اخبار, مقالات دوربین مداربسته

راهکار داهوا برای تشخیص کرونا

blank

دوربین حرارتی ( THERMAL CAMERA ) چیست ؟

دوربین مدار بسته انواع متنوعی دارد که با توجه به نیاز در پروژه مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی مدل ها ساده و برخی پیچیده تر هستند و کاربری های خاص خود را  دارند . در واقع دوربین حرارتی به نور نیاز ندارد و تنها با استفاده از حرارت محیط و نور مادون قرمز یک شماتیک از محوطه در اختیار کاربران قرار می دهد . یکی از خاص ترین دوربین های مدار بسته ، دوربین حرارتی یا دوربین Thermal است.

دوربین حرارتی چگونه کار می کند ؟

از لحاظ ساختار ، دوربین مدار بسته حرارتی تا حدود زیادی به دوربین معمولی شباهت دارد . در دوربین مدار بسته معمولی ، نور محیط باعث بوجود آمدن تصویر می شود از این رو در صورتی که شدت نور محیط کم شود ، کیفیت و وضوح تصویر دوربین مدار بسته معمولی هم افت می کند . در صورتی که در دوربین حرارتی یا Thermal Camera ، دوربین با استفاده از پرتو های مادون قرمز و گرمایی که از اجسام متساطع می شود ، تصویر برداری کرده و یک تصویر سیاه و سفید از اجسام ارائه می دهد .

راهکار داهوا برای اندازه گیری دمای بدن بدون تماس

شرکت داهوا با استفاده از دوربین های حرارتی و دستگاه تشخیص مکمل راهکاری را معرفی نموده که می تواند بدون تماس دمای بدن فرد را تشخیص بدهد و تمامی ارادات سیستم های قدیمی تر را برطرف نماید .

در این راهکار چالشهایی نیز وجود دارد که دوربین مداربسته داهوا بخوبی توانسته تمامی آنها را حل نماید نمونه ای از این چالش ها در زیر نمایش  داده خواهد شد

چالش1: پوشیدن کلاه و ماسک توسط فردی که مورد تست قرار می گیرد

چالش 2:پوشاندن کل یا بعضی از منطق صورت

چالش 3:پوشیدن کلاه ایمنی

چالش 4:تشخیص نوشیدنی های داغ و عدم آلارم اشتباه

چالش 5: تشخیص ماسک،عینک،کلاه همراه فردی که مورد تست قرار می گیرد.

سخن آخر

شرکت فیدار پردازش خاورمیانه  نماینده رسمی محصولات هایک ویژن ، داهوا ،تیاندی ،هایلوک و AVTECH تایوان در ایران ، افتخار دارد تا طیف وسیعی از محصولات نظارت تصویری را بر اساس نیاز مشتریان و برای نصب در پروژه های مختلف در سبد کالای خود عرضه نماید. شما می توانید برای اطلاع از لیست محصولات و مدل دوربین های مدار بسته و همچنین استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان ما با شماره تلفن ویژه 02162999021  تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *