

ویژگی های کلی دستگاه NVR تیاندی:
  • کیفیت ضبط تصویر تا دوازده مگاپیکسل،
  • تعداد کانال از پنج تا 320 کانال،
  • پهنای باند ورودی از 40 تا 1280 مگابیت بر ثانیه و خروجی از 40 تا 640 مگابیت بر ثانیه،
  • HDD از یک تا 24، با قابلیت اتصال هاردهای هشت و 10 ترابایتی.

همچنین، برخی از انواع آنها AI بوده که دارای قابلیت­های نظیر تشخیص چهره و جستجوی هوشمند منطقه­ای و پلی بک هوشمند هستند. همچنین برخی از این دستگاه­ها دارای پنج نوع ورودی (HDCVI/HDTVI/AHD/CVBS/IP) هستند. این ویژگی آنها را قادر میسازد تا به دوربین های با تکنولوژی­ هایی غیر از IP نیز متصل شوند. به این دستگاه­ها XVR نیز گفته می­شود.

فشرده سازی اطلاعات نیز، در آنها از H.264 تا S+265 است. برخی از آنها قابلیت اتصال تعدادی پورت PoE مثلا چهار، هشت یا 16 عدد را دارا هستند.

نرم افزار انتقال تصویر دوربین تیاندی

در سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه تیاندی، همواره امکان انتقال تصویر از دستگاه NVR، یا در برخی از سیستم­ها از خود دوربین­ها، به تلفن همراه، لپ تاپ یا کامپیوتر با استفاده از اینترنت وجود دارد. همچنین، با ایجاد یک شبکه داخلی نیز می­توان این کار را بدون نیاز به اینترنت انجام داد. تیاندی اپلیکیشن قدرتمند EasyLive را برای سیستم­ عامل­های ios و android و نرم افزار Easy 7 را برای ویندوز و mac طراحی و عرضه کرده است.

نمایندگی دوربین مداربسته تیاندی

کمپانی Tiandy به عنوان هفتمین برند برتر دنیا در زمینه تولید دوربین مداربسته در بیش از 60 کشور دارای نمایندگی است. شرکت فیدار پردازش خاورمیانه تامین کننده، مشاور، طراح و مجری سیستم­های امنیتی، نظارت تصویری و شبکه­های کامپیوتری و با بیش از یک دهه سابقه در این زمینه، دارای نمایندگی فروش دوربین مداربسته تیاندی در ایران است. این شرکت محصولات برند تیاندی را با گارانتی شرکت فراگستر الکترونیک به فروش می­رساند. متقاضیان محترم دریافت نمایندگی فروش محصولات تیاندی در تهران یا شهرستان­ها می­توانند با مراجعه به وب سایت شرکت فیدار پردازش خاورمیانه و یا شبکه­ های اجتماعی این شرکت ضمن اطلاع از شرایط اخذ نمایندگی، درخواست خود را ثبت کرده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایند.

قیمت دوربین مداربسته تیاندی

بطور کلی، قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه تیاندی، از انواع دوربین مداربسته آنالوگ بیشتر است. در میان دوربین­های مداربسته تحت شبکه قیمت دوربین­های تیاندی در صورتی که دارای تکنولوژی­های پیشرفته­تری مانند استارلایت، سوپراستارلایت، AI باشند، نسبت به دوربین های تحت شبکه معمولی، گران­تر است. شرکت فیدار پردازش خاورمیانه توزیع کننده عمده و نماینده تیاندی در ایران، محصولات این برند را با بالاترین تخفیف ممکن به بازار عرضه می­کند.

خرید دوربین مداربسته تیاندی

فروشگاه اینترنتی شرکت فیدار پردازش خاورمیانه؛ نمایندگی تیاندی در ایران؛ با ارائه لیست قیمت دوربین مداربسته تیاندی و تخفیف­های به روز، امکان سفارش آنلاین دوربین مداربسته تیاندی را در کنار دیگر برندهای برندهای تحت نماینگی خود مانند داهوا، هایک ویژن، های لوک، مکسرون و ترو ویژن فراهم کرده است. شما میتوانید با مراجعه به وب سایت شرکت خاورمیانه با مطالعه اطلاعات کامل و جامع محصول مورد نظر خود، اقدام به خرید اینترنتی محصولات تیاندی نمایید. در صورت نیاز به مشاوره در این زمینه نیز، کارشناسان ما پاسخگوی تماس­ تلفنی شما خواهند بود. 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *