مقالات دوربین مداربسته

دوربین های امنیتی 360 درجه

دوربین های امنیتی 360 درجه : راهنمای سال 2019

دوربین های 360 درجه یک تکنولوژی جدید نیستند. با این حال، تکنولوژی که عملاً یک ویدیو با چشم انداز گسترده را ایجاد کند، به نظر خوب است. توانایی استفاده بهینه از دوربین های 360 درجه چند جهته برای ایجاد تصاویر ویدئویی به طور واقعی، تا سال 2013 اختراع نشده و تا به امروز به فروش نرسیده است. همه ما این را می دانیم که چگونه فناوری می تواند در نظارت بر امنیت خانه حائز اهمیت باشد. آیا تا به حال یکی از آن بازی ها را بازی کرده اید که در آن شما باید از دید دوربین در امان باشید؟  با یک دوربین نظارتی 360 درجه، امکان در امان ماندن از دید دوربین را نخواهید داشت. به همین دلیل این را می توان یک خبر بد برای سارقان خانگی دانست.
معمولاً با روی کار آمدن تکنولوژی جدیدتر هزینه های خرید نیز کمی بیشتر می شوند، اما در این مورد، چون شما مجبور به خرید دوربین های کمتری برای پوشش همان مناطق هستید، در واقع شما صرفه جویی بیشتری در این زمینه داشته اید.

انواع دوربین های 360 درجه

چندین عامل کلیدی که باید در هنگام خرید دوربین 360 به آن ها توجه کنید، وجود دارد. یکی از این موارد دوربین های چند لنزی 360 هستند که معمولاً برای مصرف کنندگان عادی بسیار گران قیمت هستند. به همین دلیل بهتر است دوربین های جدید تک لنزی با چشم انداز بالا را که تقاضای بیشتری در بازار دارند، برای خود انتخاب کنید.
یکی دیگر از فاکتورهای اصلی برای خرید دوربین های 360 درجه، امکان ضبط ویدیو با وضوح بالا است. به طور مثال اگر شما سعی کردید از یک دوربین360 درجه با ویدیویی که تنها  یک مگاپیکسل رزولوشن دارد استفاده کنید، هر چیز جزئی را در آن مشاهده خواهید کرد. در واقع اگر شما نتوانید بگوئید که چه چیزی در فیلم اتفاق می افتد، دوربین امنیتی برایتان اصلاً مفید نخواهد بود. اما اکنون دوربین هایی با رزولوشن بالاتر از 20 مگاپیکسل وجود دارند که بیشتر از رزولوشن کافی برای ضبط تمام چیزهایی که شما نیاز دارید، مورد استفاده قرار می گیرد.
اساساً شما می توانید از یک الگوریتم کامپیوتری برای زوم کردن فیلم ضبط شده توسط  دوربین 360 درجه استفاده کنید و به قسمت های مختلف فیلم دسترسی داشته باشید. آیا تا به حال سعی کرده اید که یک عکس را  زوم کنید تا ببینید که در فاصله ای  دور چه خبر است؟ قابلیت زوم کردن فیلم در دوربین 360 درجه نیز با این امر یکسان است، اما با وضوح بالاتری صورت می گیرد.

مشاهده محصولات هایک ویژن

مزایای استفاده از دوربین 360 درجه ای

از آنجایی که در این دوربین ها تنها از یک لنز یا سنسور استفاده می شود، کیفیت ویدئوهای ضبط شده معمولاً بالاتر بوده و با تناقض کمتری روبرو هستند. دوربین های دیگر به طور معمول باید در مکان هان مختلف و بر روی اشیاء خاص تمرکز کنند؛ همچین با توجه به روشنایی تنظیم شوند. این تنظیمات می تواند ضبط برخی ویدئوها را در بعضی شرایط توسط این دوربین ها مختل کند. این واقعیت بدین معنی است که دوربین های 360 درجه دارای قطعات متحرک کمتری نسبت به دیگر دوربین ها هستند. و همین امر سبب می شود تا دوربین های 360 درجه بسیار قابل اطمینان تر باشند و استفاده از آن ها برای امنیت خانه گزینه مناسبی تلقی شود.
علاوه بر این ویژگی ها، دوربین 360 درجه پوشش فوق العاده ای را به شما می دهد و هزینه کلی را پایین می آورد. به طور معمول، دوربین های چند جهته 360 درجه ای ویژگی های دوربین امنیتی معمولی را نیز دارند. ویژگی هایی مانند دید در شب، تشخیص حرکت و ارتباطات دو طرفه که احتمالاً این ویژگی ها ایده خوبی برای استفاده از این دوربین ها است. اما لازم است بدانید این دوربین نمی تواند یک دوربین امنیتی بسیار خوب باشد، زیرا شما نمی توانید کسی را که در تاریکی شب در حال چرخیدن و پرسه زدن در اطراف دوربین است، به درستی ببینید.

مشاهده محصولات داهوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *