مقالات آموزشی

تجهیزات شبکه تی پی لینک

تجهیزات شبکه تی پی لینک

تی‌ پی لینک یک شرکت تولید کننده محصولات شبکه‌ های رایانه ‌ای در چین است. این شرکت کار در ۱۹۹۶ میلادی در چین تاسیس شد و در سال 2005 به بازار بین المللی پیوست. تجهیزات شبکه تی پی لینک در حال حاضر یکی از پیشروترین های این صنعت در رده ‌های مختلف هستند. تی پی لینک با خلاقیت و نوآوری خود توانسته است در بین ارائه دهندگان محصولات وایرلس شبکه مقام نخست را کسب نماید. همچنین تی پی لینک به طور مداوم رتبه برترین تامین کننده محصولات شبکه بی سیم بر اساس تعداد را در جهان کسب کرده است.

با توجه به حضور گسترده این برند در بازار ایران در این مقاله قصد داریم تا تجهیزات شبکه تی پی لینک را به شما معرفی نماییم. همچنین، راهکارهای خرید و مقایسه قیمت محصولات تی پی لینک در انتهای مقاله ارائه خواهد شد. برای مشاهده انواع تجهیزات شبکه تی پی لینک اینجا را کلیک کنید.

انواع محصولات تی پی لینک

تجهیزات شبکه تی پی لینک شامل محصولات بسیاری نظیر انواع مودم و روتر، سوئیچ شبکه و انواع لوازم جانبی نظیر سوکت شبکه، آداپتور، کابل شبکه، اسپلیتر، پچ کورد، کارت شبکه و … است. در این مقاله انواع مودم، روتر، مودم روتر و سوئیچ شبکه تی پی لینک را  بررسی خواهیم کرد.

 

مودم، روتر و مودم-روتر تی پی لینک

تی پی لینک طیف وسیعی و متنوعی از انواع مودم ها را با مصارف خانگی و اداری تولید میکند. البته وظیفه مودم‌ها اتصال به اینترنت و ترجمه اطلاعات برای استفاده از دستگاه‌ها است. اما، انتقال این اطلاعات به تجهیزات مختلف، بر عهده دستگاه دیگری به نام روتر شبکه است.

بر همین اساس و با توجه به نیاز وجود مودم و روتر در یک شبکه به طور همزمان، بیشتر مدل‌های مودم تی پی لینک، به صورت مودم-روتر تولید و عرضه شده‌اند. بنابراین با داشتن یک دستگاه مودم روتر تی پی لینک از خرید دو دستگاه بی نیاز بوده و میتوانید از به اینترنت پرسرعت متصل شده و از آن استفاده نمایید. تمامی مودم های TPLINK از نوع وایرلس هستند با این حال همگی آنها به پورت های شبکه و USB برای تنظیمات حرفه ای و امن و دیگر مصارف مجهز هستند.

 مودم روترها یا بطور خلاصه مودم تی پی لینک در انواع تکنولوژی های DSL و LTE  ارائه می شوند. ابتدا بهتر است کمی در مورد تفاوت این تکنولوژی ها توضیح دهیم:

تکنولوژی  DSL

این تکنولوژی امکان استفاده کاربران از اینترنت را با استفاده از خطوط تلفن مهیا میکند. در واقع یک خط تلفن فقط از مقدار کمی از ظرفیت خود برای مکالمات استفاده میکند. به کمک این تکنولوژی شرکت های ارائه دهنده اینترنت یا همان ISP  از ظرفیت بالای خطوط تلفن که از جنس مس هستند برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. برخی از انواع این تکنولوژی عبارتند از:

ADSL

که به کاربر اجازه استفاده همزمان از خط تلفن برای مکالمه و استفاده از اینترنت پرسرعت را فراهم میکند. اما، سرعت دریافت و ارسال اطلاعات در آن یکسان نیست و به همین دلیل به آن یک سیستم نامتقارن DSL می گویند. به زبان ساده سرعت دانلود در یک اینترنت ADSL بسیار بیشتر از سرعت آپلود است. همچنین، این سرویس تنها از بخشی از ظرفیت خط تلفن استفاده میکند.   ADSL2 و ADSL2+ تکنولوژی های آپدیت شده ADSL هستند.

انواع مودم تی پی لینک تک آنتن و دو آنتن با قدرت های آنتن دهی متفاوت از این جمله اند. برخی از مدل های معروف مودم ADSL تی پی لینک عبارتند از:

مودم روتر ADSL2 + TD-W8961N و مودم روتر ADSL2 + TD-W8901N

VDSL

همانند ADSL بر مبنای سیم های مسی خطوط تلفن کار می کنند. اما سرعت دریافت آن تا ۵۲Mbps و سرعت ارسال آن حداکثر۶۱Mbps است. این در حالیست که سرعت دریافت و ارسال در ADSL به ترتیب ۸ Mbps و 8 kb است. البته این مقدار نیز برای مصارف معمول و خانگی بسیار مناسب است. در واقع این تکنولوژی از حداکثر ظرفیت خط تلفن برای انتقال اطلاعات استفاده می کند. به این ترتیب سرعت آن بسیار بیشتر از مودم های ADSL معمولی است. همچنین این تکنولوژی یک سیستم متقارن DSL محسوب می شود چراکه سرعت دریافت و ارسال اطلاعات آن بسیار به هم نزدیک است. این تکنولوژی بسیار جدید است و  بخصوص برای مصارف خانگی احتیاج به زیر ساخت های خاص خود دارد. با این حال استقبال از آن روز به روز در حال گسترش است. از جمله مودم های VDSL تی پی لینک میتوان به مودم VDSL/ADSL TD-W9960 اشاره کرد.

تکنولوژی LTE

این تکنولوژی که گاه با 4G LTE نیز نشان داده میشود به عنوان شبکه اینترنت تلفن های همراه مورد استفاده قرار میگیرد. این تکنولوژی نسبت به نسل قبلی اینترنت همراه خود یعنی 3G از پهنای باند و در نتیجه سرعت بسیار بالاتری برخوردار است. اما، نسبت به اینترنت 4G واقعی از سرعت و کیفیت کمتری برخوردار است. به دلیل سرعت انتقال بیشتر، دستگاه‌ های مصرفی نظیر نوت بوک ها، گوشی‌ های همراه هوشمند و تبلت ها و حتی دستگاه ‌های بازی و دوربین ‌ها نیز در آینده از LTE استفاده خواهند کرد. با استفاده از LTE  بهترین شبکه مخابراتی در میان شبکه‌ های موبایل و WiFi بدون از دست دادن ارتباط با شبکه وجود خواهد داشت.

برای برخورداری از اینترنت LTE نیاز به یک مودم LTE است. مودم های LTE تی پی لینک از بهترین مودم های حال حاضر بازار ایران و جهان هستند. به این مودم ها بطور عامیانه مودم تی پی لینک  سیم کارت خور نیز گفته می شود.

نسل جدیدتر این مودم ها نیز مودم های TD-LTE هستند که نسبت به نسل قبلی خود سرعت و کیفیت بیشتری دارند. امکان جابجایی و نصب آسان آنها از مزایای این نوع از مودم هاست.  برای مشاهده انواع مودم های LTE به وب سایت فیدار پردازش خاورمیانه مراجعه کنید.       

قیمت مودم تی پی لینک نسبت به کیفیت جهانی آن بسیار مقرون به صرفه است. با مراجعه به وب سایت فیدار پردازش خاورمیانه ضمن مطالعه لیست قیمت مودم تی پی لینک میتوانید اقدام به خرید انواع مودم ADSL  و … تی پی لینک نمایید.

تعمیر مودم تی پی لینک

با توجه به حضور گسترده برند تی پی لینک در بازار ایران ارائه خدمات پس از فروش این برند به خوبی انجام می شود. البته در بسیاری مشکلاتی نظیر عدم اتصال به اینترنت یا قطعی وصلی مربوط به مشکلات نرم افزاری و تنظیمات است. با این این حال در صورت نیاز به تعمیر مودم تی پی لینک خود بسیاری از نمایندگی های مجاز این برند میتوانند این کار را  برای شما انجام دهند

تنظیمات مودم تی پی لینک

تنظیمات مودم تی پی لینک با توجه به نوع مودم می تواند ساده یا پیچیده باشد. معمولا مودم های ADSL وLTE  تنظیمات پیچیده ای ندارند و خود کاربران نیز میتوانند آن را انجام دهند. اما مودم های VDSDL دارای تنظیمات پیچیده تری هستند که بهتر است برای نصب آنها از نصاب های نمایندگی های رسمی تی پی لینک کمک گرفته شود.

سوئیج شبکه تی پی لینک

سوئیچ شبکه، وسیله‌ ای است ارتباط دستگاه‌ ها را در یک شبکه محلی (LAN) برقرار می‌سازد. این دستگاه اطلاعات را ورودی های خود دریافت کرده و آن‌ها را به مقصد منتقل می‌کند. با این اتصال کامپیوترها و تمامی تجهیزاتی که که از پروتکل های شبکه پشتیبانی کنند امکان ارتباط و تبادل اطلاعات را با یکدیگر خواهند داشت. به عنوان مثال می‌توان کامپیوترها، پرینترها، یا سرورها، دوربین های مداربسته تحت شبکه و …  را به سوئیچ شبکه وصل کرد و مسیر انتقال داده را در میان آن ها مشخص کرد. هرچه تعداد پورت های یک سوئیچ بیشتر باشد امکان اتصال تعداد بیشتری دستگاه به آن فراهم است.

برند تی پی لینک یکی از برترین تولید کنندگان سوئیچ ها شبکه در جهان است. برخی از برترین مدل های سوئیچ شبکه تی پی لینک عبارتند از:

سوئیچ هشت پورت SG1008D، سوئیچ 16 پورت SF1016D و سوئیچ پنج پورت SG1005D .

قیمت تجهیزات شبکه تی پی لینک

قیمت تجهیزات شبکه تی پی لینک نسبت به کیفیت آن مناسب است. شرکت فیدار پردازش خاورمیانه نماینده رسمی فروش تی پی لینک در وب سایت خود لیست قیمت تجهیزات شبکه تی پی لینک به همراه تخفیف های آنها را فراهم کرده است. تا کاربران بتوانند ضمن مقایسه محصولات، با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

فروش آنلاین تجهیزات شبکه تی پی لینک

تجربه خرید آنلاین و مطمئن یک برند جهانی مطمئنا بسیار لذت بخش است. شرکت فیدار پردازش خاورمیانه با فراهم آوردن اطلاعات مفید در باره محصولات تی پی لینک و قیمت های منصفانه امکان خرید آنلاین تجهیزات شبکه تی پی لینک را فراهم کرده است.

برند تی پی لینک در بسیاری از کشورهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا دارای نمایندگی است. شرکت فیدار پردازش خاورمیانه نیز در ایران عاملیت رسمی فروش این برند است. محصولات این برند با یک سال گارانتی پارس ارتباط ارائه می شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *